نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

کارگردان سریال Fargo قصد ساخت مینی سریال Alien را داشت

نوآ هاولی، کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی Fargo و Legion، قصد ساخت مینی سریالی از مجموعهٔ Alien را داشت که توافق دیزنی و فاکس باعث لغو شدن این پروژه شد.

نوآ هاولی، تهیه‌کننده فیلم و برنامه‌های تلویزیونی، فیلمنامه‌نویس، آهنگساز و نویسنده آمریکایی و سازنده سریال Legion (لژیون) و سریال Fargo (فارگو)، تصمیم به ساخت مینی سریالی از مجموعهٔ قدیمی و محبوب Alien (بیگانه) را داشت که گویا بعد از توافق اولیه دو شرکت والت دیزنی (Walt Disney) و فاکس (Fox) مبنی بر فروش شرکت فاکس به دیزنی، این پروژه لغو شد. طبق گزارش سایت دِدلاین، نوآ هاولی و شبکه FX به‌صورت جدی به‌دنبال ساخت مینی سریالی از مجموعهٔ «بیگانه» بودند و این تصمیم مربوط‌به زمانی است که شرکت فاکس سرچ‌لایت پیکچرز (Fox Searchlight Pictures) تصمیم به ساخت مینی سریالی از مجموعهٔ The Omen (طالع نحس) را نیز داشت.

چندی پیش به نقل از سایت هالیوود ریپورتر (THR)، باب ایگر، رئیس والت دیزنی اعلام کرده بود که در روز ۲۰ مارس ۲۰۱۹ (۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷)، رسماً بخش فیلمسازی و تلویزیون فاکس قرن بیستم به بخشی از شرکت والت دیزنی تبدیل می‌شود. شرکت والت دیزنی در ابتدا با پیشنهاد ۵۲ میلیارد دلاری در آذر سال گذشته توانسته بود برنده رقابت خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم از فاکس قرن 21 شود. بااین‌حال، شرکت کامکست پیشنهاد جدید و ۶۵ میلیارد دلاری خود را در ماه خرداد به فاکس قرن 21 ارائه داد که باعث بررسی دوباره این پیشنهاد توسط سهام‌داران فاکس شد و درنهایت دیزنی با ارائه پیشنهاد خرید ۷۱.۳ میلیارد دلاری توانست پیروز این رقابت شود. حال بخش تلویزیون و فیلمسازی فاکس قرن بیستم به استودیوهای فیلمسازی والت دیزنی اضافه خواهند شد و دیزنی به‌زودی صاحب مجموعه‌هایی چون Avatar (آواتار)، Planet of the Apes (سیاره میمون‌ها)، Kingsman (کینگزمن)، X-Men (ایکس-من) و Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) خواهد شد که خبر بسیار خوبی برای طرفدارن دنیای سینمایی مارول و مجموعه مارول خواهد بود. دیزنی پیش از این شرکت‌هایی چون مارول، لوکاس فیلم و پیکسار را خریداری کرده بود و حال این شرکت به‌دنبال توسعه امپراطوری خود است. تمامی توافقات انجام‌شده برای ساخت مینی سریال مجموعهٔ «بیگانه» مربوط‌به پیش از این اتفاقات است و در حال حاضر هیچ خبری جدیدی در این رابطه منتشر نشده است.

Noah Hawley

لازم است یادآوری کنیم نوآ هاولی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که کار نوشتن فیلمنامه فیلم Doctor Doom (دکتر دووم) به پایان رسیده است، اما به‌زودی مجموعه Fantastic Four به مارول باز پس داده می‌شود و به همین منظور، در حال حاضر وضعیت فیلم مشخص نیست. در جریان فستیوال SXSW، هاولی در یک کنفرانس خبری در مصاحبه با خبرنگار هالیوود ریپورتر تأیید کرده بود که هنوز به ساخت این پروژه چراغ سبز داده نشده است. هاولی در ادامه فاش کرد که او اخیراً با کوین فایگی، رئیس مارول استودیو نیز دیدار کرده است. هاولی گفت که فایگی از او در مورد فیلمنامه فیلم Doctor Doom سؤال پرسیده و در ادامه گفت که آیا او هنوز روی این فیلمنامه و فیلم کار می‌کند که هاولی پاسخ مبهمی به این سؤال داده بود. توافق دیزنی و فاکس باعث شده تا وضعیت فیلم‌هایی که براساس دو مجموعه X-Men و Fantastic Four در دست ساخت هستند، در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرند.

تمامی توافقات انجام‌شده برای ساخت مینی سریال مجموعهٔ «بیگانه»، مربوط‌به پیش از توافق دیزنی و فاکس بوده و در حال حاضر هیچ خبری جدیدی در این رابطه منتشر نشده است

آخرین فیلم مجموعهٔ «بیگانه»، فیلم Alien: Covenant (بیگانه: کاوننت) بود. فیلم Alien: Covenant با هدف جلب رضایت طرفداران سبک قدیمی مجموعه «بیگانه» و همچنین طرفداران فیلم مفهومی Prometheus (پرومتئوس) ساخته شد و پایان این فیلم به‌گونه‌ای بود که خیلی‌ از طرفداران این مجموعه منتظر قسمت سوم سه‌گانه ریدلی اسکات ماندند که البته هنوز هم خبر خوبی در این رابطه منتشر نشده است. فیلم ریدلی اسکات در مجموع مورد پسند منتقدان قرار گرفت، ولی فروش این فیلم در گیشه را نمی‌توان خیلی خوب خواند. فیلم Alien: Covenant با بودجه ساخت ۹۷ میلیون دلاری، ۲۴۰ میلیون دلار فروش داشت. در قسمت پایانی این فیلم هدایت کشتی فضایی با ۲۰۰۰ کلونی به دست دیوید افتاد و همین موضوع سبب شد بسیاری مشتاق دیدن فیلم بعدی مجموعه Alien باشند. در فیلم Alien: Covenant بازیگرانی همچون مایکل فاسبندر، کاترین واتراستون، بیلی کروداپ، جیمز فرانکو، دنی مک‌براید و دیمین بیشر به ایفای نقش پرداخته‌ بودند.

آخرین خبر در رابطه با دنبالهٔ فیلم Alien: Covenant  این بود که ممکن است همان‌طور که پیش از این اسکات وعده داده بود، اتفاقات فیلم Alien: Awakening (بیگانه: بیداری) که نام این پروژه است، درنهایت منجر به ارتباط این فیلم با قسمت اصلی فیلم Alien و خدمهٔ سفینه فضایی Nostromo که کشته شده‌اند، شود و در آن شاهد مبارزه نهایی بین دیوید با بازی مایکل فاسبندر و مهندسان نیز باشیم. سال گذشته، ریدلی اسکات در یک مصاحبه اعلام کرد که فیلم‌های بیشتری از مجموعه Alien قرار است تولید و منتشر شود. بااین‌حال و پس از ادغام شرکت والت دیزنی با فاکس قرن بیستم، آینده این مجموعه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد که دیزنی علاقه‌ای به ادامه دادن این مجموعه محبوب و ترسناک نداشته باشد.    

در مورد آخرین پروژه نوآ هاولی باید بگوییم که چندی پیش شبکه FX و بخش تلویزیونی مارول اعلام کردند که سریال Legion پس از اتمام پخش فصل سوم به پایان خواهد رسید. در ادامه جان لندگراف، مدیرعامل شبکه FX توضیح داد که این موضوع به معنای لغو پخش این سریال از مجموعه X-Men نیست و نوآ هاولی، سازنده و خالق این مجموعه از ابتدا برای ساخت سه فصل از سریال Legion برنامه‌ریزی کرده بود. جف لوب، رئیس بخش تلویزیونی مارول، در مصاحبه با دِدلاین گفت که اگر هاولی تصمیم گرفت تا داستان جدید و دیگری از شخصیت و مجموعه Legion را تولید و روایت کند، احتمال بازگشت این سریال در آینده وجود خواهد داشت. پخش فصل سوم و شاید پایانی این سریال از ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ (خرداد یا تیر ماه ۱۳۹۸) آغاز خواهد شد. همچنین مدتی پیش مارول تأیید کرد که استفانی کورنلیوسن با سابقه بازی در سریال Mr. Robot (آقای ربات)، قرار است نقش گابریل، مادر دیوید هالر و هری لوید با سابقه حضور در سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) قرار است نقش پروفسور ایکس، پدر دیوید هالر با بازی دن استیونز را در فصل سوم سریال Legion بازی کنند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده