نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲

فیلم کاپیتان مارول هیچگاه از نتفلیکس پخش نخواهد شد

کمپانی والت دیزنی در راستای تقویت سرویس دیزنی پلاس، تصمیم دارد فیلم مورد انتظار Captain Marvel (کاپیتان مارول) را پس از اکران، تنها روی این سرویس پخش کند.

کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) به‌صورت رسمی اعلام کرد که فیلم ابرقهرمانی و مورد انتظار طرفداران Captain Marvel (کاپیتان مارول)، اولین فیلم این کمپانی خواهد بود که بعد از اکران روی آنتن سرویس استریم نتفلیکس نخواهد رفت و این تصمیم در مورد دیگر سرویس‌های استریم نیز صدق می‌کند. در عوض کمپانی والت دیزنی قصد دارد فیلم جدید خود را مدتی پس از اکران روی پردهٔ سینما، روی آنتن سرویس اختصاصی خود، یعنی دیزنی پلاس (Disney Plus) ببرد و در واقع این فیلم، اولین فیلم بزرگ این کمپانی خواهد بود که قرار است از دیزنی پلاس پخش شود.

طبق گزارش سایت دِدلاین، کریستوفر مک‌کارتی، مدیر ارشد بخش مالی کمپانی والت دیزنی، پیش‌بینی کرده است که بعد از اجرایی شدن این تصمیم و پخش نکردن فیلم Captain Marvel از نتفلیکس، کم کم دیگر فیلم‌های آیندهٔ این کمپانی نیز تنها از سرویس استریم دیزنی پلاس پخش خواهند شد. مطمئناً این خبر خوبی برای مدیران سرویس استریم نتفلیکس نخواهد بود که از پخش فیلم‌های کمپانی والت دیزنی، درآمد حدود ۱۵۰ میلیون دلاری در سال داشت.

Disney+

باب ایگر، مدیرعامل اجرایی کمپانی والت دیزنی نیز در رابطه با این تصمیم چنین گفت:

کاری که در حال انجام آن هستیم، سرمایه‌گذاری روی آیندهٔ این سرویس است. این تصمیم همچون کاری است که در مجموعه پارک‌های دیزنی در حال انجام است و باید گفت در حال قمار روی آیندهٔ این سرویس هستیم.

سرویس استریم دیزنی پلاس قرار است در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کند و اطلاعات بیشتر در مورد آن در گزارش مالی بعدی کمپانی دیزنی در ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین یا اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) منتشر می‌شود. دیزنی ساخت سریال پیش درآمد فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) با تمرکز روی شخصیت کاسین آندور با بازی دیگو لونا و سریال Loki (لوکی) با بازی تام هیدلستون را تأیید و اعلام کرده است. سریال Star Wars (جنگ ستارگان) یک سریال جاسوسی، دلهره‌آور و هیجان‌انگیز خواهد بود که تمرکز آن روی مأموریت‌های جاسوسی بسیار خطرناک برای بازگرداندن امید به کهکشان است که سال‌ها است که امپراطوری سراسر آن را فرا گرفته و شورشیان در حال مبارزه با آن هستند. پیش از این، ساخت سریال‌های دیگری مانند سریال The Mandalorian (ماندالوریان‌) و سریال High School Musical‌ (موزیکال دبیرستان) برای شبکه استریم دیزنی پلاس تأیید شده بود. سریال The Mandalorian قرار است در ۱۰ قسمت تولید و از سرویس استریم دیزنی پلاس منتشر شود؛ هنوز تاریخی برای انتشار این سریال اعلام نشده است.

مطمئناً پخش نکردن فیلم Captain Marvel از نتفلیکس، خبر خوبی برای مدیران سرویس استریم نتفلیکس نخواهد بود که از پخش فیلم‌های کمپانی والت دیزنی، درآمد حدود ۱۵۰ میلیون دلاری در سال داشتند

همچنین چندین فیلم لایو اکشن و سریال‌های انیمیشنی نیز برای سرویس استریم دیزنی در دست ساخت هستند و مارول استودیو نیز در حال ساخت چندین سریال مختلف براساس شخصیت‌های مختلف است. در سریال Vision and the Scarlet Witch (ویژن و اسکارلت ویچ)، جک شفر به‌عنوان شورانر و تهیه‌کننده در سریال مستقل دو شخصیت اسکارلت ویچ و ویژن نیز حضور خواهد داشت. او پیش از این سابقه نویسندگی و کارگردانی فیلم Timer (زمان‌سنج) و نویسندگی انیمیشن Olaf’s Frozen Adventure، را نیز در کارنامه خود داشته است. علاوه بر این، شفر وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Black Widow (بلک ویدو) با بازی اسکارلت جوهانسون را نیز بر عهده دارد که به نظر می‌رسد او توانسته توجه مارول استودیو را به خود جلب کند. انتظار می‌رود که الیزابت اولسن، بازیگر واندا ماکسیموف ملقب به اسکارلت ویچ و پل بتانی، بازیگر نقش ویژن که در دنیای سینمایی مارول به خصوص در فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی‌نهایت) نقش آفرینی کرده بودند، در سریال Vision and the Scarlet Witch بار دیگر نقش‌های خود را تکرار کنند.

حدود یک ماه دیگر فیلم کاپیتان مارول روی پرده‌ٔ سینما خواهد رفت و از هم‌اکنون از این فیلم به‌عنوان یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ یاد می‌شود که آمار اولیه از یک افتتاحیه قدرتمند برای اولین فیلم ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول با محوریت ابرقهرمان زن خبر داده است. طبق پیش‌بینی جدیدی که وب‌سایت BoxOffice منتشر کرده، فیلم Captain Marvel در سه روز نخست اکرانش بیش از ۱۶۰ میلیون دلار خواهد فروخت که نسبت به پیش‌بینی قبلی که ۱۴۰ میلیون دلار بود، شاهد افزایش ۱۴ درصدی پیش‌بینی افتتاحیه این فیلم هستیم. در صورتی که فیلم Captain Marvel این افتتاحیه را تجربه کند، پس از فیلم Black Panther (بلک پنتر) با افتتاحیه ۲۰۲ میلیون دلار، می‌تواند دومین افتتاحیه برتر اولین فیلم اختصاصی و مستقل شخصیت های مارول را به نام خود ثبت کند.

فیلم Captain Marvel قرار است در تاریخ ۸ مارس سال ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۷) اکران شود. بری لارسن، ساموئل ال جکسون، جود لا، بن مندلسون، جما چان، کلارک گرگ، لی پیس، جایمن هانسو، لاشانا لینچ، آنت بنینگ، الگنیس پرز سوتو، رون تمت و مک‌کنا گریس، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

                                                         


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده