نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۶

مصطفی زمانی از سریال شهرزاد و فضای مجازی می‌گوید

مصطفی زمانی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران در مصاحبه‌ای از سریال «شهرزاد»، سینمای ایران و فعالیت حرفه‌ای خود سخن گفته است.

مصطفی زمانی یکی از بازیگران نام‌آشنای سینمای ایران است که در چند سال اخیر با اجرا نقش «فرهاد دماوندی» در سه فصل سریال شبکه نمایش خانگی «شهرزاد» بیش از پیش مورد توجه مخاطبان سینمای ایران قرار گرفته است. به تازگی و بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، مصطفی زمانی در مصاحبه جدیدش درباره موارد مختلفی مانند بازی در سریال شهرزاد، وضعیت این سریال، وضعیت سینمای ایران و فعالیت حرفه‌ای خودش صحبت کرده است. وی در ابتدای صحبت‌هایش درباره تعریف ستاره و ستاره بودن در سینمای ایران صحبت کرد:

نمی‌دانم چرا هر جایی اسم ستاره را روی هر کسی می‌گذارند. من دلم نمی‌خواهد اصلا توی این تعریف باشم. ستاره کسی است که می‌تواند در موقعی که شما حکم به شکست می‌دهی، پیروزتان کند. به این می‌گویند ستاره. حالا باید بر این اساس ببینیم که چند تا ستاره در سینمای ایران داریم و من نوعی اصلا جزوشان هستم یا نه. من تنها کاری که می‌توانم حداقل در مورد خودم بکنم این است که ادای داشتن جایگاه ستاره را در نیاورم. من از داشتن ادای آن جایگاه فاصله می‌گیرم، نه از آن جایگاه.

وی درباره فضای مجازی نیز به شرح زیر سخن گفت:

من در زمان ساخت «شهرزاد ۱» به دلیل قراردادی که با این سریال داشتم، باید اینستاگرامم را فعال می‌کردم و بعد که فصل یک تمام شد، صفحه‌ام را غیر فعال کردم. با توجه به تجربه شخصی‌ام در اینستاگرام، احساس می‌کنم به صورت حرفه‌ای با مسائل مختلف در این فضا برخورد نمی‌شود.

مصطفی زمانی در ادامه درباره سریال «شهرزاد» چنین گفت:

«شهرزاد ۲ و ۳» به دلیل فشار مخاطب و ادامه یک اثر موفق، نتوانست به اندازه فصل یک موفق شود. فصل دو و سه خوب بود، خیلی هم عالی، ولی مثل فصل یک نشد. به نظرم اگر «شهرزاد ۱» نبود، «شهرزاد ۲ و ۳» هر یک به تنهایی سریال خیلی عالی‌ می‌شدند، ولی اغلب مردم فصل دو و سه را با فصل یک قیاس کردند و احساس کردند که «شهرزاد ۲ و ۳» بد شده؛ به نظرم بد نشده، من چنین چیزی را نمی‌پذیرم.

وی افزود:

من بعد از «شهرزاد» تقریبا اکثر فیلمنامه‌های سریال‌های رسانه‌ خانگی را خواندم و برای بازی در آن ها پیشنهاد داشتم. اما چرا باید قبول کنم که یک ساقی مواد مخدر، که نقش یک هم نیست را بازی کنم؟ چرا حاضر می‌شوم پیشنهادهای دیگر را کنار بگذارم و به پیشنهادهای مالی وسوسه انگیزشان فکر نکنم؟ من تمام این ریسک‌ها را کردم تا بتوانم یک هیجان و ترسی برای خودم ایجاد کنم و وقتی انسان در ذات خود ترس ایجاد نکند، هیچ تحولی برای او به وجود نمی‌آید.

مصطفی زمانی پیش از علاوه‌بر شهرزاد در فیلم های ایرانی مانند «یک روز بخصوص»، «خط ویژه»، «سوت پایان» و سریال «یوسف پیامبر» بازی کرده است. این بازیگر اکنون مشغول بازی در سریال «نهنگ آبی» است.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های مصطفی زمانی چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده