نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

بیش از دویست سینما در شهر شانگهای بازگشایی خواهند شد

در پی کاهش شیوع ویروس کرونا در چین، بیش از ۲۰۰ سینما طی آخر هفته جاری در شهر شانگهای بازگشایی خواهند شد.

بنابر اخبار سینما، از روز شنبه تعداد ۲۰۵ سینما در شهر شانگهای بازگشایی خواهند شد. این اتفاق به دنبال بازگشایی ۵۰۰ سینما در دیگر مناطق چین طی آخر هفته‌ی گذشته رخ خواهد داد، هرچند که شانگهای نخسین شهر رده‌اول چین خواهد بود طی کاهش شیوع ویروس کرونا، دست به بازگشایی سینماها زده است.

شهرداری شانگهای خبر بازگشایی مراکز را طی بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه اعلام کرد. شهرداری همچنین از تمهیدات سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری خبر داد. تمهیداتی که بنابر آن‌ها، سینماروها باید برای حضور در سالن‌ها کد QR سلامتی خود را ارائه دهند، دمای بدن‌شان اندازه‌گیری شود و در طول تماشای فیلم نیز ماسک به صورت داشته باشند. صندلی‌ها با فاصله از هم قرار خواهند گرفت و عمل ضدعفونی کردن نیز بین نمایش فیلم‌ها انجام خواهد شد.

سینما سه بعدی

در حال حاضر بیست فیلم سینمایی در صف پخش ابتدایی قرار دارند. همه‌ی این فیلم‌ها، فیلم‌هایی قدیمی محسوب می‌شوند، در این فهرست نام فیلم‌های Wandering Earth و Wolf Warrior 2 و فیلم برنده اسکار Green Book به چشم می‌خورد. بنابر گزارش‌ها اکران فیلم Ip Man 4 نیز تا ۲۵ آوریل تمدید شده است. بنابر گزارش‌های پیشین، استودیوهای هالیوودی تصمیم گرفته‌اند تا زمان راه افتادن سینماهای چین، فیلم‌هایی به خصوص و البته نسبتا قدیمی را روی پرده این سینماها ببرند. روشن است که انتخاب فیلم‌ها برعهده مقامات است، اما با توجه به اینکه سه فیلم کمپانی برادران وارنر یعنی میان‌ستاره‌ای (Interstellar)، تلقین (Inception) و هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) در صف اکران هستند و تاریخ اکران آن‌ها مشخص نشده است، چهار فیلم از مجموعه انتقام جویان (Avengers) می‌توانستند برای این آخر هفته در سینماهای شانگهای روی پرده بروند. چهار فیلمی که نامی از آن‌ها در گزارش‌های مربوط به شانگهای ذکر نشده است.

بنابر گزارش‌های محلی، بلیط سینما در شانگهای تحت تخفیف شرکت Tao Piao Piao با قیمت ۱.۴۱ دلار به فروش خواهد رسید. این تخفیف از ۲۸ مارس تا ۲۶ آپریل در جریان خواهد بود. در این بازه زمانی ۶۰۰ هزار بلیتِ واجد تخفیف برای فروش قرار خواهد گرفت. گروه فیلمِ کشور چین نیز از دریافت بخشی از کمیسیون خود برای برخی از فیلم‌ها چشم‌پوشی خواهد کرد. بنابر گزارش شاین، گروه فیلم شانگهای کمکی ۱۴۱ میلیون دلاری را برای کمک به سینماها تدارک دیده است. بخش قابل توجه‌ای از این کمک هزینه، متوجه منطقه دلتای رود یانگ تسه خواهد شد.

شهر شانگهای ۳۸۰ سینما دارد، و بنابر آنچه که اعلام شده است، قرار است سایر سینماهای این شهر «به شکل نظم، زمانی که شرایط سر و سامان یافت» بازگشایی شوند.

در هفته گذشته که نخستین سالن‌های سینما بازگشایی شدند، با توجه به امتناع مردم از تجمع و گویا ترجیح آن‌ها در صبر کردن برای فیلم‌های جدید، سینماهای بازگشایی شده با شلوغی مواجه نشده‌اند.


منبع Dead Line
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده