نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

دکستر فلچر فیلم Renfield را براساس یکی از شخصیت‌های کتاب دراکولا می‌سازد

فیلم Renfield برپایه‌ی ایده‌ای از رابرت کرکمن، خالق واکینگ دد تولید خواهد شد.

تا امروز شاهد اکران ده‌ها فیلم سینمایی براساس شخصیت دراکولا (Dracula) بوده‌ایم و معروف‌ترین خون‌آشام دنیا را در قالب‌های مختلفی دیده‌ایم. اکنون فیلم جدیدی براساس ماجراهای دراکولا در دست ساخت است که البته این‌بار به‌جای تمرکز روی خود این شخصیت، به‌سراغ فرد دیگری به‌نام رنفیلد (Renfield) می‌رود.

ورایتی به‌تازگی خبر از کارگردانی فیلم رنفیلد توسط دکستر فلچر داده است، کارگردان فیلم راکت‌من (Rocketman) که در تولید Bohemian Rhapsody هم نقش داشت و در آینده هم سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) را از او شاهد خواهیم بود. فلچر قرار است فیلم رنفیلد را براساس ایده‌ای از رابرت کرکمن، خالق واکینگ دد (The Walking Dead) کارگردانی کند و تصویر جدیدی از یکی از شخصیت‌های معروف کتاب دراکولا ارائه دهد. هرچند هنوز اطلاع چندانی از حال و هوای فیلم و داستان آن نداریم، ولی به‌نظر می‌رسد ماجراهای فیلم در دوران حاضر رخ خواهد داد.

در رمان دراکولا اثر برام استوکر، ابتدا با رنفیلد در قالب شخصیتی دیوانه و جنون‌زده آشنا می‌شدیم که در یک تیمارستان بستری شده است؛ شخصیتی که جانوران ریز و درشت حاضر در سلول خود را به‌طور زنده می‌خورد و به‌نظر می‌رسد درگیر توهمات زیادی است، ولی کم‌کم مشخص می‌شود با دراکولا ارتباط دارد و به‌نوعی خادم و سرسپرده‌ی او است. تا امروز افراد زیادی نقش رنفیلد را در آثار سینمایی و تلویزیونی بازی کرده‌اند که یکی از معروف‌ترین‌ها دوایت فرای بود که در فیلم دراکولا محصول ۱۹۳۱ نقش این شخصیت جالب را ایفا کرد. تام ویتس از دیگر بازیگرانی بود که در فیلم دراکولای برام استوکر به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا محصول ۱۹۹۲ این نقش را ایفا کرد. پیتر مک‌نیکول هم در سال ۱۹۹۵ به‌جای رنفیلد در فیلم Dracula: Dead and Loving It، کمدی مل بروکس بازی کرد و یکی از جدیدترین موارد هم به سریال Penny Dreadful مربوط می‌شود که این‌بار ساموئل بارنت ایفاگر نقش این شخصیت بوده است.

Renfield

دوایت فرای در قالب یکی از معروف‌ترین رنفیلدهای سینما

رایان ریدلی، یکی از نویسندگان ریک و مورتی (Rick and Morty) فیلمنامه‌ی رنفیلد را نوشته است و دیوید آلپرت، برایان فرست، شان فرست و رابرت کرکمن با کمک استودیوی خود اسکای باند انترتینمنت (Skybound Entertainment) تولید آن را برعهده دارند.

یونیورسال پیکچرز در این سال‌ها همواره به‌دنبال تولید دنیای سینمایی جدیدی براساس هیولاهای معروف خود بوده است؛ هیولاهایی مثل دراکولا، فرانکنشتاین (Frankenstein)، مومیایی (The Mummy)، مرد گرگ‌نما (The Wolf Man) و مرد نامرئی (The Invisible Man) که سال‌ها قبل در قالب فیلم‌های سینمایی متعددی طرفداران زیادی پیدا کرده بودند و مدت‌ها است از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند. ولی به‌نظر می‌رسد با وجود تصمیم مقامات یونیورسال برای احیای دنیای سینمایی هیولایی خود، نظر آن‌ها عوض شده است و به‌دنبال تولید فیلم‌های جدیدی براساس این شخصیت‌های قدیمی هستند که هر فیلم به‌شکل جداگانه و با حال و هوای مخصوص خود تولید شود و سازندگان هر فیلم به‌جای محدود شدن نسبت به تولید آن، بتوانند به‌سراغ ایده‌های مخصوص خود بروند.

درکنار رنفیلد، فیلم ترسناک مرد نامرئی هم برای اکران در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ (۹ اسفند ۱۳۹۸) آماده می‌شود؛ فیلمی که لی ونل آن را براساس رمان اچ جی ولز و با حضور الیزابت ماس و الیور جکسون کوهن کارگردانی کرده است. همچنین این روزها سریالی هم براساس شخصیت دراکولا در دست تولید است که از نتفلیکس (Netflix) پخش خواهد شد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده