نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

ویروس کرونا باعث تعویق اکران سه فیلم شرکت لاینزگیت شد

شرکت لاینزگیت اکران فیلم‌های Spiral ،Antebellum و Run را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت لاینزگیت تصمیم گرفت تا اکران تعدادی از فیلم‌هایش را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول کند. براساس اعلام کولایدر، این استودیوی فیلمسازی هالیوودی اکران فیلم ترسناک Spiral (مارپیچ) یا اسپین‌آف مجموعه‌ی Saw (اره) با نقش‌آفرینی کریس راک، فیلم مهیج-اسرارآمیز Antebellum (پیش از جنگ) با بازی جنل مونی و فیلم مهیج-ترسناک Run (فرار) با نقش‌آفرینی سارا پلسون را به تعویق انداخته است. فیلم «پیش از جنگ» برای اکران در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۴ آوریل ۲۰۲۰)، فیلم «فرار» برای اکران در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۸ مِه ۲۰۲۰) و فیلم «مارپیچ» برای اکران در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۵ مِه ۲۰۲۰) برنامه‌ریزی شده بود، اما تصمیم دقیقه نودی لاینزگیت باعث شد که اکران آن‌ها تا زمانی نامعلوم به تعویق بیفتد.

Antebellum / پیش از جنگ

این آثار اولین قربانی ویروس کرونا نیستند و پیش از این اکران فیلم‌های بزرگی نظیر No Time to Die (زمانی برای مردن نیست)، A Quiet Place: Part 2 (یک مکان ساکت: قسمت دوم)، Fast and Furious 9 (سریع و خشمگین ۹)، Peter Rabbit 2: The Runaway (پیتر خرگوشه ۲: فراری)، Mulan (مولان)، The New Mutants (جهش‌یافته‌های جدید) و Antlers (انتلرز)، Black Widow (بیوه‌ی سیاه)، The Matrix 4 (ماتریکس ۴)، Uncharted (آنچارتد)، The Batman (بتمن)، The Last Duel (آخرین دوئل)، The Little Mermaid (پری دریایی کوچولو)، Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings (شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه)، Home Alone (تنها در خانه)، Nightmare Alley (کوچه‌ی کابوس)، Peter Pan & Wendy (پیتر پن و وندی) و Shrunk (آب‌رفته) به تعویق افتاد.

استودیوهای فیلمسازی اکران فیلم‌هایشان را بنابر توصیه‌ها یا در برخی از موارد دستور قانون به زمان دیگری موکول می‌کنند تا سلامتی مردم بر اثر تجمع به خطر نیفتد. همچنین ویروس کرونا منجر به تعطیلی تعدادی از سینماهای زنجیره‌ای شده است که از زمان بازگشایی آن‌ها اطلاعی در دست نیست. برخی از استودیوها با انتشار فیلم‌هایشان در پلتفرم‌های ویدیویی خانگی سعی در کاهش ضررهای خود در گیشه دارند که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت یونیورسال اشاره کرد که تعدادی از فیلم‌های تازه‌ی خود را در روز اکران به این شکل در دسترس قرار می‌دهد. همچنین شرکت دیزنی انیمیشن Frozen II (منجمد ۲) و فیلم Star Wars: the rise of skywalker (جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر) را پیش از موعد مقرر به‌شکل دیجیتالی منتشر کرد و شرکت برادران وارنر تصمیم گرفت تا نسخه‌ی خانگی فیلم Birds of Prey (پرندگان شکاری) در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۹ (۲۴ مارس ۲۰۲۰) منتشر کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده