نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

سریال Homeland به پایان کار خود رسید

طبق اعلان رسمی شبکه Showtime، فصل هشتم سریال Homeland (میهن)، آخرین فصل این سریال خواهد بود.

چند ماه پیش در خبری اعلام شده بود که قرار است فصل هشتم سریال جاسوسی و جنایی Homeland (میهن)، آخرین فصل این سریال باشد؛ همچنین الکس گانسا، سازنده این سریال، مدت‌ها در حال صحبت درباره ایده‌هایش برای پایان داستان شخصیت کری متیسون با بازی کلیر دینز در پایان فصل هشتم سریال بود و باید گفت تنها اعلان رسمی شبکه شوتایم (Showtime) مانده بود که این تصمیم سرانجام گرفته شد و به‌صورت رسمی در خبرگزاری‌ها منعکس شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت سرانجام شبکه شوتایم تصمیم نهایی خود را در رابطه با سریال Homeland گرفت و از این سریال تنها یک فصل دیگر ساخته خواهد شد و فصل هشتم پایانی بر ماجراجویی‌های کری متیسون خواهد بود. دیوید نوینز، مدیرعامل شبکه شوتایم این خبر را تأیید کرد و روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی انجمن منتقدان آثار تلویزیونی آن را به‌صورت رسمی اعلام کرد.

طبقه گفتهٔ دیوید نوینز، کلیر دینز (بازیگر نقش شخصیت کری متیسون) و الکس گانسا از چندی پیش اعلام کرده بودند که این سریال ادامه نخواهد یافت و در فصل هشتم پروندهٔ آن برای همیشه بسته خواهد شد و این صحبت‌ها تقریباً از سه سال پیش مطرح شده بود. گفتنی است فصل هشتم سریال Homeland قرار است در ۱۲ قسمت تولید شود و برای پخش در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در نظر گرفته شده است که البته هنوز لوکیشن فیلمبرداری مشخص نیست و باید منتظر اخبار آتی بمانیم.

سریال Homeland

دیوید نوینز در بیانیه‌ای در رابطه با اتمام پخش سریال محبوب Homeland پس از پایان فصل هشتم، چنین گفت:

این پروژه درست در همان اوایل دوران حضور من در شبکه شوتایم، به لطف زحمات الکس گانسا و هاوارد گوردن ساخته و پخش شد و شخصیت‌های برجسته و اصلی سریال، یعنی کلیر دینز و مندی پتینکز، شخصیت‌هایی هستند که روی آن‌ها مطالعات زیادی صورت گرفته است و حال نیز به پایان کار خود رسیده‌اند. بینندگان از تماشای ساختهٔ الکس لذت بردند.

همچنین الکس گانسا نیز در بیانیه‌ای در ارتباط با پایان ساخته‌اش چنین گفت:

ساخت سریال Homeland، باارزش‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تجربهٔ کل دوران کاری من بوده است. همه به خوش‌شانسی من نیستند که بتوانند با بازیگری چون کلیر دینز همکاری داشته باشند؛ شبکه فاکس و شوتایم نیز تا انتها از این پروژه حمایت کردند. و همچنین این شانس را داشتم که با کمپانی معروفی کار کنم که بااستعدادترین نویسنده‌ها، بازیگران و فیلمسازان را در این صنعت دارد. ناراحتم از اینکه این ماجراجویی به پایان رسید، اما وقتش بود.

مراحل تولید فصل هشتم سریال Homeland به دلیل بارداری کلیر دینز به تعویق افتاده بود و همین موضوع فرصت بیشتری را در اختیار سازندگان قرار داد تا بتوانند با خیال راحت کار نگارش فیلمنامهٔ فصل آخر را به پایان برسانند. طبقه گفته‌های کلیر دینز، بارداری او به الکس گانسا این فرصت را داده است تا پس از هشت سال کار بی‌وقفه، فرصت استراحت پیدا کند و به مرخصی برود.

کلیر دینز در رابطه با شخصیت کری متیسون نیز چنین گفت:

شخصیت کری متیسون چیزهای زیادی داشت که زنان اجازهٔ بودن در آن جایگاه را ندارند: جنجالی، خشن، سلطه‌جو و قابل اطمینان، قاطع و جاه‌طلب

حال که فکر می‌کنم می‌بینم ایفای نقش شخصیت کری متیسون برایم موهبتی بوده است؛ نقشی را ایفا می‌کنم که دمار از روزگار شخصیت‌های مهمی درمی‌آورد و این کار بسیار خوب و لذت‌بخش است. من تحت تأثیر شخصیتِ انعطاف‌پذیرِ کری متیسون قرار گرفتم. این شخصیت باید چند مرتبه می‌مرد و به کل حذف می‌شد که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است که امری شگفت‌انگیز است. من این شخصیت را دوست دارم؛ هنوز این شخصیت را دوست دارم. اینکه لازم نبود خودش را سانسور کند، نقاب بزند یا جلوی خودش را بگیرد، دوست دارم. شخصیت کری متیسون چیزهای زیادی داشت که زنان اجازهٔ بودن در آن جایگاه را ندارند: جنجالی، خشن، سلطه‌جو و قابل اطمینان، قاطع و جاه‌طلب. کری شخصیتی متفاوت بود. کاملاً مسئول زندگی خود بود. وی همچون شخصیت معروف ژاندارک بود که کاملاً به کشورش خدمت می‌کرد. ایفای این نقش بسیار لذت‌بخش بود.

سریال Homeland از سال ۲۰۱۱ پخش خود را روی شبکه شوتایم آغاز کرد و تاکنون هفت فصل از این سریال روی آنتن رفته است و هر فصل در ۱۲ قسمت تولید شده است.


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده