نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

اولین تصاویر فیلم Ford v. Ferrari منتشر شد

اولین تصاویر رسمی از فیلم مورد انتظار Ford v. Ferrari (فورد علیه فراری)، با نقش‌آفرینی مت دیمون و کریستین بیل منتشر شد.

اولین تصاویر از یکی از فیلم‌های مورد انتظار امسال، یعنی فیلم Ford v. Ferrari (فورد علیه فراری) که کارگردانی آن را جیمز منگولد، کارگردان فیلم Logan (لوگان)، بر عهده دارد، منتشر شد و در این تصاویر شاهد حضور دو بازیگر برنده جایزه اسکار، مت دیمون و کریستین بیل هستیم؛ این دو بازیگر معروف سینمای هالیوود، به‌ترتیب نقش شخصیت‌های کرول شلبی و کن مایلز را در این فیلم ایفا خواهند کرد. داستان فیلم Ford v. Ferrari در سال ۱۹۶۶ روایت می‌شود و به مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز (The 24 Hours of Le Mans) می‌پردازد که این مسابقات قدیمی‌ترین مسابقه خودروهای اسپورت در جهان است و به‌صورت سالانه از سال ۱۹۲۳ در نزدیکی شهر لو مان کشور فرانسه و در رشتهٔ استقامت برگزار می‌شود. در این فیلم شخصیت کرول شلبی طراح ماشین است که ماشینی انقلابی برای شرکت فورد می‌سازد که این ماشین توانایی به چالش کشیدن ماشین‌های شرکت فِراری را دارد و شخصیت کن مایلز که فردی نترس و راننده‌ای حرفه‌ای است، قرار است پشت فرمان ماشین شرکت فورد بنشیند.

اولین تصاویر رسمی منتشرشده از فیلم Ford v. Ferrari را در پایین مشاهده می‌کنید:

 Ford v. Ferrari

 Ford v. Ferrari

جیمز منگولد، کارگردان این فیلم، پیش‌تر در سخنانی راجع به فیلم جدیدش به سایت اینترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) چنین گفته بود که این فیلم بیشتر شبیه فیلم Butch Cassidy and the Sandance Kid (بوچ کسیدی و ساندنس کید) است تا فیلمی در ژانر مسابقات رانندگی و ارتباط و شیمی بین دو شخصیت اصلی فیلم، نقشی اساسی در داستان خواهد داشت. جیمز منگولد در مقایسه این فیلم با آخرین ساخته‌اش، یعنی فیلم Logan نیز گفته بود:

یکی از اهداف ساخت فیلم Logan، ساخت فیلمی در ژانر ابرقهرمانی بود که جلوه‌های ویژه زیادی داشته باشد، بااین‌حال علاقه داشتم که داستان فیلم تا جایی که امکان دارد احساسی و صحنه‌های آن هم واقعی باشد و همه‌چیز به جلوهٔ ویژه ختم نشود. این روش را در ساخت فیلم Ford v Ferrari نیز بکار بردم. می‌خواستم فیلمی مسابقه‌ای بسازم که ماشین‌ها در آن تماماً دیجیتالی نباشند و واقعاً برخی صحنه‌های فیلم را اینگونه فیلم‌برداری کردیم و دلیلش این نبود که فقط برای تبلیغات این حرف‌ها را بزنیم، می‌خواستیم تفاوت آن چیزی که تماشاچی روی پرده می‌بیند، مشخص باشد.  

فیلم Logan که کارگردانی آن بر عهده جیمز منگلد بود، بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان سینما و طرفداران مجموعهٔ مردان ایکس و شخصیت ولورین قرار گرفت و این فیلم با بودجه ۹۷ میلیون دلاری، ۶۱۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به هیو جکمن، پاتریک استوارت، بوید هالبروک، ریچارد ای گرانت، استیون مرچنت و دافنه کین اشاره کرد.

فیلم Ford v. Ferrari شرکت فاکس قرن بیستم، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد. این فیلم پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ تیر ماه ۱۳۹۸) روی پرده‌ٔ سینما برود که دلیل تغییر تاریخ آن، شانس بیشتر برای حضور در فصل جوایز عنوان شده است.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده