نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

کری مولیگان با رالف فاینز در فیلم The Dig ایفای نقش می‌کند

کری مولیگان، بازیگر اقتباس سینمایی «گتسبی بزرگ»، در فیلم The Dig (حفر) سرویس استریم نتفلیکس، همبازی رالف فاینز خواهد شد.

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، کری مولیگان، بازیگر انگلیسی سینمای هالیوود که در فیلم‌های سینمایی زیادی نقش‌آفرینی کرده است و از بازیگران مطرح این روزهای سینما محسوب می‌شود، با رالف فاینز دوست‌داشتنی که کارنامه‌ای درخشان دارد و وی نیز انگلیسی است، در فیلم درام جدید سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) با عنوان The Dig (حفر) همبازی خواهد شد. این فیلم براساس رمانی با همین عنوان، نوشتهٔ جان پریستون ساخته خواهد شد.

نگارش فیلمنامهٔ اقتباس سینمایی رمان «حفر» را مویرا بافینی بر عهده خواهد داشت که وی خالق سریال Harlots (هارلوتز) و نویسندهٔ فیلمنامه اقتباس سینمایی «جین ایر» است که در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی کری فوکوناگا روی پردهٔ سینما رفت. کارگردانی فیلم The Dig را سایمون استون بر عهده خواهد داشت که اولین فیلم این کارگردان در سال ۲۰۱۵ ساخته شد و فیلم The Daughter (دختر) بود که با استقبال نسبتاً خوبی از سوی منتقدان همراه شد و اولین نمایش آن در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۵ (2015 Toronto International Film Festival) بود. داستان فیلم The Dig در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شود و در مورد زنی است که به‌تازگی شوهر خود را از دست داده و بیوه شده است؛ نام این زن ادیث پرتی (با نقش‌آفرینی کری مولیگان) است. گمان می‌رود در زیرِ زمینی که این زن در آن زندگی می‌کند، چیزهایی گران‌بها و بسیار ارزشمند خاک شده است. هنگامی که ادیث پرتی متوجه این موضوع می‌شود، به‌صورت داوطلبانه حاضر به کمک و همکاری با باستان‌شناسی محلی با نام بسیل براون (با نقش‌آفرینی رالف فاینز) در جهت خاکبرداری و کندوکاو زمین می‌شود. با تلاش‌های فراوان بسیل براون و دیگر همکاران وی که متصدیان موزه هستند، درنهایت یکی از مهم‌ترین کشفیات تاریخی در زمین ادیث پرتی به دست می‌آید.

Dig

در ابتدا قرار بود فیلم The Dig از BBC Flims پخش شود و رالف فاینز و نیکول کیدمن بازیگران اصلی آن باشند که ناگهان با تصمیم سازندگان، سرویس پخش‌کننده فیلم تغییر کرد و نتفلیکس میزبان این فیلم شد و بعد از آن کیدمن پروژه را ترک کرد و حال اعلام شده است که کری مولیگان قرار است نقش شخصیت اصلی زن داستان را ایفا کند. تهیه‌کنندگی این پروژه را گابریلا تانا بر عهده خواهد داشت.

داستان فیلم The Dig در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شود و در مورد زنی است که به‌تازگی شوهر خود را از دست داده و بیوه شده است و در زمینی بسیار باارزش زندگی می‌کند

کری مولیگان در ۲۴ سالگی، به خاطر بازی در نقش شخصیت جنی در فیلم An Education (درس‌آموزی)، به شهرت جهانی رسید و جایزه بفتا را به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن به‌دست آورد. همچنین مولیگان نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در مراسم گلدن گلوب و نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در مراسم اسکار شد. لونه شرفیگ کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ۷ میلیون دلاری، فروش ۲۶ میلیون دلاری در گیشه داشت. از دیگر فیلم‌های معروف کری مولیگان در سینمای هالیوود می‌توان به Never Let Me Go (هرگز رهایم مکن)، Wall Street: Money Never Sleeps (وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد)، Shame (شرم)،‌ Inside Llewyn Davis (درون لوین دیویس)، Far from the Madding Crowd (دور از اجتماع خشمگین) و Wildlife (حیوانات وحشی) اشاره داشت که این فیلم آخرین نقش‌آفرینی مولیگان روی پردهٔ سینما بود و کارگردانی آن را پل دانو بر عهده داشت و مولیگان با جیک جیلنهال در آن همبازی بود. فیلم Wildlife با نظر مثبت منتقدان همراه شد، اما فروشی بسیار کمی در گیشه داشت.

رالف فاینز نیز به احتمال فراوان در فیلم The Menu (منو)، فیلم بعدی الکساندر پین حضور خواهد داشت و شاید با اما استون در این فیلم کمدی و ترسناک همبازی شود. داستان فیلم The Menu در مورد یک زوج جوان است که به یک رستوران منحصربه‌فرد در یک جزیره دور افتاده می‌روند که سرآشپز تحسین شده و سرشناس آن منوی آزمایشی غذای بسیار افراطی‌ای را در اختیار مشتریان خود از جمله این زوج جوان قرار می‌دهد. فاینز نیز اکنون در پشت صحنه فیلم‌برداری و تولید فیلم Kingsman: The Great Game (کینگزمن: بازی بزرگ) حضور دارد که انتظار می‌رود پس از آن شاهد بازگشت او برای نقش آفرینی دوباره در نقش M در فیلم No Time to Die (زمانی برای مردن نیست) نیز باشیم.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده