نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

انیمیشن Trolls World Tour رکورد افتتاحیه عرضه دیجیتالی را شکست

یونیورسال از رکوردشکنی انیمیشن Trolls World Tour خبر داده که براساس آن، این انیمیشن رکورد افتتاحیه عرضه نسخه دیجیتالی یک اثر در پلتفرم‌های دیجیتالی را شکسته است.

شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا استودیوی انیمیشن‌سازی دریم ورکس و یونیورسال پیکچرز تصمیم به عرضه انیمیشن Trolls World Tour (تور جهانی ترول‌ها) در پلتفرم‌های دیجیتالی بگیرند و حال مدتی است که این انیمیشن سینمایی در دسترس کاربران قرار گرفته است. کاربران VODهای پرمیموم می‌توانند با پرداخت ۱۹.۹۹ دلار برای ۴۸ ساعت دنباله انیمیشن Trolls (ترول‌ها) را اجاره و تماشا کنند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آمارهای اولیه نشان می‌دهد که استقبال گسترده‌ای از انیمیشن Trolls 2 (ترول‌ها ۲) شده است. یونیورسال پیکچرز اعلام کرد که انیمیشن Trolls World Tour رکورد بزرگترین افتتاحیه انتشار دیجیتالی یک فیلم را شکسته که این رکورد شامل رکورد اولین روز انتشار و همچنین هفته افتتاحیه آن می‌شود که طبق گفته یونیورسال، این انیمیشن بیش از هر اثری در هفته اولش مورد استقبال بینندگان قرار گرفته است. 

trolls

یونیورسال همچنین تایید کرد که فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده) پیش از این رکورد بیشترین فروش را در زمان عرضه دیجیتالی این شرکت داشته است که طبق گفته منابع آگاه،‌ انیمیشن Trolls World Tour بیش از ۱۰ برابر بیشتر از قسمت دوم فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) مورد استقبال مردم در پلتفرم‌های دیجیتالی قرار گرفته است. در حال حاضر دنباله انیمیشن Trolls در تمامی پلتفرم‌های دیجیتالی رتبه یک را دارد که این پلتفرم‌ها شامل آمازون، کامکست، اپل، Vudu، گوگل/یوتیوب، DirecTV و FandangoNOW می‌شود. بااین‌حال، یونیورسال آمار دقیقی را اعلام نکرده است، اما این استودیو امیدوار است که این آزمایش به این سوال پاسخ دهد که مصرف کنندگان برای تماشای یک فیلم جدید با بودجه بالا چه مبلغی را پرداخت خواهند کرد.

پیش از این سینمادارها از اقدام یونیورسال پیکچرز برای عرضه زودهنگام انیمیشن Trolls World Tour در پلتفرم‌های دیجیتالی انتقاد کرده بودند. طبق توافق استودیوها با صاحبان سینما، یک اثر با بودجه بالا برای فروش در سالن‌های سینما باید حدقل ۳ ماه روی پرده باشد تا از تمام پتانسیل فروش آن استفاده شود که یونیورسال این موضوع را نادیده گرفته است. با وجود این موفقیت، برخی از تحلیلگران وال استریت اعتقاد دارند که هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت Trolls World Tour بسیار زود است. برخلاف فروش گیشه، فروش یک اثر در بازار خانگی فاش نمی‌شود و هنوز مشخص نیست که آیا یونیورسال در روزهای آینده اطلاعاتی از فروش انیمیشن Trolls World Tour به اشتراک خواهد گذاشت یا خیر.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده