نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

پایان همکاری ۱۳ ساله ویل فرل و آدام مک‌ کی

ویل فرل و آدام مک‌کی، پس از ۱۳ سال همکاری با یکدیگر در شرکت فیلمسازی گری سانچز پروداکشنز، تصمیم گرفتند که دیگر به شراکت خود ادامه ندهند.

ویل فرل و آدام مک‌کی دیگر به‌صورت مشارکتی شرکت فیلمسازی گری سانچز پروداکشنز (Gary Sanchez Productions) را اداره نخواهند کرد؛ این شرکت فیلمسازی در سال ۲۰۰۳ به‌صورت مشترک توسط ویل فرل و آدام مک‌کی، تأسیس شده بود و ساخت فیلم‌ها و پروژه‌های زیادی را در کارنامه ۱۳ ساله خود به ثبت رسانده است. فیلم Step Brothers (برادرخوانده) یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین آثار ویل فرل است و ممکن است به‌زودی نیز شاهد ساخت قسمت دوم این فیلم، بعد از زمانی نزدیک به یک دهه باشیم، یکی از پروژه‌های مشترک ویل فرل با آدام مک‌کی بوده است.

فیلم Step Brothers در گیشه حدود ۱۲۸ میلیون دلار فروش داشت که این میزان فروش تقریباً دو برابر بودجه‌ٔ ساخت آن بود. از همان زمان اکران این فیلم صحبت‌هایی از ساخت دنباله‌ٔ آن در میان بود و حال با تأیید ضمنی ساخت دنباله‌ٔ فیلم Step Brothers توسط ویل فرل، می‌توان این‌بار موضوع را جدی‌تر در نظر گرفت. کارگردانی این فیلم کمدی بر عهده‌ی آدام مک‌کی بود که بیشتر از کارگردانی، وی را با تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی آثاری همچون Land of The Lost (سرزمین گمشده) و Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (شب‌های تالادگا: تصنیف ریکی بابی)، که در هر دو نیز ویل فرل حضور داشته است، می‌شناسند. هنوز دلیل اصلی جدایی این دو نفر و درواقع قطع همکاری مشترکشان اعلام نشده است و در صحبت‌هایی که این دو داشته‌اند، قطع همکاری خود را بدون مشکل و درگیری حقوقی اعلام کردند و اینکه به‌صورت دوستانه تصمیم به جدایی گرفته‌اند.

Mckay

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، ویل فرل و آدام مک‌کی در بیانیه‌ای مشترک راجع به همکاری ۱۳ ساله خود چنین گفتند:

این ۱۳ سال همکاری نمی‌توانست از این بهتر، لذت‌بخش‌تر و راضی‌کننده‌تر باشد. ما دو نفر همیشه با خلاقیت کار می‌کردیم و همیشه هم دوست ماندیم و خود را بسیار خوش‌شانس می‌دانیم که ماجراجویی این چنینی داشتیم.

آخرین فیلم آدام مک‌کِی با عنوان Vice (معاون) که راجع به دیک چنی، سیاستمدار معروف آمریکایی بود و کریستین بیل نقش این شخصیت را ایفا می‌کرد، چندی ماه پیش اکران شد. فیلم Vice زندگی دیک چنی از روزهای ابتدایی حضور وی درکنار ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، تا مدیریت شرکت هالیبرتن و سرانجام تصدی پست معاونت ریاست جمهوری در کابینهٔ جرج دبلیو بوش را روایت خواهد کرد. بازیگرانی چون کریستین بیل در نقش دیک چینی، الکس مک‌نیکول در نقش جوانی‌های دیک چینی، ایدن گیل در نقش جوانی‌های دیک چینی، ایمی آدامز در نقش لین چینی، کیلی اسپینی در نقش جوانی‌های لینی چینی، کارولینا کندی دورنس در نقش جوانی‌های لین چینی، استیو کارل در نقش دونالد رامسفلد، سم راکول در نقش جرج دبلیو. بوش، الیسون پیل در نقش مری چینی، لیلی ریب در نقش لیز چینی، وایولت هیکس در نقش جوانی‌های لیز چینی، تایلر پری در نقش کالین پاول، جیسی پلمونز در نقش کورت (راوی) و جاستین کرک در نقش اسکوتر لیبی و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تهیه‌کنندگی این فیلم را استودیوی آدام مک‌کِی، یعنی گری سانچز پروداکشنز و استودیوی برد پیت، یعنی پلن بی (Plan B) انجام داده‌اند. فیلمنامهٔ این فیلم را نیز شخص آدام مک‌کِی به رشتهٔ تحریر درآورده است و از دیگر تهیه‌کنندگان پروژه می‌توان به برد پیت، دد گاردنر و جرمی کلینر از پلن بی و ویل فرل و کوین مسیک به همراه آدام مک‌کِی از گری سانچز پروداکشنز اشاره داشت. این فیلم با بودجهٔ ۶۰ میلیون دلاری، فروش ۷۳ میلیون دلاری در گیشه داشت.

هنوز دلیل اصلی جدایی این دو نفر و درواقع قطع همکاری مشترکشان اعلام نشده است و در صحبت‌هایی که این دو داشته‌اند، قطع همکاری خود را بدون مشکل و درگیری حقوقی اعلام کردند

آخرین نقش‌آفرینی ویل فرل نیز در فیلم ماجراجویی، اسرارآمیز، کمدی و جنایی شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures)، یعنی فیلم Holmes & Watson (هولمز و واتسون) بوده است.  این فیلم به‌دست ایتان کوئن، کارگردان فیلم Get Hard (سخت شدن)، نویسنده فیلمنامه فیلم Men in Black 3 (مردان سیاه پوش 3)، انیمیشن Madagascar: Escape 2 Africa (ماداگاسکار: فرار به آفریقا) و فیلم Tropic Thunder (تندر استوایی) ساخته شده است. در فیلم Holmes & Watson، بازیگرانی چون ویل فرل در نقش شرلوک هولمز، جان سی ریلی در نقش دکتر جان واتسون، ربکا هال در نقش دکتر گریس هارت، رالف فاینز در نقش پروفسور جیمز موریارتی، راب برایدون در نقش بازرس لستراد، کلی مکدونالد در نقش رز هادسون، استیو کوگن در نقش گوستاو کلینگر، لارن لاپکوس در نقش میلی، پام فریس در نقش ملکه ویکتوریا، هیو لاوری در نقش مایکرافت هولمز و بلا رمزی در نقش فلاتسم و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم نیز تقریباً همزمان با فیلم Vice اکران شد، اما با نقدهای بسیاری منفی منتقدان همراه شد. فیلم Holmes & Watson امتیاز ۲۴ را سایت متاکریتیک گرفته است. این فیلم با بودجهٔ ۴۲ میلیون دلاری، فروشی اندازه بودجه خود داشته است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده