نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶

سریال His Dark Materials برای فصل دوم تمدید شد

به‌تازگی اعلام شده که شبکه BBC One، سریال اقتباسی نیروی اهریمنی او (His Dark Materials) را پیش از اینکه پخش فصل اول آغاز شود، برای فصل دوم تمدید کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به‌تازگی شبکه BBC دستور ساخت فصل دو را برای یکی از جدیدترین مجموعه‌های خود یعنی سریال His Dark Materials (نیروی اهریمنی او) داده است. داستان این سریال براساس کتاب سه گانه‌ی فانتزی فیلیپ پولمن نوشته شده است. سایت خبری ددلاین این خبر را تایید و عنوان کرد که فصل دوم این مجموعه قرار است ۸ قسمتی باشد. می‌توان گفت که این بیانیه خیلی زود اعلام شد؛ زیرا فیلمبرداری فصل اول سریال نیروی اهریمنی او، اواخر ماه جولای (مرداد ماه) آغاز شد.

دافنه کین، بازیگر فیلم Logan (لوگان) قرار است نقش شخصیت اصلی داستان به نام لیرا را ایفا کند. در کنار او بازیگران دیگری همچون لین-منیول میراندا بازیگر موزیکال Hamilton (همیلتون) و فیلم Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز) در نقش لی اسکورزبی، جیمز مک‌آووی بازیگر فیلم Split (شکافته) در نقش عموی لیرا به نام لرد عزریل و کلارک پیترس بازیگر سریال The Wire (وایر) در نقش مربی‌ای که لیرا را آموزش می‌دهد، از جمله بازیگرانی هستند که در این تیم حضور دارند و به ایفای نقش می‌پردازند. علاوه بر بازیگران نام برده شده، ایان گلدر بازیگر مونولوگ Queers قرار است نقش کتابدار محققی به نام چارلز را ایفا کند و روث ویلسون بازیگر سریال Luther (لوثر) در نقش خانم کولتر مسحور کننده، ویل کین بازیگر مینی سریال Wolf Hall (تالار گرگ‌ها) در نقش پدر مک فیل، آریون بیکیر بازیگر فیلم Life (زندگی) در نقش لرد بوریل و جورجینا کمپبل بازیگر سریال Black Mirror (آینه سیاه) در نقش روزنامه‌نگاری به نام استارمینستر هم در تیم حضور دارند.

تغییرات جدیدی که در این مجموعه اعمال شده، شامل بازیگرانی مانند آن-ماری داف بازیگر فیلم Suffragette (حق رای) در نقش ما کاستا، جیمز کازمو بازیگر سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) در نقش فاردر کورام، لوسیان ساماتی بازیگر Richard II (ریچارد دوم) در نقش جان فا، مت فریزر بازیگر سریال Cast Offs در نقش ریموند وان گریت، جف بل بازیگر فیلم War Horse (اسب جنگی) در نقش جک ورهوون و سایمون منیوندا بازیگر فیلم King Lear (شاه لیر) در نقش بنجامین د رویتر است. از طرف دیگر، بازیگران جوان و تازه‌کاری هم به این مجموعه اضافه شدند که عبارتند از لوین لیود در نقش راجر پارسلو، دنیل فراگسون در نقش تونی کاستا، تایلر هویت در نقش بیلی کاستا و آرچی بارنز در نقش فانتالیمون.

کارگردان فیلم The King's Speech (سخنرانی پادشاه) یعنی تیم هوپر قرار است این هشت قسمت را کارگردانی کند. سریال اقتباسی His Dark Materials قرار است توسط جین ترانتر و جولی گاردنر از کمپانی بد ولف (Bad Wolf) به همراه کمپانی نیو لاین سینما (New Line Cinema) برای شبکه BBC One تهیه و تولید شود. دستور ساخت سریال نیروی اهریمنی او توسط شبکه BBC One صادر شده و فیلمنامه‌ی آن در سال ۲۰۱۵ و توسط جک تورن نویسنده فیلم National Treasure (سرمایه ملی) نوشته شده است. این مجموعه دارای سه کتاب است. کتاب اول این مجموعه با نام نورهای شمالی (Northern Lights) منتشر شد. فیلم The Golden Compass (قطب نمای طلایی) براساس این کتاب در سال ۲۰۰۷ ساخته و اکران شد که در آن دنیل کریگ و نیکول کیدمن نقش شخصیت‌های اصلی داستان را بر عهده دارند. بعد از این کتاب، دو کتاب دیگر هم با نام‌های خنجر ظریف (The Subtle Knife) و دوربین کهربایی (The Amber Spyglass) منتشر شد. داستان‌های این کتاب درباره‌ی دو کودکِ در حال رشد به نام لیرا و ویل است؛ کسانی که پا به دنیاهای موازی می‌گذارند.

فیلیپ پولمن، جین ترانتر، جولی گاردنر، توبی امریچ و کارولاین بلک وود از کمپانی نیو لاین سینما، بتان جونز از شبکه BBC One و دبورا فورت از کمپانی اسکلاستیک (Scholastic) تهیه کنندگی اجرایی سریال His Dark Materials را بر عهده دارند.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده