نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳

فیلم The Irishman تنها دو هفته در سینماها نمایش خواهد داشت

فیلم The Irishman (ایرلندی)، جدیدترین اثر مارتین اسکورسیزی قرار است حدود دو هفته در سینماها نمایش داده شود.

پل شریدر در فیلم‌های زیادی با مارتین اسکورسیزی به‌عنوان نویسنده همکاری کرده است. فیلم Taxi Driver (راننده تاکسی) محصول سال ۱۹۷۶، اولین همکاری این زوج موفق بوده و این همکاری در فیلم‌های دیگری چون فیلم Raging Bull (گاو خشمگین) محصول سال ۱۹۸۰، فیلم The Last Temptation of Christ (آخرین وسوسه مسیح) محصول سال ۱۹۸۸ و فیلم Bringing Out the Dead (احیای مردگان) محصول سال ۱۹۹۹ نیز ادامه پیدا کرده است. به همین دلیل است که او ارتباط نزدیکی با اسکورسیزی دارد و در مورد فیلم The Irishman نیز اطلاعات خوبی دارد. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم جدید مارتین اسکورسیزی قرار نیست اکران گسترده‌ای را تجربه کند. در مصاحبه با اسلش‌فیلم، شریدر گفت که طرفداران نباید انتظار نمایش طولانی مدت فیلم ایرلندی را در سینماها داشته باشند. در واقع شبکه نت فلیکس تنها برنامه نمایش کوتاه مدت این فیلم را دارد و حضور اسکورسیزی در این فیلم نیز باعث تغییر آن نخواهد شد. شریدر گفت:

دو هفته؛ این تمام مدتی است که اسکورسیزی می‌تواند برای نمایش فیلم جدیدش در سینماها دریافت کند. Netflix اهمیتی به بازه زمانی اکران فیلم‌ها نمی‌دهد. استودیوهای فعلی در حال فروپاشی هستند و نتفلیکس مدل جدید است.

Paul Schrader

نتفلیکس هنوز برنامه اکران و انتشار فیلم The Irishman را اعلام نکرده است و تنها می‌دانیم که این فیلم قرار است در طول سال ۲۰۱۹ منتشر شود. در حال حاضر فیلم جدید اسکورسیزی مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند و این فیلم داستان فرانک شیران با بازی رابرت دنیرو، ملقب به ایرلندی را روایت خواهد کرد که یک قاتل حرفه‌ای بوده است. استیون زایلیان، نویسنده فیلم Gangs of New York (دارودسته‌های نیویورکی)، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم The Irishman را براساس رمان جنایی I Heard You Paint Houses اثر چارلز برانت، بر عهده داشته است. شریدر در ادامه در مورد این غول استریم گفت:

همچنین نتفلیکس راه متفاوتی را برای تامین مالی یک فیلم دارد؛ چرا که از دهه ۷۰، بسیاری از فیلم‌ها توسط فروش در کشورهای مختلف تامین مالی شده‌اند. شما فیلم خود را در سرزمین‌های خارجی به فروش می‌رسانید، اما نتفلیکس و آمازون این سرزمین‌ها را نمی‌خواهند. آن‌ها همه جهان را می‌خواهند و بنابراین زمانی که به نتفلیکس می‌روید، آن‌ها دنیای خود را دارند و در آن شاهد هیچ آمار فروش در گیشه یا عملکرد فروش فیلم‌ها نیستید. به همین دلیل است که به مارتی ۱۴۰ میلیون دلار برای ساخت فیلم داده می‌‌شود؛ چرا که می‌دانیم هزینه عمده آن از قبل پرداخت شده است.

Martin Scorsese

رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، آنا پاکوین، بابی کاناوله، ری رومانو، هاروی کایتل، استیون گراهام، دومینیک لامباردوتزی، جرمی لوک، کاترین ناردوچی، جی. سی. مک‌کنزی، گری باسارابا، جسی پلمونس، جوزف روسو، کریگ وینسنت و ولکر وایت، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Irishman حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده