نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹

افزایش فروش جهانی فیلم Avengers: Endgame به کمک آمار جدید باکس آفیس چین

به‌تازگی آمار باکس آفیس چین به‌روزرسانی و منتشر شده است که خبر از افزایش فروش فیلم Avengers: Endgame را می‌دهد.

فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) به اتفاقات ۱۱ سال اول دنیای سینمایی مارول که با نام The Infinity Saga (حماسه اینفینیتی) شناخته می‌شود، خاتمه داد و حال قسمت چهارم فیلم Avengers (اونجرز) با شکست رکورد فیلم Avatar (آواتار) به پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان تبدیل شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش جهانی این فیلم به‌روزرسانی شده است. به‌تازگی گوین، تحلیلگر گیشه چین توییتی را در صفحه شخصی خود منتشر و اعلام کرد که که براساس این بروزرسانی، فیلم Avengers: Endgame درواقع فروش ۳ میلیون دلار دیگر در گیشه کشور چین را تجربه کرده تا با احتساب این فروش، فروش این فیلم از دنیای سینمایی مارول در کشور چین توانست به ۶۱۷ میلیون دلار افزایش پیدا کند و همچنین مجموع فروش جهانی فیلم Endgame از مرز ۲.۸ میلیارد دلار عبور کند.

 Avengers: Endgame

اگرچه این افزایش فروش تنها فاصله فیلم Avengers: Endgame با فیلم Avatar را کمی افزایش می‌دهد، اما این فیلم اولین فیلمی است که به چنین فروشی دست پیدا کرده و حال باید دید که چه زمانی والت دیزنی رسما آمار فروش قسمت چهارم فیلم Avengers را به‌روزرسانی می‌کند. هنوز مشخص نیست که دنباله‌های فیلم Avatar می‌توانند رکورد قسمت اول را باز پس بگیرند یا Endgame قرار است روی سکوی اول سلطه کند. بااین حال، انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2) نیز مدتی پیش به‌روی پرده‌های سینما رفت و نشان داد که حتی دنباله‌هایی که اختلاف اکران نسبتا زیادی با قسمت اول دارند، می‌توانند در گیشه بسیار موفق عمل کنند. در هر حال فعلا خیلی زود است که از رکورد شکنی فیلم Avatar 2 (آواتار 2) صحبت کنیم، اما در حال حاضر رقیب بزرگ‌تری در گیشه فیلم Avengers: Endgame ندارد.

همچنین مارول از هم‌اکنون اشاره‌ای به فیلم بزرگ دیگری در مقیاس دو قسمت اخیر فیلم Avengers نیز کرده که ممکن است در فاز پنجم یا ششم دنیای سینمایی مارول شاهد فیلمی در این سطح باشیم که بتواند تهدیدی برای رکورد فیلم Avengers: Endgame باشد. فیلم Avengers: Endgame در مجموع بیش از ۸۵۸.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱.۹۴۲ میلیارد دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده