نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵

فیلم شیر شاه به چهارمین فیلم یک میلیاردی دیزنی در سال 2019 تبدیل شد

طبق انتظار، فروش جهانی فیلم The Lion King از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا به چهارمین فیلم یک میلیاردی دیزنی در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود.

مدتی می‌شود که اکران جهانی فیلم The Lion King (شیر شاه) با شکستن رکورد افتتاحیه ماه جولای و بازسازی‌های لایو اکشن والت دیزنی از انیمیشن‌های قدیمی آن، آغاز شده و این فیلم لایو اکشن و موزیکال به فروش بسیار خوب خود در گیشه ادامه داده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم شیر شاه به جمع فیلم‌های یک میلیاردی پیوسته است. مجموع فروش جهانی فیلم The Lion King تا پایان روز دوشنبه به ۹۹۹.۵ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و بدین ترتیب فروش جهانی این فیلم روز سه‌شنبه از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده که هنوز آمار دقیقی از آن منتشر نشده است. فیلم شیر شاه تا پایان روز دوشنبه، ۳۶۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۶۳۸.۵ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده بود.

همچنین پس از فیلم‌هایی چون فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) و فیلم Aladdin (علاالدین)، فیلم The Lion King به چهارمین فیلم یک میلیاردی والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ و پنجمین فیلم یک میلیاردی سال جاری میلادی تبدیل شده است. همچنین شیر شاه ۴۲امین فیلم یک میلیاردی تاریخ سینمای جهان نیز به حساب می‌آید که در کمتر از سه هفته به این مهم دست پیدا کرده است. بیشترین سهم فروش خارجی این فیلم لایو اکشن به بازار کشور چین با فروش ۱۱۵ میلیون دلار، بریتانیا با فروش ۴۸ میلیون دلار و برزیل با فروش ۴۴ میلیون دلار، تعلق دارد که باید دید فروش این فیلم تا کجا افزایش پیدا خواهد کرد.

دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، چویتل اجیوفور، بیانسه، سث روگن، جان الیور، بیلی ایکنر، الفری وودارد، جان کانی، فلورنس کازومبا، اریک آندره، کیگان-مایکل کی، ایمی سداریس، جی‌دی مک‌کرری و شهدی رایت جوزف، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Lion King به‌عنوان صداپیشه حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده جان فاورو بوده که او پیش از این کارگردانی فیلم The Jungle Book (کتاب جنگل) را بر عهده داشته است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده