نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹

بازی های فیلم جدایی نادر از سیمین در جمع بهترین بازی های قرن ۲۱ قرار گرفتند

بازی شهاب حسینی، پیمان معادی، لیلا حاتمی و ساره بیات در یکی از سکانس‌های فیلم «جدایی نادر از سیمین» از نگاه سایت «Taste of cinema» به عنوان سومین بازی برتر قرن ۲۱ انتخاب شد.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» (A Seperation)، ساخته‌ی اصغر فرهادی با کسب بیش از ۵۲ جایزه جهانی یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است. به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، وبسایت Taste of Cinema سکانس «قسم خوردن» فیلم «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان سومین سکانسِ اجرا شده‌ی درخشان قرن ۲۱ انتخاب کرده است. این سکانس با بازی بازیگران اصلی فیلم، یعنی پیمان معادی در نقش نادر، لیلا حاتمی در نقش سیمین، سارینا فرهادی در نقش ترمه، ساره بیات در نقش راضیه و شهاب حسینی در نقش حجت جلوی دوربین رفت. وب‌سایت Taste of Cinema درباره این سکانس به شرح زیر نوشته است:

در این سکانس ما چهار کاراکتر را می‌بینیم که با هم در مورد آنچه رخ داده و اخلاقیات و موضوع مورد بحث اختلاف نظر دارند. نیاز به حقیقت و این موقعیت خاکستری و ناامیدی کاراکتر‌ها به شیوه درخشانی توسط بازیگران به تصویر کشیده می‌شود؛ در حالی که فیلم تنش دراماتیکش را هم حفظ می‌کند. به عنوان مخاطب هر کلمه و حرکت بازیگران را دنبال می‌کنیم؛ چون ممکن است در اتفاق بعدی موثر باشد. هر چهار بازیگر به دقت به یکدیگر گوش می‌دهند و پاسخگو هستند. در این سکانس که نقطه اوج فیلم فرهادی است هیچ نکته هدر رفته‌ای وجود ندارد.

جدایی نادر از سیمین شهاب حسینی

نمایی از فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین»

در لیست وب‌سایت Taste of Cinema نام فیلم‌های مطرحی مانند There Will Be Blood (خون به پا خواهد شد)، Mulholland Drive (جاده‌ی مالهالند)، No Country for Old Men (جایی برای پیرمردها نیست) و  Inglourious Basterds (حرامزاده‌های بی‌شرم) به چشم می‌خورد. فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی با بودجه‌ای پانصد هزار دلاری ساخته شد و با احتساب فروش داخلی و بین المللی حدود بیست میلیون دلار فروخت. از فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» می‌توان به عنوان یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سینمای ایران نام برد. این فیلم سینمایی به عنوان اولین فیلمِ فهرست دَه فیلم برتر سال ۲۰۱۱ منتقدانی مانند راجر ایبرت (شیکاگو سان-تایمز)، جو مورگنسترن (وال‌استریت جورنال)، پیتر رینر (کریستین ساینس مانیتور) و مایک دِآنجلو (فریلانس) انتخاب شد. «جدایی نادر از سیمین» جوایزی مانند اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را برده است. این فیلم همچنین از نگاه منتقدان مختلفی به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ انتخاب شده است.

شما کاربران زومجی هم نظر خود را درباره فیلم سینمایی «جدایی ناد از سیمین» با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده