نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

فیلم Dark Phoenix بدترین قسمت مجموعه X-Men نام گرفت

فیلم دارک فینکس (Dark Phoenix) تقریبا بعد از ۲ ماه اکران بالاخره به کار خود پایان داد و به خاطر عملکرد بدی که داشت، در میان دیگر قسمت‌های مجموعه مردان ایکس (X-Men) لقب بدترین نسخه را گرفت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Dark Phoenix (دارک فینکس) به‌طور رسمی به اکران سینمایی خود پایان داد؛ آن هم با عنوان بدترین قسمتی که تا به امروز در مجموعه X-Men (مردان ایکس) ساخته شده است. اولین قسمت سری فیلم مردان ایکس در سال ۲۰۰۰ به روی پرده سینماها رفت که توانست چیزی در حدود ۲۹۶ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی به دست بیاورد. همین موضوع ثابت کرد که مجموعه مردان ایکس می‌تواند به‌عنوان یک مجموعه سینمایی هم به کار خود ادامه دهد. بعد از موفقیت اولین فیلم X-Men، شرکت فاکس قرن بیستم به همین مسیر خود ادامه داد.

این شرکت تا به امروز ۱۲ قسمت در این مجموعه اکران کرده که شامل یک سه‌گانه اختصاصی از شخصیت ولورین و همچنین دو اثر اختصاصی که حول محور ضدقهرمان محبوب کتاب‌های کمیک یعنی ددپول می‌چرخد، می‌شود. البته در طی این سال‌ها پیچیدگی‌ها و مشکلات زیادی در این مجموعه وجود داشت که هیچکس منکر آن نخواهد شد. بااین‌حال، در سال ۲۰۱۹ سری فیلم X-Men با فیلم دارک فینکس دوباره به روی پرده سینماها بازگشت؛ این فیلم قرار بود که یک اتفاق جدید در این مجموعه که سابقه زیادی در سینماها دارد، به وجود بیاورد.

پیش از اینکه این اثر به روی پرده سینماها برود، قراردادی بین شرکت فاکس و دیزنی تنظیم شد که قرار بود اعضای تیم مردان ایکس وارد دنیای سینمایی مارول شوند و بعد از آن هم شخصیت‌هایی مانند ولورین و ددپول می‌توانستند با سایر دارایی‌های محبوب مارول، کراس‌اور داشته باشند. اما متاسفانه فیلم Dark Phoenix نتوانست آنطور که باید و شاید عملکرد خوبی داشته باشد و پیروزی‌های زیادی به دست بیاورد؛ همین موضوع باعث شد تا این اثر در میان دیگر قسمت‌ها، لقب بدترین و فاجعه را از آنِ خود کند.

X-Men: Dark Phoenix

پیش از این، اثری که بدترین عملکرد را داشت، فیلم The Wolverine (ولورین) که در سال ۲۰۱۳ تنها توانست ۱۳۲ میلیون دلار از آنِ خود کند. آخرین نتیجه‌ای که برای باکس آفیس داخلی فیلم دارک فینکس ثبت شده، ۶۵ میلیون دلار بوده است. یعنی می‌توان گفت که حتی از نصف چیزی که فیلم ولورین به دست آورده بود هم کمتر است. از طرف دیگر فیلم دارک فینکس در باکس آفیس جهانی هم عملکرد بسیار بدی داشت و در کل ۲۵۲ میلیون دلار را کسب کرد؛ یعنی حتی از چیزی که قسمت اول این مجموعه مدت‌ها قبل در سال ۲۰۰۰ به دست آورده بود (چیزی در حدود ۲۹۶ میلیون دلار) هم کمتر است.

تا به امروز، فیلم Deadpool (ددپول) و همچنین دنباله آن یعنی فیلم Deadpool 2 (ددپول 2) پرفروش‌ترین آثار مجموعه مردان ایکس بودند که البته جزو قسمت‌های رسمی مجموعه اصلی محسوب نمی‌شوند. در مجموعه اصلی فیلم X-Men: Days of Future Past (مردان ایکس: روزهای گذشته آینده) بهترین عملکرد را داشت و توانست ۷۴۷ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی به دست بیاورد. بعد از اینکه فیلم دارک فینکس عملکرد بدی از خود نشان داد و شرکت دیزنی هم ناامیدی خود را به‌طور رسمی اعلام کرد، حالا این سؤال برای همه به وجود آمده که آیا مجموعه مردان ایکس هنوز هم آینده‌ای دارد یا خیلی زود کارش به پایان می‌رسد.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده