نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

خالق رمبو نیز به صف منتقدان فیلم Rambo: Last Blood پیوست

دیوید مورل، خالق شخصیت رمبو، انتقادات فراوان از فیلم جدید این مجموعه با نام Rambo: Last Blood (رمبو: آخرین خون) را که به‌تازگی روی پرده رفته است منطقی دانست.

از همان اولین فیلم مجموعهٔ «رمبو» تا جدیدترین فیلم، هیچ‌گاه مجموعه فیلم‌های «رمبو» منتقدپسند نبوده است و باید این مجموعه را در مجموعه‌های کالت سینما قرار داد که ژانر اکشن و نقش‌آفرینی سیلوستر استالونه دوست‌داشتنی در این مجموعه سبب فروش بالا و جذب طرفداران سینما به این مجموعه شده است. اما فیلم مورد انتظار جدید گویا آنقدر سطحی و آبکی از کار درآمده است که حتی دیوید مورل، کسی که رمبو را خلق کرده است و از روی این شخصیت محبوب چهار فیلم سینمایی ساخته شد که در تمامی آن‌ها نقش رمبو را سیلوستر استالونه ایفا می‌کرد نیز انتقادات را به‌جا دانسته و با انتشار توییتی، از قرار گرفتن نامش در تیتراژ، ابراز شرمندگی کرده است؛ توییت کوتاه دیوید مورل چنین بود:

من با نقدهای منتشرشده فیلم Rambo: Last Blood (رمبو: آخرین خون) موافقم. این فیلم آشفته و آبکی است. باعث شرمساری است که نام من به‌عنوان یکی از کسانی که در ساخت فیلم شرکت داشته، برده شده است.

شرکت میلینیوم (Millennium) در ابتدا تصمیم داشت فیلم Rambo را ریبوت کند و قرار بود کارگردانی آن فیلم را به اریل ورومن (کارگردان فیلم‌های The Iceman و Criminal) بسپارد و همچنین برای نگارش فیلمنامه با بروکز مک‌لارن همکاری کند و تصمیم سازندگان این بود که بازیگران جدیدی را انتخاب کنند و بار دیگر فیلمی از روی رمان «اولین خون» دیوید مورل بسازند. اولین قسمت فیلم Rambo با نام First Blood (اولین خون) در سال ۱۹۸۲ روی پرده‌ٔ سینما رفت و موفق شد بیش از ۱۲۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. پس از موفقیت این فیلم، دو دنباله دیگر به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۹ اکران شدند که فیلم Rambo: First Blood Part 2 (رمبو: اولین خون قسمت دوم) موفق شد بیش از ۳۰۰ میلیون دلار و فیلم Rambo III (رمبو ۳) بیش از ۱۸۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. در سال ۲۰۰۸، فیلم Rambo اکران شد که تنها کمی بیش از ۱۱۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. همچنین قرار بود سریال با عنوان Rambo: New Blood (رمبو: خون تازه) توسط فاکس ساخته شود که آن پروژه نیز لغو شد. جالب اینجا است که در سال ۲۰۱۶ سیلوستر استالونه اعلام کرده بود که برای ایفای دوباره نقش شخصیت رمبو پیر شده است و توان انجام کارهای سنگین و بازی در صحنه‌های اکشن فراوان را ندارد که البته درنهایت این هنرپیشه دوست‌داشتنی ۷۲ ساله تصمیم گرفت برای آخرین بار بازی در نقشی را که خود اولین مرتبه به زیبایی ایفا کرده بود، قبول کند. 

First Blood

فیلم اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور و وسترن جدید شرکت لاینزگیت (Lionsgate) را آدریان گرونبرگ، کارگردان و نویسنده فیلم Get the Gringo (بیگانه را بگیر)، دستیار کارگردان فیلم Wall Street: Money Never Sleeps (وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد)، فیلم Edge of Darkness (لبه تاریکی) و فیلم Apocalypto (آپوکالیپتو) ساخته است.

طبق خلاصه داستان فیلم Rambo: Last Blood، جان رمبو بیشتر زمان خود را به‌تنهایی در مزرعهٔ خود در آریزونا سپری می‌کند؛ وی دچار اختلالات استرسی پس از ضایعات روانی فراوان شده است. درهرصورت دوران آرام وی دوام چندانی ندارد و زمانی‌که کارتل‌های مواد مخدر مکزیک دختر یکی از دوستانش را می‌دزدند، به‌دنبال آن‌ها به کشور مکزیک می‌رود و حال جان رمبو باید با یکی از قدرتمندترین کارتل‌های مواد مخدر دنیای روبه‌رو شود و با آن مبارزه کند. گویا باز هم جان رمبو از همان متدهای قدیمی‌اش استفاده خواهد کرد و باید منتظر فیلمی خونین و خشن باشیم. همچنین شخصیتی به‌نام کارمن دلگادو که یک خبرنگار زن است و اخبار کارتل‌های مواد مخدر مکزیک را پوشش می‌دهد، رمبو را در این راه همراهی خواهد کرد تا خواهر ناتنی خودش را که توسط کارتل مواد مخدر مکزیک دزدیده شده است نجات دهد.

سیلوستر استالونه در نقش جان جی. رمبو، پاز وگا در نقش کارمن دلگادو، سرجیو پریس منچتا در نقش هیوگو مارتینز، آدریانا بارازا در نقش ماریا بلتران، ایوت مونریل در نقش گابریل، جینی کیم، واکین کاسیو، اسکار جانادا در نقش ویکتور مارتینز، مارکو دِ لا او در نقش میگل، فنسا پیندا در نقش جزل، دیانا برمودز در نقش وانیتا و شیلا شاه در نقش الهاندرا در این فیلم حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Rambo: Last Blood در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۸) روی پردهٔ سینما رفته است و با بودجهٔ ۵۰ میلیون دلاری، در این دو روز فروش ۸ میلیون دلاری داشته است و باید منتظر ماند و دید در هفتهٔ اول در مجموع چقدر در گیشه خواهد فروخت.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده