نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳

سم ریمی دیگر کارگردان فیلم The Name of the Wind نخواهد بود

سم ریمی که قرار بود نسخه‌ای سینمایی از مجموعه کتاب‌های The Kingkiller Chronicle پاتریک راتفوس را بسازد، از این ساخت اولین فیلم این مجموعه منصرف شد.

طبق گزراش نیک استنجلو از سایت ScienceFiction.com، سم ریمی، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، بازیگر و کارگردان مطرح سینمای هالیوود، که قرار بود نسخه‌ای سینمایی از مجموعه کتاب‌های The Kingkiller Chronicle پاتریک راتفوس را بسازد، از این مجموعه کنار رفت.

کمپانی لاینزگیت تصمیم به ساخت سه‌گانه‌ای از روی این مجموعه داستان‌ها داشت و قسمت اول این سه‌گانه را قرار بود سم ریمی کارگردانی کند

سال گذشته بود که اعلام شد سم ریمی در حال مذاکره با کمپانی لاینزگیت (Lionsgate Company) برای کارگردانی نسخهٔ سینمایی مجموعه کتاب‌های The Kingkiller Chronicle است. نویسندهٔ مجموعه کتاب‌های The Kingkiller Chronicle پاتریک راتفوس است و داستان اصلی آن‌ها در مورد شخصیت ماجراجو و موسیقی‌دانی مشهور به نام Kvothe و اتفاقات پیرامون این شخصیت است و بیشتر بخش‌های داستانی کتاب‌های پاتریک راتفوس به‌صورت اول شخص و توسط شخصیت Kvothe روایت می‌شود و وی شرح حال زندگی خود را تعریف می‌کند. این‌طور که به نظر می‌رسید کمپانی لاینزگیت تصمیم به ساخت سه‌گانه‌ای از روی این مجموعه داستان‌ها داشت و قسمت اول این سه‌گانه را قرار بود سم ریمی کارگردانی کند و عنوان فیلم The Name of the Wind یا The Kingkiller Chronicle: Day One بود که گویا این اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین گفته می‌شد سریالی از این مجموعه روی آنتن شبکه کابلی Showtime (شوتایم) خواهد رفت. پیش‌تر اعلام شده بود که لین مانوئل میراندا ساخت سریال این مجموعه را بر عهده خواهد داشت و وی علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندهٔ اجرایی نیز خواهد بود و کار آهنگسازی این سریال را هم انجام خواهد داد. علاوه بر فیلم و سریال، قرار است بازی ویدئویی The Kingkiller Chronicle نیز ساخته شود. مجموعه داستان‌هایی که پاتریک راتفوس نوشته است، در دو فرمت رمان و داستان کوتاه منتشر شده و این ساختار نامرسوم در کنار ساختار روایی غیرمعمول رمان، باعث آزاد بودن دست سازندگان برای ساخت نسخه‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی و حتی ساخت بازی‌های ویدئویی شده است که البته حالا دیگر مشخص نیست چه بر سر این پروژه‌ها خواهد آمد.

Sam raimi

آخرین پروژهٔ سم ریمی، مجموعهٔ تلویزیونی کمدی و ترسناک Ash vs. the Evil Dead (اش علیه مرده شریر) بود که روی آنتن شبکه Starz رفت. شبکه استارز اوایل سال جاری به‌طور رسمی پخش سریال Ash vs Evil Dead را بعد از سه فصل متوقف کرد. آخرین قسمت فصل سوم این سریال  که در تاریخ ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) در ساعت ۹ شب به وقت محلی روی آنتن رفت، آخرین قسمتی بود که به‌طور کلی از این مجموعه از آنتن شبکه استارز پخش شد. فیلم The Evil Dead (مرده شریر) در سال ۱۹۸۱ به کارگردانی سم ریمی و با بازی بروس کمپبل، روی پرده‌ٔ سینما رفت و مجموعهٔ جدید بر اساس فیلم دهه ۸۰ ساخته شده بود. فصل سوم سریال Ash vs Evil Dead در تاریخ ۲۵ فوریه سال ۲۰۱۸ (۶ اسفند ماه سال گذشته) از شبکه Starz پخش شد. فصل سوم این سریال مانند دو فصل گذشته در ۱۰ قسمت تولید شده بود. بروس کمپبل در نقش اش ویلیامز، لوسی لاولس در نقش روبی، ری سانتیاگو در نقش پابلو سیمون بولیوار، دانا دی‌لورنزو در نقش کلی مکسول، آریل کارور اونیل در نقش برندی بار (دختر اش) و الی گال در نقش ریچل، از جمله بازیگرانی بودند که در فصل سوم سریال Ash vs Evil Dead حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. از دیگر فیلم‌های فانتری و علمی-تخیلی سم ریمی می‌توان به Oz the Great and Powerful (آزِ بزرگ و قدرتمند) محصول سال ۲۰۱۳ با هنرنمایی جیمز فرانکو و سه‌گانه اسپایدرمن بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ اشاره کرد.

گفتنی است آخرین فیلمی که از سم ریمی روی پردهٔ سینما اکران شد، فیلم فانتزی Oz the Great and Powerful بود که بازیگرانی همچون جیمز فرانکو، میلا کونیس، میشل ویلیامز و ریچل وایس در آن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. منتقدان در مجموع نظر مثبتی روی فیلم Oz the Great and Powerful داشتند و این فیلم با بودجهٔ ساخت تقریباً ۲۰۰ میلیون دلاری، فروش ۴۹۴ میلیون دلاری در گیشه داشت.

با توجه به اتفاقات اخیر که هنوز با پاسخی از سوی کمپانی لاینزگیت همراه نشده است، نباید به این زودی‌های منتظر تاریخ اکران فیلم The Name of the Wind بود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده