نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵

سونی با انتشار بیانیه‌ای به خروج اسپایدرمن از دنیای سینمایی مارول واکنش نشان داد

سونی پیکچرز با انتشار بیانیه‌ای به خبرهای منتشر شده مبنی بر قطع همکاری با مارول استودیو واکنش نشان داده است.

به‌تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه مذاکرات والت دیزنی و سونی پیکچرز در سطوح مختلف با اختلاف نظر مواجه شده و به بن بست خورده است که نتیجه آن قطع همکاری دو شرکت و خارج شدن مجموعه فیلم Spider-Man (اسپایدرمن) از مارول استودیو و مجموعه کوین فایگی بوده است. با اینکه برخی از منابع از احتمال از سرگیری مذاکرات خبر می‌دهند، اما منابع دیگر پایان کار همکاری ۳ ساله‌ این استودیوها را اعلام کرده‌اند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سونی پیکچرز به خبرهای منتشر شده واکنش نشان داده است. طبق خبری که هالیوود ریپورتر منتشر کرده، سونی پیکچرز می‌گوید که بیشتر اطلاعات منتشر شده اشتباه برداشت شده و این دیزنی بوده که تصمیم گرفته تا راهش را از سونی جدا کند. سونی به هالیوود ریپورتر گفت:

بخش زیادی از اخباری که امروز در مورد مرد عنکبوتی و بحث‌های اخیر در مورد حضور کوین فایگی در مجموعه منتشر شده، اشتباه برداشت شده و گمراه کننده بوده است. ما ناامید شدیم، اما به تصمیم دیزنی برای به عدم مشارکت در ساخت و حضور به‌عنوان تهیه کننده در قسمت بعدی فیلم Spider-Man احترام می‌گذاریم.

Spider-Man: Far From Home

سونی همچنین توضیح داد که کوین فایگی و مارول استودیو ممکن است بیش از حد روی IP که متعلق به آن‌ها نبوده، تمرکز خود را قرار داده‌اند و همچنین به خرید فاکس قرن 21 و بازگشت حق ساخت فیلم براساس چند مجموعه دیگر مارول نیز واکنش نشان داده است. سونی در ادامه بیانیه گفت:

ما امیدواریم که احتمال قطع همکاری در آینده تغییر کند، اما درک کنید که بسیاری از مسئولیت‌های جدیدی که دیزنی به وی (فایگی) از جمله شخصیت‌های جدید مارول که تا پیش از این در اختیار نداشتند، داده باعث نمی‌شود تا به آن‌ها اجازه دهد که روی IP کار کنند که آن‌ها در اختیارش ندارند و متعلق به آن‌ها نیست. کوین فردی فوق العاده است و ما از کمک و راهنمایی او بسیار سپاسگزاریم و خوشحال هستیم مسیری را که او در اختیار ما قرار داده، ادامه خواهیم داد.

همچنین برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که تام راتمن، رئیس سونی پیکچرز و آلن هورن، از مدیران دیزنی هنوز نتوانسته‌اند در بحث مالی برای ادامه همکاری با یکدیگر توافق کنند که در بیانیه سونی به این موضوع اشاره‌ای نشده است. پیش از این ددلاین گزارش داده بود که سونی پیکچرز به‌دنبال ساخت دو قسمت دیگر از فیلم Spider-Man است که تام هالند بار دیگر برای نقش پیتر پارکر ملقب به مرد عنکبوتی باز خواهد گشت و انتظار می‌رود جان واتس برای کارگردانی این دو قسمت نیز بازگردد که دو قسمت جدید فیلم اسپایدرمن ممکن است خارج از دنیای سینمایی مارول باشد. در هر حال باید دید که آیا دیزنی از مواضع خود کوتاه خواهد آمد یا سرانجام شاهد جدایی اسپایدرمن از دنیای سینمایی مارول خواهیم بود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده