نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی، از اکران فیلم‌ های توقیفی می‌گوید

ابراهیم داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی سازمان سینمایی، درباره اکران فیلم‌های «پارادیس»، «آشغال‌های دوست داشتنی» و «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» صحبت کرد.

به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ ابراهیم داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی سازمان سینمایی در مصاحبه‌ای از وضعیت فیلم‌های توقیفی صحبت کرد. داروغه زاده درباره رفع توقیف فیلم‌هایی که قول نمایش‌شان را داده بود چنین گفت:

چند فیلم توقیفی از گذشته داریم که در حال حل کردن مشکلات اکران آن‌ها هستیم. به عنوان نمونه فیلم «عصبانی نیستم» در سال ۸۹ به دلیل فضای سیاسی آن زمان امکان نمایش نداشت، اما با بررسی مجدد بدون ایجاد هیچ مشکلی در زمان دیگری توانست اکران شود.

او در ادامه درباره اکران فیلم‌های کیانوش عیاری، محسن امیریوسفی و علی عطشانی گفت:

پروانه نمایش فیلم «خانه پدری» برای گروه هنر و تجربه صادر شده است که اگر آقای عیاری موافقت کنند اکران خواهد شد. مشکل فیلم «پارادایس» هم حل شده و اکران می‌شود. فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» پروانه نمایش دارد و اکران خواهد شد. فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره، تینا»‌ اثر عبدالرضا کاهانی از سوی شورای پروانه نمایش و همچنین شورای عالی نظارت رد شده است؛ بنابراین برای اخذ پروانه نمایش مسیر بسیار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

داروغه‌زاده در ادامه صحبت‌هایش درباره صحبت‌های مطرح شده در مجلس در رابطه با اکران فیلم‌های توقیفی چنین گفت:

در مجلس نگاه‌های متفاوتی وجود دارد؛ برخی از نمایندگان به سخت‌گیری سازمان سینمایی معترض هستند و برخی دیگر هم به نظارت‌های گوناگونی که ما اعمال می‌کنیم، اشکال وارد می‌کنند. در جامعه ما هم همین‌طور است؛ قشری از مردم معتقدند که سخت‌گیری وجود دارد و قشر دیگری ما را متهم می‌کنند که ارزش‌های دینی و اسلامی را در نظر نمی‌گیریم. طبیعتا وزیر ارشاد و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، روی لبه باریکی راه می‌روند. ما نمی‌توانیم نظر گروه خاصی را اعمال کنیم.

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته‌ی محسن امیر یوسفی است و شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر و شهاب حسینی را به عنوان بازیگر دارد. فیلم سینمایی «پارادیس» ساخته‌ی علی عطشانی است و با بازی جواد عزتی و مهران رجبی ساخته شده است. فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» ساخته‌ی عبدالرضا کاهانی است که با بازی مهناز افشار، طناز طباطبایی، آیدا ماهیانی، مهران غفوریان و سحر دولتشاهی جلوی دوربین رفته است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده