نویسنده: یونس بهرامی
// پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

خالق سریال True Detective از فصل سوم آن می‌گوید

سومین فصل از سریال تلویزیونی نئونوآر و جنایی شبکه‌ی HBO، در ایالت آرکانزاس فضای رازآلودی را به تصویر خواهد کشید. 

نیک پیزولاتو، خالق سریال کارآگاه حقیقی (True Detective)، به همراه ماهرشالا علی به‌عنوان بازیگر، در حال تولید فصل سوم این سریال جنایی از شبکه HBO هستند. فیلمبرداری این فصل، در ماه فوریه امسال در رشته‌کوه اوزارک واقع در ایالت آرکانزاس آغاز شد. پیزولاتو به‌تازگی در جریان یک کنفرانس رسانه‌ای، درباره‌ی پیرنگ، شخصیت‌ها و اهمیت این ایالت در سریال صحبت کرده است. 

مشابه فصل اول سریال که متیو مک کانهی و وودی هارلسون در آن ایفای نقش کردند و در ایالت لوئیزیانا جریان داشت، فصل سوم هم در رشته‌کوه اوزارک جریان دارد و به گفته‌ی پیزولاتو، «تجسم سفرهای عاطفی» شخصیت‌های فصل سوم خواهد بود. همچنین، فصل سوم سریال کارآگاه حقیقی در روایت داستان، رویکرد غیرخطی خود را حفظ می‌کند. پیزولاتو درباره‌ی این‌که داستان فصل سوم سریال درباره‌ی چه خواهد بود می‌گوید: 

وقوع یک جرم ترسناک در قلب رشته‌کوه اوزارک، رازی که در طول دهه‌ها عمیق‌تر شده است و در سه بازه زمانی متفاوت روایت می‌شود. 

او در ادامه از ایالت آرکانزاس و فضایی که طبیعت این ایالت در اختیار آن‌ها قرار داده است تمجید می‌کند: 

راز نهفته در اعماق جنگل‌ها، مِه روی کوه‌ها، رودخانه‌ها، آب‌ها، خارج شدن از این محیط و احساس اندازه و مقیاس این طبیعت، ساختمان‌هایی که درباره‌ی کسانی که پیش‌تر در آن‌ها زندگی کرده‌اند داستان می‌گویند... حس می‌کنم که مردم [این طبیعت و محیط را] به‌عنوان یک کاراکتر جدید و اضافی بپذیرند؛ محیطی که «تجسم سفر عاطفی» شخصیت‌های سریال است؛ درحالی‌که همین شخصیت‌ها در حال تأثیر گذاشتن روی این سفرها هستند. 

خالق این سریال ادامه می‌دهد که در ایالت آرکانزاس «هر جایی که شما با دوربین فیلم‌برداری نگاه کنید، یک گنجینه وجود دارد.» او در این مورد می‌گوید: 

بعضی وقت‌ها ما چیزهایی را در این طبیعت می‌دیدیم که انگار به‌طور مستقیم از تصور یک ذهن بیرون آمده است؛ مثل این خانه‌ (البته زیاد وارد جزییاتش نمی‌شوم تا لوث نشود)، اما زمانی که ما آن را پیدا کردیم، نمی‌توانستیم باور کنیم که چنین چیزی هم وجود دارد. این خانه دقیقاً مثل همان چیزی است که من نوشته‌ام؛ نوشته‌ای که نیازمند بود تا چیز ویژه‌ای باشد. 

شخصیت علی که قرار است در نقش پلیس ایالتی آرکانزاس قرار بگیرد، هم‌سو با گفته‌های کارگردان صحبت می‌کند و از فضای خاصی که به لطف طبیعت ایالت آرکانزاس ایجاد شده است می‌گوید: 

اگر سریال در شهر فیتویل واقع در ایالت آرکانزاس فیلم‌برداری نمی‌شد، داستان سریال هم لطمه می‌دید؛ چون این محیط به یک شخصیت جداگانه در سریال تبدیل شده است. 

Ali

همچنین، علی از مهمان‌نوازی و خوش‌آمدگویی افراد محلی شهر فیتویل به بازیگران گفت (که شامل کارمن اجوجو و استفن درف هم می‌شوند). علاوه بر این، علی توضیح می‌دهد که چگونه این فضا باعث شد تا شخصیت خود را از درون به برون بسازد. او در این مورد اضافه کرد:‌

شخصیت من نمی‌توانست به این شکلی که هست عمل کند اگر مثلاً سریال در شهر نیویورک قرار بود جریان داشته باشد. حتی اگر از من بخواهند که سریع‌تر عمل کنم، به خودم اجازه داده‌ام تا کمی آهسته‌تر جلو بروم. در نهایت، شما اساساً با میزان سرعت این جریان می‌توانید خودتان را هم‌تراز کنید و بسته به این جریان است که آخرش یک چیزی حقیقی یا مصنوعی جلوه می‌کند. 

علی که برای بازی در فیلم مهتاب (Moonlight) در سال ۲۰۱۷ برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد، در فصل سوم سریال کارآگاه حقیقی با آن چالشی که می‌خواست در کارنامه‌ی کاری خود روبه‌رو شده است. او در این مورد گفت: 

من افتخار و شانس حضور و همکاری را برای نمایش‌های زیادی در تئائر و تلویزیون به دست آوردم، اما وقتی شب به خانه‌ می‌روم می‌خواهم که بیشتر از این تجربه کنم؛ منظورم یک تجربه‌ی واقعی است. البته بابت این موقعیتی که داشتم بسیار قدردان بودم، اما یادم می‌آید که با خودم فکر می‌کردم: «می‌خواهم تخلیه شوم، می‌خواهم از شدت انجام یک کار خوب خسته شوم، می‌خواهم دست‌هایم کثیف شود.» خوشبختانه این اتفاق [با حضور در فصل سوم این سریال] افتاد و من تخلیه شدم و به احساسی که می‌خواستم دست پیدا کردم. 

سومین فصل از سریال کارآگاه حقیقی، سال آینده از شبکه HBO پخش خواهد شد. همچنین، علی در فیلم آلیتا: فرشته جنگ (Alita: Battle Angel) به کارگردانی رابرت رودریگز که در ماه دسامبر امسال اکران می‌شود ایفای نقش می‌کند. 

در دیگر اخبار پیرامون این سریال، می‌توان به پیوستن دیوید میلچ، خالق سریال ددوود (Deadwood)، اشاره کرد. همچنین، اسکوت مکنری، میمی گامر و ری فیشر از آخرین بازیگرانی هستند که حضورشان در تیم بازیگری سریال کارآگاه حقیقی تأیید شده است. 


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده