نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰

فیلم سینمایی متری شیش و نیم اولویت اول اکران نوروز است

سخنگوی شورای صنفی به تازگی از فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به عنوان اصلی‌ترین گزینه اکران در نوروز نام برده است. 

مدتی است که با به پایان رسیدن سی و هفتمین دوره جشنواره فجر و نزدیک شدن به عید نوروز، اخبار زیادی مبنی بر اکران فیلم‌های مختلف در نوروز ۹۸ شنیده می‌شود. حال بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، سخنگوی شورای صنفی از فیلم منتخب مردم در جشنواره، یعنی فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» ساخته‌ی سعید روستایی به عنوان اصلی‌ترین گزینه اکران در نوروز یاد کرده است. این اولین بار است که پس از جشنواره فجر سی و هفتم یک مقام رسمی درباره اکران نوروزی اظهار نظر می‌کند. سخنگوی شورای صنفی در این باره به شرح زیر صحبت کرده است:

فیلم منتخب مردم در جشنواره فیلم فجر همه ساله گزینه اصلی اکران نوروزی است و امسال هم از این قاعده مستثنی نیست و این یکی از حسن‌هایی است که فیلم منتخب مردم دارد. قطع به یقین شورا چیدمان فیلم‌ها را بر اساس ژانرها تقسیم‌بندی می‌کند تا تنوع آثار باعث شود که مخاطبان دست بازی برای انتخاب داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به تاثیر اکران نوروزی بر وضعیت سالانه سینمای ایران به شرح زیر صحبت‌هایی کرد:

نقشه راه ما برای نوروز همیشه تاثیرگذار بوده است زیرا اگر با یک جدول‌بندی مناسب حرکت کنیم خروجی گیشه بر صنعت سینمای کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود زیرا این دو موضوع با هم ارتباط دارند و باعث رونق صنعت سینما و جذب مخاطبان بیشتر در آینده می‌شوند. اکران نوروزی نیز از گیشه قابل قبولی برخوردار است.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» جدیدترین ساخته‌ی سعید روستایی با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی است. روستایی پیش از این فیلم سینمایی «ابد و یک روز» را با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار ساخته است. امروز نیز سید جمال ساداتیان، تهیه کننده‌ی فیلم «متری شیش و نیم» درباره این فیلم صحبت‌هایی کرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره اکران «متری شیش و نیم» در نوروز چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده