نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۵

والت دیزنی به اولین استودیو با فروش ۱۰ میلیارد دلار در یک سال تبدیل شد

فروش جهانی مجموع فیلم‌های والت دیزنی از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد تا دیزنی رکورد دیگری در گیشه را نیز به نام خود ثبت کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت والت دیزنی به موفقیت بزرگ دیگری در گیشه سال ۲۰۱۹ دست پیدا کرده است. فروش جهانی انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2) در سومین آخر هفته اکرانش به ۹۱۹.۷ میلیون دلار رسید تا طبق پیش‌بینی‌ها، فروش جهانی این انیمیشن سینمایی و موزیکال تا هفته آینده از مرز یک میلیارد دلار عبور کند. فروش بسیار موفق دنباله انیمیشن Frozen (فروزن) باعث شد تا مجموع فروش جهانی فیلم‌های والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کند و این شرکت فیلمسازی به رکوردی تاریخی دست یابد. در حال حاضر فیلم‌های دیزنی ۳.۲۸ میلیارد دلار در آمریکای شمالی و ۶.۷۱۷ میلیارد دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده‌اند. همچنین با احتساب فیلم‌های فاکس قرن بیستم، فروش فیلم‌های دیزنی تا ۱۱.۹۴ میلیارد دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد که این فروش شامل ۳.۸ میلیارد دلار در آمریکای شمالی و ۸.۱۴ میلیارد دلار در دیگر کشورهای جهان خواهد شد.

این در حالی است که هنوز اکران فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر) نیز آغاز نشده که بدون شک بخش زیادی از فروش این فیلم در سال ۲۰۱۹ خواهد بود. فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) با فروش ۲.۷۹۸ میلیارد دلار، فیلم The Lion King (شیر شاه) با فروش ۱.۶۵۶ میلیارد دلار، فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) با فروش ۱.۱۳۰ میلیارد دلار، انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) با فروش ۱.۰۷۴ میلیارد دلار و فیلم Aladdin (علاالدین) با فروش ۱.۰۵۱ میلیارد دلار، پنج فیلم یک میلیاردی دیزنی در سال ۲۰۱۹ هستند و انیمیشن Frozen 2 نیز به‌زودی به این آثار اضافه خواهد شد. 

پیش از این نیز در تابستان امسال پیش‌بینی می‌شد که انیمیشن فروزن 2 و فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker دو فیلم یک میلیاردی دیگر دیزنی در سال ۲۰۱۹ باشند که با اینکه بخشی از فروش فیلم The Rise of Skywalker در سال ۲۰۲۰ خواهد بود، اما امکان یک میلیاردی شدن این فیلم تا پایان سال جاری میلادی نیز وجود دارد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده