// چهار شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۵

نخستین تیزر بلند فیلم Tenet به زودی پخش خواهد شد

مطابق تازه‌ترین گزارش‌ها به نظر می‌رسد مخاطبان تا چند هفته‌ی بعد بالاخره می‌توانند اولین ویدیوی تبلیغاتی بلند فیلم Tenet، ساخته‌ی تازه و به‌شدت مورد انتظار کریستوفر نولان را تماشا کنند.

تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی قطعا فیلم‌های پرخرج و پرمخاطب زیادی دارد و برای بسیاری از بینندگان قرارگرفته در گروه‌های مختلف سینماروها، «تنت» یا همان جدیدترین اثر سینمایی کریستوفر نولان یکی از مورد انتظارترین ساخته‌هایی است که می‌خواهند فرصت تماشای آن را کسب کنند. فیلمی که باتوجه‌به سخت‌گیری‌های عجیب‌وغریب شرکت برادران وارنر (هیچ بازیگری نمی‌تواند فیلم‌نامه‌ی Tenet را در جایی خارج از اتاق‌هایی با درِ بسته بخواند) برای جلوگیری از اسپویل داستانی آن، عملا تا به امروز تنها چند تصویر و ویدیوی ناواضح از پشت صحنه و چند خط توضیحات رسمی درباره‌ی آن منتشر شده‌اند. به‌گونه‌ای که هم‌اکنون رسانه‌ها صرفا می‌دانند که TENET پرخرج‌ترین فیلم اورجینال کارگردان شهیر بریتانیایی و احتمالا طولانی‌ترین اثر وی خواهد بود و الیزابت دبیکی، جان دیوید واشنگتن و رابرت پتینسون (بتمن جدید دنیای هنر هفتم) سه نقش‌آفرین اصلی آن هستند. اما منهای چند توضیح ناواضح و کوتاه که به مواردی همچون حماسی و عظیم بودن اثر مورد بحث و مثلا ارتباط فیلم‌نامه‌ی آن با با نظریه‌ی کوانتومی فضا-زمان اشاره دارند، دیگر به جز فهرست اعضای اصلی تیم تولید اثر هیچ اطلاعات خاصی درباره‌ی TENƎꓕ در اختیار ما قرار نگرفته‌اند؛ البته که مدتی قبل پخش تیزری کوتاه و اتمسفریک از فیلم در سینماهای آی‌مکس کشورهای مختلف هم کاری کرد که هیجان مخاطبان برای اثر مورد بحث افزایش پیدا کند. برخلاف آن ویدیو که هرگز به‌صورت رسمی روی اینترنت قرار نگرفت، به نظر می‌رسد اولین تیزر تبلیغاتی رسمی اثر مورد اشاره که نسخه‌ی طولانی‌تر همان ویدیوی قبلی را تقدیم مخاطبان می‌کند، به‌زودی نخست در سینماهای آی‌مکس روی پرده‌ی نقره‌ای می‌رود و سپس به سرعت در اینترنت مهیای تماشا شدن توسط ما می‌شود. تیزری نسبتا بلند که مدت‌زمان دقیق آن اعلام نشده است و احتمالا در اکران‌های نسخه‌ی آی‌مکس فیلم اکشن/ادونچر/فانتزی Star Wars: The Rise of Skywalker برای بینندگان به نمایش درمی‌آید و این یعنی احتمالا تا کمتر از ۲۵ روز دیگر مقابل چشمان طرفدارها قرار می‌گیرد. راستی فراموش نکنید که شایعه‌هایی هم هستند که می‌گویند ویدیوی آماده‌شده برای پخش در سینماهای IMAX برگزیده یک سکانس دو الی هفت دقیقه‌ای از فیلم است و با تیزر بلند اثر که همزمان با آغاز پخش آن در اینترنت منتشر می‌شود، تفاوت‌هایی دارد.

فیلم Tenet

برخلاف اکثر فیلم‌های هالیوودی چندین و چند سال اخیر که معمولا پروسه‌های فیلم‌برداری با مدت‌زمانی کوتاه‌تر از ۳ ماه دارند، فیلم جدید نولان از همان ابتدا برای فیلم‌برداری در هفت کشور طی شش ماه برنامه‌ریزی شد و در دسامبر سال جاری بالاخره وارد فازهای بعدی ساخت می‌شود

دیمپل کاپادیا، آرون تایلر-جانسون، کلمنس پوئسی، مایکل کین، کنت برانا و هیمش پاتل دیگر بازیگرهایی هستند که حضور آن‌ها در Tenet تایید شده است و لودویگ گورنسنِ برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، آهنگ‌ساز این فیلم خواهد بود. با همه‌ی این حرف‌ها به نظر می‌رسد که کارگردان فیلم‌هایی همچون «تلقین» (Inception)، سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «دانکرک» (Dunkirk)، «بی‌خوابی» (Insomnia)، «پرستیژ» (The Prestige) و «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) هنوز روش‌های نامعمول خود برای استفاده‌ی بسیار کم از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری و ارائه‌ی پیش‌نمایش‌هایی از اثرش به اشکالی نه‌چندان آشنا برای مخاطبان را دارد. حالا دیگر فقط باید صبر کرد و دید که نخستین تیزر بلند TENƎꓕ بالاخره در چه تاریخی به دست ما می‌رسد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده