نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۵

مراسم اسکار 2021 ممکن است با تاخیر برگزار شود

طبق گفته منابع نزدیک و آگاه، به‌نظر می‌رسد که احتمال عقب افتادن مراسم اسکار 2021 وجود دارد.

نود و سومین دوره از مراسم سالانه‌ی اسکار قرار است در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) برگزار شود، اما شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده تا برنامه این مراسم تغییر کند و حتی مراسم سال ۲۰۲۱ با تغییراتی در قوانین خود برگزار خواهد شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اسکار 2021 ممکن است با تأخیر برگزار شود. طبق خبری که ورایتی براساس یک منبع آگاه منتشر کرده، آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک تأخیر مراسم اسکار بعدی را به‌عنوان یکی از گزینه‌های روی میز در نظر گرفته است. این نکته قابل ذکر است که آن‌ها تنها احتمال عقب انداختن مراسم اسکار 2021 را نظر گرفته و هنوز هیچ تصمیم رسمی یا قطعی در این مورد اتخاذ نشده است و هنوز این احتمال وجود دارد که مراسم اسکار طبق برنامه برگزار شود.

مشکل اصلی این است که مشخص نیست تا پاییز امسال چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا مردم به اندازه کافی احساس امنیت خواهند کرد تا به سالن‌های سینما بازگردند و همچنین اجتماعات بزرگی مثل اسکار برگزار شود یا قرار است وضعیت فعلی ادامه پیدا کند. طی هفته‌های گذشته شاهد لغو مراسم‌ها یا عقب انداختن و حتی برگزاری آن به شکل آنلاین بودیم و این در حالی است که آکادمی اسکار اجازه را داده تا فیلم‌هایی که در ابتدا از پلتفرم دیجیتالی منتشر می‌شوند نیز واجد شرایط حضور در رقابت اسکار 2021 باشند؛ البته این به شرطی خواهد بود که فیلم‌ها برنامه‌ای برای نمایش در سالن‌های سینما در آینده نزدیک و در شهرهایی که واجد شرایط هستند، داشته باشند.

در هر حال سال ۲۰۲۰ به سالی بی‌سابقه در صنعت سینما تبدیل شده و باید دید که درنهایت ویروس کرونا می‌تواند باعث عقب افتادن بزرگ‌ترین مراسم جوایز فیلم نیز شود یا درنهایت شاهد برگزاری نود و سومین دوره از مراسم سالانه‌ی اسکار در زمان اعلام شده خواهیم بود. درنهایت باتوجه‌به تغییرات اسکار ۲۰۲۰ باید دید که استقبال از این مراسم نیز چگونه خواهد بود؛ چرا که اسکار ۲۰۲۰ به کم بیننده‌ترین مراسم تاریخ اسکار تبدیل شده است و حال آن‌ها امیدوار هستند تا با کاهش مدت زمان پخش مراسم و همچنین جذاب‌تر کردن آن، باعث بازگشت بینندگان شوند.


منبع Empire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده