نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷

کامکست رسما از رقابت خرید فاکس کنار رفت

شرکت کامکست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر تلاشی برای خرید شرکت بخش فیلمسازی و تلویزیونی انجام نخواهد داد.

به نظر می‌رسد که رقابت برای خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن 21 به پایان راه خود رسیده است. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت کامکست اعلام کرد که از این رقابت کاملا خارج شده است. طبق خبرهای منتشر شده، پیشنهاد جدید شرکت والت دیزنی باعث کاهش علاقه کامکست برای تصاحب مجموعه‌هایی چون آواتار (Avatar)، بیگانه (Alien)، مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) شده است. به گفته وب‌سایت ورایتی، شرکت کامکست تمرکز خود را روی خرید شبکه اروپایی اسکای خواهد گذاشت. با توجه به این خبر، دیگر هیچ شرکتی با دیزنی برای کنترل بخش سرگرمی فاکس رقابت نخواهد کرد تا این شرکت یک گام به تکمیل قرارداد ادغام با فاکس نزدیک‌تر شود. 

در بیانیه شرکت کامکست عنوان شده که آن‌ها قصد ندارند پیشنهاد جدیدی برای خرید دارایی‌هایی فاکس قرن 21 که شامل بخش تلویزیون و سینمای شرکت فاکس قرن بیستم می‌شود ارائه کنند و از رقابت خرید آن خارج شده‌اند؛ آن‌ها در حال حاضر تنها روی خرید شبکه اسکای تمرکز خواهند کرد. برایان رابرتز، مدیر عامل و رئیس شرکت کامکست در بیانیه منتشر شده این شرکت شکست از دیزنی را پذیرفت و به آن‌ها تبریک گفت. رابرتز گفت:

من می‌خواهم به باب ایگر، تیم دیزنی، خانواده مرداک و شرکت فاکس برای ایجاد چنین شرکت مطلوب و بسیار محترمی، تبریک بگویم.

comcast 21st century fox Disney

شرکت والت دیزنی در ابتدا با پیشنهاد ۵۲ میلیارد دلاری در آذر سال گذشته توانسته بود برنده رقابت خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم از کمپانی فاکس قرن 21 شود. در ادامه شرکت کامکست پیشنهاد جدید و ۶۵ میلیارد دلاری خود را در ماه خرداد به فاکس قرن 21 ارائه کرد که باعث بررسی دوباره این پیشنهاد توسط سهامداران فاکس شد. با این حال، مدت کوتاهی بعد دیزنی پیشنهاد خرید ۷۱.۳ میلیارد دلاری برای خرید سهام و دارایی‌های شرکت فاکس قرن 21 را ارائه کرد. همچنین در پی ثبت پرونده شکایت دادگاه فدرال توسط وزارت دادگستری آمریکا، والت دیزنی موافقت کرد تا شبکه‌های ورزشی شرکت فاکس را به فروش برساند. حال طرفداران دنیای سینمایی مارول می‌توانند به اضافه شدن دو مجموعه X-Men و Fantastic Four به جمع این مجموعه بیش از گذشته امیدوار باشند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده