// شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

اپیزود هشتم فصل پنجم سریال Better Call Saul به جمع ۲۵ اپیزود برتر IMDb راه یافت

هشتمین اپیزود فصل پنجم سریال Better Call Saul، طبقِ رده‌‌بندی سایت آی‌ام‌دی‌بی، به جمع چهار اپیزودِ کلاسیکِ Breaking Bad پیوست. همراه زومجی باشید.

چیزی که در ابتدا یک اسپین‌آفِ نگران‌کننده به‌نظر می‌رسید، حالا به جایی رسیده که عده‌ای اعتقاد دارند حتی از جهاتی در حال پشت سر گذاشتنِ سریالِ اصلی از نظر کیفی است. دارم درباره‌ی «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul)، پیش‌درآمدِ «بریکینگ بد» (Breaking Bad) صحبت می‌کنم که گرچه از روز اول عالی بود، اما درست مثل «بریکینگ بد» به نظر می‌رسد هرچه از عمرش می‌گذرد، بهتر و جاافتاده‌تر می‌شود. پس از سال‌ها داستانگویی آرام‌سوز، بالاخره ساول گودمن پروسه‌ی سقوطش را در جدیدترین اپیزود سریال که «حامل پول» نام داشت، کامل کرد. آن را برایتان اسپویل نمی‌کنم، اما داریم درباره‌ی اپیزودی با تیراندازی‌ها، سرگردانی در بیابان و لحظاتِ عاطفی متعدد صحبت می‌کنیم که «بریکینگ بد»وارترین اپیزودِ «ساول» تا این لحظه حساب می‌شود.

حالا نتیجه چیست؟ «حامل پول» طبقِ رده‌بندی وبسایت آی‌ام‌دی‌بی، با دریافتِ امتیاز ۹/۸ از ۱۰، به تحسین‌شده‌ترین اپیزودِ این سریال تبدیل شد. در رده‌ی دوم اپیزودِ «حیله‌گری» (پنجمین اپیزود فصل سوم) با امتیاز ۹/۷ از ۱۰ که به نبردِ دادگاهی جیمی مک‌گیل و برادرش چاک اختصاص داشت قرار می‌گیرد. امتیاز «حامل پول» اما فقط آن را به بهترین اپیزودِ «بهتره با ساول تماس بگیری» تبدیل نمی‌کند، بلکه آن را به جمع اپیزودهای برتر «بریکینگ بد» هم اضافه می‌کند. فقط چهار اپیزود از «بریکینگ بد» امتیاز ۹/۸ یا بالاتر از آن داشته‌اند که عبارت‌اند از «به سمتِ هاجلی» (۹/۸)، «رویارویی» (۹/۹)، «فِلینا» (۹/۹) و صدالبته اپیزود اسطوره‌ای «آزیمندیاس» که تنها اپیزودِ آی‌ام‌دی‌بی است که امتیازِ کامل ۱۰ را گرفته است. «حامل پول» با این امتیاز در بینِ ۲۵ اپیزودِ برتر تاریخ IMDb قرار می‌گیرد و به جمعِ سریال‌هایی مثل «بریکینگ بد»، «چرنوبیل»، «مستر رُبات»، «بازی تاج و تخت»، «مظنون»، «هانیبال»، «شش فوت زیر زمین» و «بری» می‌پیوندد. این در حالی است که نه‌تنها هنوز دو اپیزود از فصل پنجم «ساول» باقی مانده، بلکه کماکان یک فصل دیگر تا جمع‌بندی این سریال در پیش خواهیم داشت. اگر «ساول» دنباله‌روی روندِ «بریکینگ بد» باشد، پس باید انتظار داشته باشیم که اپیزودهای کلاسیکِ بیشتری مثل «حامل پول» را در آینده‌ی سریال ببینیم.


منبع forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده