نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۶

نظر جیم کری در مورد تغییر طراحی سونیک

اعتراضات شدید به‌طراحی شخصیت سونیک در فیلم Sonic the Hedgehog باعث شد طراحی این شخصیت تغییر کند و حال جیم کری نظر خود را در این مورد بیان کرده است.

جیم کری، هنرپیشه و کمدین محبوب کانادایی-آمریکایی سینمای هالیوود، نظر خود را در مورد طراحی مجدد شخصیت سونیک در فیلم Sonic the Hedgehog (سونیک خارپشت)، بیان کرد.

اردیبهشت ماه بود که شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures)، اولین تریلر رسمی فیلم Sonic the Hedgehog را منتشر کرد؛ تریلری که دردسرهای زیادی برای این شرکت و گروه سازندهٔ این فیلم به‌وجود آورد. طرفداران سونیک، شخصیت محبوب بازی‌های ویدئویی، اعتراضات زیادی نسبت به‌طراحی این شخصیت داشتند و علاقمندان خارپشت آبی‌رنگ سگا به‌هیچ‌وجه از آن راضی نبودند. البته این اعتراضات پیش از انتشار تریلر و با انتشار غیررسمی چند تصویر از سونیک، شروع شده بود و بعد از پخش تریلر به اوج خود رسید. جف فاولر، کارگردان فیلم Sonic the Hedgehog نیز در آن زمان این‌چنین پاسخ طرفداران را داد:

از حمایت شما متشکرم و همین‌طور از انتقاداتی که داشتید. پیام شما خیلی واضح و روشن به‌دست ما رسیده است: شما از طراحی سونیک راضی نیستید و دوست دارید تغییراتی در آن انجام شود. این موضوع عملی خواهد شد و همه ما در پارامونت پیکچرز و سگا، تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم بست تا سونیک را به‌بهترین شکل ممکن ارائه کنیم.

Sonic the Hedgehog

حال جیم کری، بازیگر نقش شخصیت دکتر اگمن (روباتنیک) در این فیلم، نظر خود را در رابطه با طراحی مجدد سونیک بیان کرده است. جیم کری برای معرفی فصل جدید سریال Kidding (شوخی کردن)، در مراسم انجمن منتقدان تلویزیون (Television Critics Association) حضور داشت و خبرنگاران سؤال خود را در مورد تغییر طراحی شخصیت سونیک از کری پرسیدند که وی در پاسخ چنین گفت:

نمی‌توانم خود را جای تماشاچیان قرار بدهم و بگویم نگاه آنان در مورد خلق این شخصیت (سونیک) چه بوده است. نتیجهٔ این طراحی مجدد را خواهیم دید. با این حال گاهی اوقات متوجه می‌شوید که این تصمیمات تحت تأثیر نظر افکار عمومی در مورد چیزی گرفته می‌شود؛ اینکه همه ناگهان با هم چیزی را می‌خواهند و وقتی به آن می‌رسند می‌گویند من فقط می‌خواستم این اتفاق بیفتد، اهمیتی ندارد که نتیجه چه شود. من هم می‌خواستم بخشی از این موج همگانی باشم.

وی در ادامه و در سخنانی کوتاه چنین پاسخ به این سؤال را پایان داد:

آن چیزی که روی پردهٔ سینمای خواهیم دید، تصمیمی بوده که همگی ما با هم گرفته‌ایم.

از صحبت‌های جیم کری این طور برداشت می‌شود که گویا وی چندان موافق این موج همگانی در مورد تغییر طراحی شخصیت سونیک نبوده است. با این حال تیم میلر، کارگردان فیلم Deadpool (ددپول) و فیلم Terminator 6 (ترمیناتور ۶) که تهیه‌کننده اجرایی فیلم Sonic the Hedgehog است، ماه پیش چنین گفته بود که در نهایت طرفداران از نتیجهٔ کار راضی خواهند بود. در هر صورت تا زمان اکران فیلم، نمی‌توان در مورد طراحی خارپشت آبی‌رنگ نظری داد و باید دید در نهایت تغییرات صورت‌گرفته به‌مذاق طرفداران سونیک خوش خواهد آمد یا خیر. این دعواها تنها بر سر طراحی سونیک است و احتمالاً پس از اکران فیلم، این موضوع به‌کل فراموش می‌شود و کیفیت نهایی نسخهٔ سینمایی سونیک و نظر منتقدان و تماشاچیان در مورد کلیت فیلم، رأی به‌موفقیت یا شکست این اقتباس خواهد داد.

آن چیزی که روی پردهٔ سینما خواهیم دید، تصمیمی بوده که همگی ما با هم گرفته‌ایم

جیمز مارسدن در نقش تام د کاپ (Tom the Cop) یا تام واچوفسکی، بن شوارتز در نقش سونیک (صداپیشگی)، جیم کری در نقش دکتر اگمن (روباتنیک)، تیکا سامپتر، آدام پالی، دبس هاوارد، نیال مک‌دوناف و ناتاشا روتول، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Sonic the Hedgehog حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

چندی پیش جف فاولر، کارگردان فیلم Sonic the Hedgehog، با انتشار تصویری در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد که اکران این فیلم با سه ماه تأخیر مواجه شده و دلیل تأخیر در اکران هم طراحی مجدد شخصیت سونیک بوده است. فیلم Sonic the Hedgehog که پیش از این برای اکران در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده بود، با سه ماه تأخیر همراه شده و قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ (۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸) اکران شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده