نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

در صورت عدم توافق سونی و مارول، اسپایدرمن از دنیای سینمایی مارول خارج می‌شود

در پی عدم توافق دیزنی و سونی پیکچرز برای بستن قرارداد جدید، گفته می‌شود که شخصیت اسپایدرمن احتمالا از دنیای سینمایی مارول خارج خواهد شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آینده شخصیت مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول بسیار مبهم و نامشخص شده است. در ابتدا ددلاین گزارش داد که مذاکرات والت دیزنی و سونی پیکچرز در سطوح مختلف با اختلاف نظر مواجه شده و به بن بست خورده است که نتیجه آن قطع همکاری دو شرکت و خارج شدن مجموعه فیلم Spider-Man (اسپایدرمن) از مارول استودیو و مجموعه کوین فایگی بوده است. دیزنی درواقع به‌دنبال بستن قرارداد با سهم درآمد ۵۰/۵۰ با سونی برای فیلم‌های آینده مرد عنکبوتی بوده که طبق گفته ددلاین، سونی این پیشنهاد را رد کرده است. درواقع سونی قراردادی مانند دو فیلم اول اسپایدرمن را در نظر داشته که طبق آن، دیزنی تنها ۵ درصد سود از فروش و درآمد فیلم را دریافت می‌کرد. اگر دو شرکت بار دیگر به پای میز مذاکره بازنگردند، انتظار می‌رود شخصیت اسپایدرمن از دنیای سینمایی مارول خارج شود.

Spider-Man: Far From Home

بااین‌حال، ددلاین گزارش داد که سونی پیکچرز به‌دنبال ساخت دو قسمت دیگر از فیلم Spider-Man است که تام هالند بار دیگر برای نقش پیتر پارکر ملقب به اسپایدرمن باز خواهد گشت و انتظار می‌رود جان واتس برای کارگردانی این دو قسمت نیز بازگردد که دو قسمت جدید فیلم اسپایدرمن ممکن است خارج از دنیای سینمایی مارول باشد. در ادامه ورایتی و چند سایت دیگر اعلام کردند که هنوز امکان توافق بین سونی پیکچرز با دیزنی و مارول وجود دارد و همه چیز هنوز تمام نشده است. ورایتی می‌گوید که در حال حاضر مذاکراتی در جریان نیست، اما دو طرف احتمالا به‌زودی دوباره برای بررسی شرایط و ارائه پیشنهاد‌ها جدید با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. در مقابل، هالیوود ریپورتر می‌گوید که همکاری مارول استودیو با سونی پیکچرز برای ساخت فیلم Spider-Man به پایان رسیده و مارول دیگر نقشی در فیلم‌های آینده این ابرقهرمان محبوب ندارد. 

هالیوودریپورتر که موضع قاطع‌تری را دارد، گفت که دو شرکت راه خود را از یکدیگر جدا کرده‌اند. این سایت افزود که تام راتمن، رئیس سونی پیکچرز و کوین فایگی، رئیس مارول استودیو ماه‌ها با یکدیگر صحبت کرده‌اند. در پایان هیچ از طرف‌ها حاضر حاضر نبودند تا از پیشنهاد خود کوتاه بیایند تا توافقی حاصل شود و درنهایت باعث حذف حضور فایگی از فیلم‌های آینده اسپایدرمن شده است. یک منبع IGN می‌گوید که مذاکرات هنوز در جریان است و منابع دیگر نیز گزارش ددلاین، ورایتی و هالیوود ریپورتر را تایید می‌کنند، اما هنوز واکنش رسمی از سونی یا دیزنی یا مارول منتشر نشده است. فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه)، جدیدترین فیلم مرد عنکبوتی است که به پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سونی پیکچرز تبدیل شده است. از سال ۲۰۱۵ و پس از توافق سونی و دیزنی، شاهد حضور مرد عنکبوتی در MCU بودیم و حال جدایی او می‌تواند باعث ساخت کراس‌اور این شخصیت با ونوم شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده