نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴

مارول می‌خواهد فیلم‌های بیشتری با محوریت زنان تولید کند

به‌تازگی دنیای سینمایی مارول تصمیم گرفته تا در آینده‌ای نزدیک آثار ابرقهرمانی بیشتری همانند فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)، با محوریت ابرقهرمانان زن تولید کند.

چندی پیش، فیلم Wonder Woman (واندر وومن) از دنیای سینمایی دی سی اکران شد و در آینده‌ای نه چندان دور، فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول)، اثر جدید دنیای سینمایی مارول به روی پرده سینماها می‌رود. همین موضوع باعث شده که نسبت به قبل، فیلم‌های ابرقهرمانی با محوریت زنان به یک موضوع نسبتا معمول تبدیل شود. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، رئیس کمپانی مارول استودیوز، کوین فایگی، در طی مصاحبه‌ای عنوان کرده که تیم این کمپانی قصد دارد این روند رو به رشد را بیش از پیش گسترش دهد. او همچنین اعلام کرد که مارول قصد دارد در آینده، فیلم‌های ابرقهرمانی بیشتری را با محوریت قهرمانان زن تولید کند.

سایت خبری اینترتینمنت ویکلی، بعد از اینکه مدتی قبل اطلاعات جدیدی را از فیلم کاپیتان مارول منتشر کرد، مصاحبه‌ی جدید خود با کوین فایگی را هم به اشتراک گذاشت. در این مصاحبه، صحبت‌ها و بحث‌هایی درباره‌ی اینکه استودیوی مارول چه برنامه‌هایی در آینده دارد و چگونه می‌خواهد به رویکرد فیلم‌های زنانه‌ی خود دست یابد، مطرح شد. در این مصاحبه، کوین فایگی نشان داد که استودیو مارول، فیلم‌های بیشتری دارد که محور آنها زنان هستند و هنوز معرفی نشدند. او در این مصاحبه، اینگونه درباره این موضوع صحبت کرد:

علاوه بر اینکه فیلم Ant-Man and The Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ) اکران شده و بعد از آن فیلم کاپیتان مارول به روی پرده سینما می‌رود، هنوز آثار بیشتر دیگری هم وجود دارند که در آینده‌ای نزدیک قرار است به مرور معرفی شوند. زمانی که هیچ نوآوری و چیز تازه‌ای وجود ندارد، من مشتاق و البته دلواپس می‌شوم. حالا فیلم‌های ابرقهرمانی با محوریت زنان وجود دارد، اما یک مورد معمول است. دیگر نباید اینگونه باشد که «اوه، نگاه کن، یک قهرمان زن» و بلکه باید به این شکل پیش رود که «اوه، این فیلم درباره‌ی چیست؟ این شخصیت کیست؟ من خیلی هیجان‌زده‌ام تا آن را ببینم.» من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم به آنجا برسیم.

اگرچه ممکن است اینگونه به نظر برسد که فیلم کاپیتان مارول، تنها اثر ابرقهرمانی با محوریت زنان محسوب می‌شود که در حال حاضر تایید شده، اما به احتمال خیلی زیاد تنها اثری نیست که در حال کار کردن و پیش رفتن مراحل اولیه‌ی تولید است. در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸، اینگونه اعلام شد که استودیو مارول قصد ساخت یک اثر اختصاصی با محوریت شخصیت بلک ویدو را دارد. فیلمنامه‌ی فیلم Black Widow (بلک ویدو) قرار است توسط جک شفر نویسنده و کارگردان فیلم TiMER (زمان سنج) و نویسنده فیلم The Hustle، نوشته شود. همچنین ایفای نقش شخصیت اصلی آن هم همانند قبل بر عهده‌ی اسکارلت جوهانسون است. در ماه جولای سال ۲۰۱۸، این اثر کارگردان خود را هم پیدا کرد و کیت شورتلند، نویسنده و کارگردان فیلم Somersault (پشتک) و فیلم Lore (لوره) قراردادی را با استودیو امضا کرد.

بری لارسون بازیگر فیلم Room (اتاق) در نقش شخصیت اصلی یا همان کارول دنورز ملقب به کاپیتان مارول، جایمن هانسو بازیگر فیلم Never Back Down (عقب‌نشینی هرگز)، جما چان بازیگر فیلم Crazy Rich Asians (آسیایی‌های پولدار)، کلارک گرگ بازیگر فیلم Iron Man (مرد آهنی) و جود لاو بازیگر فیلم The Aviator (هوانورد) در نقش شخصیت والتر لاوسون و مار-ول (مربی دنورز و همچنین فرمانده‌ی استارفورس) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Captain Marvel حضور دارند و به ایفای نقش می‌پردازند. علاوه بر این عنوان شده که ساموئل ال. جکسون بازیگر فیلم Pulp Fiction (پالپ فیکشن) که نقش نیک فیوری را بر عهده دارد، در این اثر دو چشم خواهد داشت. همچنین بن مندلسون بازیگر فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) که نقش تالوس را ایفا می‌کند، قرار است در این اثر، رهبر اسکرال‌ها باشد.

اوایل ماه جولای سال ۲۰۱۸ (تیر ماه) این تیم، فیلمبرداری را به پایان رساندند. فیلم Captain Marvel برای اکران در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷) برنامه ریزی شده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده