نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

همکاری BBC و اپل با جان فاورو برای ساخت مستندی درباره دایناسورها

شبکه BBC و اپل در حال همکاری با جان فاورو برای ساخت یک مستند تاریخ طبیعی با موضوع دایناسورها هستند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی اپل و شبکه بی بی سی (BBC) در حال همکاری با یکدیگر برای ساخت یک مستند تاریخ طبیعی با موضوع دایناسورها هستند. اپل به‌تازگی به ساخت مستند Prehistoric Planet (سیاره ما قبل تاریخ) چراغ سبز نشان داده که جان فاورو و مایک گانتون، تهیه کننده مستند Planet Earth II (سیاره زمین دو)، برای ساخت این مستند با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این مستند توسط بخش تاریخ طبیعی BBC Studios که در شهر بریستول در انگلستان قرار دارد، تولید خواهد شد. برای ساخت مستند Prehistoric Planet از CGI برای نمایش و بازآفرینی زمین در ۶۶ میلیون سال گذشته استفاده خواهد شد تا بینندگان به زمین در آن زمان سفر کنند. اندرو آر. جونز که پیش از این دو جایزه اسکار برای ساخت جلوه‌های ویژه فیلم Avatar (آواتار) و فیلم The Jungle Book (کتاب جنگل) دریافت کرده بود، وظیفه ساخت جلو‌ه‌های ویژه این سریال را بر عهده دارد و تیم واکر، تهیه کننده سریال Marooned with Ed Stafford، نیز به‌عنوان تهیه کننده در سریال Prehistoric Planet حضور خواهد داشت.

Jon Favreau

مستند Prehistoric Planet قرار است در ابتدا از سرویس استریم جدید Apple TV Plus منتشر شود و احتمالا در ادامه شاهد انتشار آن از شبکه BBC نیز خواهیم بود. سرویس استریم Apple TV Plus در پاییز امسال و در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و به نظر می‌رسد که ساخت مستند Prehistoric Planet بدون سرمایه گذاری احتمالا بسیار گسترده اپل تقریبا غیر ممکن بوده است. با این حال، BBC همکاری نزدیکی با شبکه نت فلیکس، رقیب اپل برای ساخت سریال‌های مختلف نیز دارد. به نظر می‌رسد که این مستند در واقع قرار است رقیبی برای مستند Our Planet (سیاره ما) باشد که مدتی پیش از شبکه Netflix منتشر و با تحسین و استقبال منتقدان و بینندگان مواجه شد.

فاورو بیشتر برای کارگردانی دو قسمت اول فیلم Iron Man (آیرون من) و فیلم The Jungle Book شناخته می‌شود که اخیرا فیلم The Lion King (شیر شاه) را نیز کارگردانی کرده و همچنین وظیفه ساخت سریال The Mandalorian (ماندالوریان‌) را نیز بر عهده داشته است. او همچنین قرار است وظیفه کارگردانی فیلم Jungle Book 2 (کتاب جنگل ۲) را نیز بر عهده داشته باشد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده