نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

کمک دیوید فینچر به برد پیت در نوشتن متن سخنرانی مراسم‌های اخیر

برد پیت در گفت‌وگو با ورایتی اظهار داشت که دیوید فینچر، کارگردان فیلم Seven در نوشتن متن سخنرانی مراسم‌های اخیر به او کمک کرده است.

برد پیت پس از چهار‌ نامزدی دریافت جایزه‌ی اسکار در دهه‌های مختلف، نهایتاً برای ایفای نقش کلیف بوث در فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» را در مراسم اسکار ۲۰۲۰ به‌دست آورد. پیت در طول‌ سال‌های فعالیتش جوایز متعددی را در مراسم‌های مختلف دریافت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی گلدن گلوب، جایزه‌ی انجمن بازیگران فیلم (Screen Actors Guild Award) و جایزه‌ی بفتا (BAFTA) اشاره کرد. برد پیت که تقریباً در بیشتر مراسم‌های امسال به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انتخاب شد، با سخنرانی‌های متفاوت و جالب توجهش حین دریافت جوایز نظر همه را به خودش جلب کرد. در نودودومین دوره از مراسم اسکار نیز شاهد سخنرانی جالب پیت بودیم که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

برد پیت در گفت‌وگوی اخیرش با ورایتی اظهار داشت با اینکه متن سخنرانی‌هایش را خودش نوشته است، اما دوستان «خیلی خیلی بامزه‌ای» دارد که به او در خنده‌دارترشدن متن کمک کرده‌اند. پیت در پاسخ به اینکه این دوستان بامزه چه کسانی هستند، از جیم جفریز و باب اوشاک، نویسنده‌ی برنامه‌ی Real Time with Bill Maher (پخش زنده با بیل مار) نام برد که کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌هرشکل، اگر بخواهید متن سخنرانی خنده‌داری داشته باشید، به سراغ دوستان کمدین خود می‌روید. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا برد پیت در کمال تعجب از دیوید فینچر، کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار نیز به‌عنوانِ یکی از دوستان بامزه‌ی خود یاد می‌کند که او را به‌خاطر کارگردانی فیلم‌های بزرگی نظیر Seven (هفت)، Fight Club (باشگاه مبارزه)، The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن) و The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها) می‌شناسیم.

David Fincher / دیوید فینچر

برد پیت با بیانِ جمله‌ی «دوست من فینچر که هر هفته با هم ارتباط داریم» تایید کرد که این فیلمساز موفق در نوشتن متن سخنرانی مراسم‌های اخیر به او کمک کرده است. برد پیت پیش‌تر در سه فیلم با فینچر همکاری داشته است که برای ایفای نقش در فیلم The Curious Case of Benjamin Button نیز نامزد دریافت جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول مرد» اسکار و گلدن گلوب شده بود. پیت در سخنرانی خود حین دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب خطاب به لئوناردو دی کاپریو، دیگر بازیگر فیلم Once Upon a Time in Hollywood گفت «اگر من بودم قایق را با تو تقسیم می‌کردم» که اشاره به سرنوشت دی‌کاپریو در فیلم Titanic (تایتانیک) دارد. او در مراسم اسکار ضمن تشکر از کوئنتین تارانتینو برای خلق شخصیت کلیف گفت که این کارگردان برجسته «همیشه دنبال بهترین‌ها در مردم است و انتظار بدترین‌ها را دارد». برد پیت با اینکه در مراسم بفتا شرکت نکرد، اما از مارگو رابی خواست تا جایزه‌اش را دریافت کند و متنی را در مراسم به جای او بخواند. او در این متن به شوخی در مورد برگزیت گفت که «شنیده‌ام تو هم مجرد شده‌ای؛ به کلوپ خوش‌آمدی». شما می‌توانید فهرست برندگان مراسم اسکار ۲۰۲۰ را در «اینجا» مشاهده کنید. 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده