نویسنده: مریم اصلانی
// سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

۱۴ ایده که زنده بودن شخصیت هان در سریع و خشن ۹ را توضیح می دهند

تنها چند ماه تا اکران جدیدترین فیلم سریع و خشن (Fast & Furious) باقی مانده است، اما از هم‌اکنون حضور یک شخصیت قدیمی جنجال‌برانگیز شده است.

به‌تازگی تریلر نهمین فیلم از مجموعه فیلم‌های سریع و خشن پخش شد، تریلری که علاقمندان این مجموعه را با حضوری غیرمترقبه کاملا غافلگیر کرد. از میان حوادث گلچین شده که تا حدی خط داستانی فیلم پیش رو را مشخص می‌کند، نکته‌ای بسیار عجیب وجود دارد که دیگر رخدادها در مقایسه با آن رنگ می‌بازند. اما ماجرا چیست؟ در ادامه با زومجی همراه باشید.

این مطلب اطلاعاتی از داستان فیلم‌های سریع و خشن را فاش می‌کند

هان سئول اوه در سریع و خشمگین 9

در تریلر جدید سریع و خشن 9 شما دومینیک تورتو و سایر اعضای گروه را می‌بینید که در پایگاه زیرزمینی خود جمع می‌شوند، جایی که خودشان از آن با عنوان «غار» یاد می‌کنند. اما در همین لحظه چهره‌ای آشنا را می‌بینیم که وارد می‌شود. بعد از پایان غم‌انگیزش در توکیو دریفت، تصور همه این بود که وداع‌شان با «هان سئول اوه» (سانگ کانگ) وداعی ابدی بود، اما ظاهرا این‌طور نیست. هان صحیح و سالم و طبق معمول با یک بسته اسنک از راه می‌رسد و بعد دام را درآغوش می‌کشد! همین صحنه برای آنکه هوش از سر علاقمندان این مجموعه بپراند کافی است.

اما دراین میان چه اتفاقی افتاده است؟ هان چگونه از آن حادثه جان سال به در برد؟ تمام این مدت کجا بود؟ و نقش او در داستان سریع و خشن ۹ چیست؟ پرسش‌های بسیاری وجود دارد که نیاز به پاسخگویی دارند. اما هنوز باید تا ۲۲ ماه می (۲ خرداد ۱۳۹۹) و زمان اکران فیلم صبر کنیم تا به جواب‌شان برسیم یا نه، شاید از همین الان هم بتوان به مرور تئوری‌های پرداخت که این ظاهر شدن یک‌باره را توجیه می‌کنند. پرسش اساسی این است که هان چطور هنوز زنده است؟

هان سئول اوه در سریع و خشمگین 9

در ادامه به مرور ۱۴ دلیل خواهیم پرداخت که به عقیده « GameSpot» می‌توانند این حضور دوباره را توجیه کنند. البته خیلی زود درخواهید یافت که بعضی از آن‌ها بسیار دور از ذهن و حتی مضحک به نظر می‌رسند،  اما اگر نگاهی به اتفاقات مجموعه سریع و خشن داشته باشیم می‌بینیم که شاهد اتفاقات غیرقابل باور بسیاری در آن‌ها بودیم.

هان یک ربات است

شاید پذیرفتن چنین چیزی کمی عجیب باشد، اما چه می‌شود که این اصلا هان نباشد؟ مثلا یک ربات طراحی شده باشد که قرار است شبیه به هان به نظر برسد؟ چه چیز این مسئله مضحک‌تر از تمام چیزهای دیگری است که در این فیلم‌ها اتفاق افتاده‌اند؟ یا شاید از همان ابتدا هانی وجود نداشته است و در کل ما با یک ربات مواجه بودیم؟ در نتیجه بعد از مرگش، می‌توان دوباره ربات را تعمیر کرده و اجازه داد به کارهای دیگری بپردازد.

شاید مرور حوادث رخ داده در فیلم هابز و شاو گره گشا باشد

اگر هان یک ربات نیست، پس شاید او با استفاده از ایمپلنت سایبرنتیکی نجات پیدا کرده است که بریکستون لور (ادریس البا) را به سوپرمن سیاه تبدیل کرد، شخصیت منفی که در هابز و شاو با او آشنا شدیم. شاید این نسخه جدید از هان در عمل دیگر نابودشدنی نباشد.

هان درواقع اصلا نمرده است

هان سئول اوه در سریع و خشمگین 9

گاهی اوقات ساده‌ترین دلیل، محتمل‌ترین است. بنابراین کاملا ممکن است که هان از همان ابتدا کشته نشده است. بعد از تمام ماجراهایی که شاهد آن بودیم به نظر می‌رسد خانواده دومینیک به‌نوعی ابرقهرمان هستند. به ماجرای مراسم خاکسپاری هان در سریع و خشن ۷ فکر کنید.

هان یک شخصیت منفی سری است

وقتی که فیلم هابز و شاو در سالن‌های سینما، توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود، حدس و گمان‌های متعددی وجود داشت که براساس آن‌ها هان بازی‌گردان مرموز پشت ایتن (Eteon) بود، یک سازمان مخوف و شیطانی که خالق بریکستون بود.

شاید هان یک ابرشرور است 

حالا تصور کنید چه می‌شود اگر هان نه‌تنها در این مورد، که پشت تمام فعالیت‌های شیطانی رخ داده در افسانه سریع و خشن باشد؟ در این صورت شاید باید گفت هان بزرگ‌ترین شخصیت منفی کل تاریخ سینما است.

هانی که دیدیم دراصل شاون، برادر دوقلو و گمشده او است

جان سینا در سریع و خشن ۹ در نقش برادر گمشده دوم ظاهر شد.حالا اگر هان هم مثل او یک برادر گمشده داشته باشد چطور؟ یک برادر دوقلو که بسیار به او شباهت دارد. پس خانم‌ها و آقایان اجازه دهیم شاون سئول اوه را به حضورتان معرفی کنم، یک ماشین دزد بین‌المللی یا شاید هرچیز دیگری.

هان متعلق به یک زمین دیگر است

هان سئول اوه در سریع و خشمگین 9

حداقل چیزی که سریال «ارو» (Arrow) به ما آموخته، وجود تعداد زیادی زمین دیگر است که هرکدام ساکنان خود را دارند. خب، حالا تصور کنید چه می‌شود اگر هانی که اکنون می‌بینیم درواقع هان سریع و خشن زمین شماره ۲ است؟ حالا اینجا یک سؤال مطرح است: آیا او با عبور از دروازه‌ها خودش را به اینجا رسانده است؟ و اینکه آیا همه زمین‌های دیگر هم با همین بحرانی مواجهند که ما با آن رو‌به‌رو هستیم؟  

هان یک شبهه پالپاتین و ارباب کهکشان است

تصورش را بکنید فیلم درحالی آغاز می‌شود که کسی می‌گوید:

« مرده شروع به صحبت کرد...»

اما جدا از این، به نظر شما شخصیت ری در «سریع ۹» کیست؟ آیا دام است؟ آیا شخصیت جدید جان سینا کایلو رن* است؟ این می‌تواند از همان چیزهایی باشد که تهیه کنندگان برای فیلم بعدی این مجموعه کنار گذاشته‌اند.

*کایلو رن (Kylo Ren): از شخصیت‌های فیلم جنگ ستارگان است. او فرزند هان سولو و پرنسس لیا است.

خدای ماشین‌ها به هاب یک بدن دیگر می‌دهد

هان سئول اوه در سریع و خشمگین 9

مرگ هان یکی از غیرقابل توجیه، ناعادلانه و غم‌انگیزترین لحظات توکیو دریفت بود، البته صرف‌نظر از اینکه در این فیلم خواننده و رپر معروف باو واو (Bow Wow) را در حال دست فروشی در خیابان‌های ژاپن می‌بینیم. اما به هرصورت مرگ هان واقعا تکان دهنده بود، اما پس از مرگ چه اتفاقی برای او افتاد؟ خب، روح هان از جسمش جدا شده و عروج می‌کند. در بهشت او در مقابل خدای ماشین‌ها و «NOS» (سیستم نیتروژن اکسید) قرار می‌گیرد. خدا به پایین نگاهی انداخته و هان را می‌بیند و به او می‌گوید:

«هنوز زمان تو در زمین به پایان نرسیده است. باید برگردی و به دنیا نشان دهی چگونه درست کردن اسنک کاری ساده و بی‌دردسر است»

درنتیجه روح هان به جسمش بازمی‌گردد که به طرزی جادویی ترمیم و بازسازی شده است. و البته فراموش نکنید که او حالا دارای نیروهای قدرتمندی است.

خود هان خدای ماشین‌ها است و درنتیجه نمی‌توان او را کشت

هان سئول اوه در سریع و خشمگین 9

تا همین‌جا هم باید به ما ثابت شده باشد که وجود خدای ماشین‌ها در دنیای سینمایی سریع و خشن بسیار باورپذیر است. با این حساب شاید هان خودش خدای قدرتمند ماشین‌ها است که به زمین فرستاده شده است تا به مردم شیوه درست دریفت را یاد بدهد.

بعد از اتفاقات توکیو دریفت و زمانی‌که شاو باعث تصادف ماشین هان شد، جسم او به یک «صفحه ستاره‌ای» (astral plane) منتقل شده و بعد دوباره به زمین برگشت.

هان مرگ خودش را جعل کرد تا در آرامش زندگی کند

هان عاشق تنقلات است، امری که در توکیو دریفت به روشنی ثابت شد. اگرچه آموزش شان باسول شاید آخرین کار او بوده باشد. هان یک زندگی ساده می‌خواست، جایی به دور از همه اتفاقات درام و اکشن این دنیا. به‌علاوه مرگ جیزل یاشار هنوز در ذهنش باقی مانده بود، به همین خاطر هان نیاز به راهی برای فرار داشت. بنابراین او دکارد شاو را استخدام کرد تا مرگ خودش را جعل کند.

هان با جعل مرگ خود، به دنبال یک زندگی بدون دردسر رفت

او در اصل سوار بر ونی پر از بسته‌های تنقلات راهی کوهستان شد و چند سالی را دور از هیاهو و در آرامش زندگی کرد. هرچند درنهایت او متوجه شد که زندگی در انزوا  و  تنهایی آن چیزی نیست به آن نیاز دارد. او به دام و اعضای خانواده‌اش احتیاج داشت تا استعدادهایش را به کار گرفته و ذهنش را تقویت کند. در نتیجه هان تصمیم گرفت بازگردد، البته قبل از آن دستی هم به موهایش کشید. همچنین او اکنون دارای قدرت‌های ابرقهرمانی است.

هان یک تجلی فیزیکی از نیروی سرعت است

یک تصور عجیب دیگر که ممکن است راهی برای بازگشت هان باشد.  تصور کنید هانی که حالا می‌بینم همان هان نباشد، بلکه یک نسخه تندروی فیزیکی از همه قدرت‌های نیروی سرعت باشد! در این حالت اسم این ابرقهرمان جدید باید قاضی یا عدالت (Justice) باشد. در این صورت ممکن است این مجموعه فیلم‌ها سری به دنیای آثار علمی- تخیلی بزنند.

مادر شاو می‌داند چطور مرده ها را به زندگی برگرداند

هان سئول اوه در سریع و خشمگین 9

مگدالن شاو (هلن میرن) به دلیلی دوباره در سریع و خشن حضور دارد، درسته؟ خب به نظرتان ممکن است مادر دکارد و اوئن، راهی برای جان بخشیدن به اجساد و بازگرداندن آن‌ها به زندگی پیدا کرده باشد! شاید بالاخره زمان آن رسیده است که شاهد یک نسخه از فیلم سریع و خشن منتها از نوع ترسناکش باشم. اما درعین‌حال این قابلیت فرصتی را دراختیار هان قرار می‌دهد تا به زندگی برگردد.

هان درواقع یک هولوگرافیک و هوش مصنوعی است که فقط در غار دیده می‌شود

به نظر شما مجموعه فیلم‌های سریع و خشن چه چیزی کم دارند؟ بله، درست حدس زدید: یک جارویس (JARVIS) یک سیستم مصنوعی هوشمند که در دنیای سینمایی مارول در خدمت تونی استارک بود و به عملکرد بهتر مرد آهنی کمک می‌کرد. خب حالا چه می‌شود اگر هان هم در اصل یک هولوگرام و سیستم هوش مصنوعی باشد؟ سیستمی که ماشین‌ها را آماده کرده و به آن‌ها می‌گوید کی، کجا و چگونه رانندگی کنند و درنهایت به دام در تلاش برای کشتن برادرش کمک می‌کند.

توکیو دریفت و تیتراژ میانی فیلم سریع و خشن ۶ تماما یک رویا بود

هان سئول اوه در سریع و خشمگین 9

همه ما کابوس‌هایی داریم، حتی شخصیت جالبی مثل هان هم کابوس‌های خاص خودش را دارد. با این حساب بگذارید فرض را بر این بگذاریم که اکثریت اتفاقاتی که تاکنون در این مجموعه فیلم‌ها شاهد آن بودیم به واقع رخ داده‎اند، اما نه توکیو دریفت اتفاق افتاده و نه دکارد شاو شخصیت محبوب ما را کشته است. به‌جای آن تصور کنید هان بعد از این کابوس ترسناک در تخت خودش از خواب بیدار می‌شود و برای شستن دست و صورت سری به حمام می‌زند. در آن‌جا پاتریک دافی را می‌بیند که درحال دوش گرفتن است، دافی به او اطمینان می‌دهد که همه چیز مرتب است و خیال او را آسوده می‌کند. پس هان دوباره به دام و باقی اعضا ملحق می‌شود، درحالی که حالا نیروهای ابرقهرمانی هم دارد. فکر می‌کنید این مسئله باعث بروز هزاران مشکل در روند فیلمنامه می‌شود؟ البته، اما مهم نیست.

خب به پایان این مطلب رسیدیم، می‌دانم بسیاری از این ایده‌ها بسیار تخیلی هستند. اما به نظر شما تئوری حقیقی که در پس ماجرای زنده شدن مجدد هان وجود دارد چیست؟ به ذهن خلاق‌تان اجازه دهید به ایده‌هایی هرچند غیرممکن بیندیشد و فراموش نکنید آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان در زومجی نیز در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده