نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۶

حضور مت دیمون در فیلم Stillwater توماس مک کارتی

مت دیمون، بازیگر محبوب سینمای هالیوود، در فیلم جدید توماس مک‌کارتی با عنوان Stillwater، نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

مت دیمون، بازیگر مجموعه فیلم‌های Jason Bourne (جیسون بورن)، در فیلم جدید توماس مک‌کارتی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و هنرپیشه سینمای هالیوود، نقش اصلی را ایفا خواهد کرد؛ عنوان رسمی این فیلم Stillwater (استیل‌واتر) خواهد بود. مت دیمون در این فیلم نقش شخصیتی گردن‌کلفت را که نامی معروف در صنعت حفر و پیدا کردن نفت در کشور آمریکا است ایفا خواهد کرد.

مراحل ساخت و تولید فیلم Stillwater از ماه آگوست سال جاری (مرداد یا شهریور ماه) آغاز خواهد شد. داستان این فیلم در مورد شخصیتی است که در صنعت حفر و صادرات نفت در ایالت اکلاهما بسیار شناخته‌شده است، اما بنا‌به‌دلایلی به‌شهر مارسی کشور فرانسه مسافرت می‌کند تا از دخترش که خیلی وقت است با او زندگی نمی‌کند، دیدن کند؛ اما دختر وی حالا متهم به قتل شده و در زندان است. شخصیتی که مت دیمون نقش آن را ایفا می‌کند درگیر مشکلات زیادی ازجمله تفاوت فرهنگی و زبانی بین دو کشور فرانسه و آمریکا و همچنین سیستم قضایی متفاوت کشور فرانسه می‌شود. از طرفی دختر وی هم مدعی است که کاری انجام نداده است و مت دیمون تمام تلاش خود را می‌کند تا دخترش را از این مخمصه نجات دهد و حال دیگر این موضوع، با توجه به فشارهایی که به نقش مت دیمون آمده است، برای وی تبدیل به موضوعی شخصی شده است که باید از آن سربلند بیرون بیاید. در همین حین وی با زنی محلی و دختر او آشنا می‌شود و زندگی شخصی نقش مت دیمون نیز دستخوش تغییرات فراوانی می‌شود.

Matt Damon Jason Bourne

توماس مک‌کارتی که کارگردانی فیلم‌ موفق Spotlight (اسپات‌لایت) را در کارنامه دارد، نگارش فیلمنامه این اثر را نیز بر عهده داشته است و توماس بایدگین و نو‌ئه دبق، با وی در این زمینه همکاری داشته‌اند. توماس مک‌کارتی، جاناتان کینگ، لیزا چیسین، اسیو گولین، جف اسکال و ماری جو وینکلر، تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه خواهند بود.

مت دیمون در این فیلم نقش شخصیتی گردن‌کلفت را که نامی معروف در صنعت حفر و پیدا کردن نفت در کشور آمریکا است ایفا خواهد کرد

مت دیمون در فیلم زندگینامه‌ای The King of Oil (پادشاه نفت) شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) نیز حضور دارد که شرکت یونیورسال پیکچرز ساخت این فیلم را به استودیو فیلمسازی ساندی نایت پروداکشنز (Sunday Night Productions) که متعلق به جان کرازینسکی، کارگردان فیلم A Quiet Place (یک مکان ساکت) است، سپرده است. این فیلم بر اساس کتابی با عنوان The King of Oil: The Secret Lives of Marc Rich (پادشاه نفت: زندگی پشت پردهٔ مارک ریچ) ساخته خواهد شد و در مورد مارک ریچ اصالتاً بلژیکی است که یکی از سرمایه‌داران و دلالان در بخش تجارت مواد خام، مواد غذایی، نفت، بنزین و املاک در ایالات متحده آمریکا بود. بیشتر شهرت او به خاطر تأسیس شرکت گلنکور و البته محکومیت او به دلیل فرار از پرداخت مالیات در ایالات متحده آمریکا و همچنین تجارت غیرقانونی نفت با برخی کشورهای حوزهٔ خلیج فارس بود.

مت دیمون همچنین در فیلم مورد انتظار Ford v. Ferrari (فورد علیه فراری) شرکت فاکس قرن بیستم (20th Century Fox)، همبازی کریستین بیل است. این دو بازیگر معروف سینمای هالیوود، به‌ترتیب نقش شخصیت‌های کرول شلبی و کن مایلز را در این فیلم ایفا خواهند کرد. داستان فیلم Ford v. Ferrari در سال ۱۹۶۶ روایت می‌شود و به مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز (The 24 Hours of Le Mans) می‌پردازد که این مسابقات قدیمی‌ترین مسابقه خودروهای اسپورت در جهان است و به‌صورت سالانه از سال ۱۹۲۳ در نزدیکی شهر لو مان کشور فرانسه و در رشتهٔ استقامت برگزار می‌شود. در این فیلم شخصیت کرول شلبی طراح ماشین است که ماشینی انقلابی برای شرکت فورد می‌سازد که این ماشین توانایی به چالش کشیدن ماشین‌های شرکت فِراری را دارد و شخصیت کن مایلز که فردی نترس و راننده‌ای حرفه‌ای است، قرار است پشت فرمان ماشین شرکت فورد بنشیند. جیمز منگولد، کارگردان فیلم Logan (لوگان)، کارگردانی فیلم Ford v. Ferrari را بر عهده دارد. فیلم Ford v. Ferrari شرکت فاکس قرن بیستم، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد. این فیلم پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ تیر ماه ۱۳۹۸) روی پرده‌ٔ سینما برود که دلیل تغییر تاریخ آن، شانس بیشتر برای حضور در فصل جوایز عنوان شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده