نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

اسکار ۲۰۲۰ به کم بیننده ترین مراسم این جوایز تبدیل شد

طبق آمار منتشر شده، مراسم جوایز اسکار ۲۰۲۰ با کاهش چشمگیر بیننده مواجه بوده و به کم بیننده‌ترین مراسم تاریخ آن تبدیل شده است.

بامداد امروز نود و دومین دوره از مراسم سالانه‌ی اسکار برگزار شد و فیلم Parasite (انگل) توانست با با یک غافلگیری بزرگ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شود و همچنین سه جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال، بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین کارگردانی، را نیز دریافت کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آمار میزان تماشای اسکار ۲۰۲۰ منتشر شده است. طبق آمار منتشر شده حدود ۲۳.۶ میلیون بیننده به تماشای مراسم اسکار امسال که برای دومین سال پیاپی بدون مجری برگزار شد، پرداختند که در مقایسه با مراسم سال گذشته شاهد کاهش ۲۰ درصدی هستیم که در واقع مراسم امسال در مقایسه با سال گذشته، با ۶ میلیون کاهش بیننده مواجه بوده است. همچنین مراسم اسکار 2020 نمره ۵.۳ از بینندگان با بازه سنی ۱۸ تا ۴۹ سال را دریافت کرده که در مقایسه با مراسم سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش ۳۱ درصدی آن هستیم. سال گذشته حدود ۲۹.۶ میلیون بیننده مراسم اسکار 2019 را تماشا کرده بودند و همچنین نمره ۷.۷ از بینندگان را دریافت کرده بود.

بونگ جون هو

مراسم سال گذشته در مقایسه با مراسم سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۲ درصدی بیننده مواجه شده بود که دومین مراسم کم بیننده تاریخ اسکار است. حدود ۲۶.۵ میلیون بیننده مراسم سال ۲۰۱۸ را تماشا کرده بودند که پیش از این کم بیننده‌ترین مراسم تاریخ اسکار بوده است. بااین حال، با مقایسه با دو مراسم بزرگ دیگر، این موضوع نشان می‌دهد که به‌طور کلی این مراسم‌ها با کاهش تعداد بیننده در چند سال گذشته مواجه شده‌اند. به‌عنوان مثال مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۲ درصد کاهش بیننده داشته که کم بیننده‌ترین مراسم ۸ سال گذشته گلدن گلوب نیز بوده است. همچنین امی ۲۰۱۹ نیز کمترین امتیاز و تعداد بیننده را در طول تاریخ برگزاری خود تجربه کرده است. بااین‌حال، مراسم اسکار ۲۰۲۰ پر بیننده‌ترین مراسم جوایز امسال است که از تلویزیون پخش می‌شود و در یک مقایسه، از مراسم گرمی کمی کمتر از ۵ میلیون بیننده و در مقایسه با گلدن‌گلوب، ۵.۳ میلیون بیننده بیشتر داشته است.

برنده بزرگ مراسم امسال فیلم انگل بود که با چهار جایزه پیشتاز مراسم امسال بود و در نبرد بین استودیوها، استودیوی Neon (نئون)، ناشر فیلم Parasite در آمریکای شمالی، مشترکا با سونی پیکچرز و والت دیزنی در رتبه اول بیشترین تعداد جایزه برای آثار خود قرار گرفت. فیلم The Irishman (مرد ایرلندی) که نامزد دریافت ۱۰ جایزه بود، بدون اینکه جایزه‌ای دریافت کند مراسم را ترک کرد تا بزرگترین بازنده مراسم اسکار ۲۰۲۰ باشد. تکرار مراسم اسکار از سایر شبکه‌ها که در قالب یک تکرار ۶۰ دقیقه‌ای بوده، کمترین میزان بیننده و نمره را دریافت کرده که در مجموع ۵.۹ میلیون بیننده آن را تماشا کرده و نمره ۰.۵ را به آن داده‌اند. شبکه CBS و NBC مشترکا با میانگین نمره ۰.۴ و شبکه فاکس و CW به‌ترتیب با میانگین نمره ۰.۳ و ۰.۱، در رتبه اول تا سوم این فهرست قرار دارند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده