نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

پیشنهاد 65 میلیارد دلاری کامکست برای خرید فاکس قرن 21

شرکت کامکست سرانجام پیشنهاد جدید خود را که بسیار بزرگ‌تر از پیشنهاد دیزنی است، برای خرید شرکت فاکس قرن 21 ارائه کرد.

آذر سال گذشته، والت دیزنی رسما بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم را از کمپانی فاکس قرن 21 خریداری کرد. ارزش این قرارداد ۵۲ میلیارد دلار اعلام شده است. با این حال، ماه گذشته، شرکت کامکست اعلام کرد که در حال آماده شدن برای دادن پیشنهاد جدیدی به فاکس قرن 21 است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کامکست رسما پیشنهاد جدید خود برای خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن 21 را ارائه کرده است. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده، پس از اینکه دادگاه فدرال آمریکا اعلام کرد که توافق AT&T با تایم وارنر برای خرید این شرکت به ارزش ۸۵ میلیارد دلار، قانونی است و منعی برای ادغام این دو شرکت وجود ندارد، شرکت کامکست رسما پیشنهاد ۶۵ میلیارد دلاری برای خرید بخش تلویزیونی و فیلمسازی شرکت فاکس قرن ۲۱ را ارائه کرده است.

Comcast

با اینکه پیشنهاد کامکست نسبت به دیزنی بسیار بالاتر است؛ اما علاوه بر پیشنهاد ۵۲ میلیون دلاری، دیزنی در بخش‌های دیگری نیز پیشنهادهای خوبی را از جمله در بخش خرید سهام فاکس قرن بیستم داده است. با اینکه احتمالا شاهد رقابت بزرگ بین این دو شرکت بزرگ سرگرمی خواهیم بود؛ اما مایکل نیتنسون، آنالیزگر با تجربه معتقد است که حتی با وجود پیشنهاد بسیار بهتر کامکست، دیزنی در موقعیت بسیار بهتر و قوی‌تری برای به‌دست آوردن حقوق شرکت فاکس قرن 21ام قرار دارد. کامکست در حال حاضر دارای شبکه NBC و شرکت یونیورسال پیکچرز که شامل زیر مجموعه‌هایی چون بخش فیلمسازی ایلومینیشن اینترتینمنت و دریم‌ ورکس انیمیشنز می‌شود، است و در نظر دارد تا با خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی فاکس قرن 21، امپراطوری خود را برای رقابت هرچه بیشتر با دیزنی گسترش دهد.

دیزنی در حال حاضر ۲۱.۸ درصد بازار سینما را در اختیار دارد که در مقایسه با یونیورسال با سهم ۱۳.۸ درصدی و فاکس قرن بیستم با سهم ۱۲ درصدی، بیشترین سهم از فروش و درآمد سینمای جهان را در انحصار خود قرار داده است. با این حال، گفته می‌شود که دیزنی ۵ روز برای پاسخ به پیشنهاد جدید کامکست فرصت دارد و پس از آن فاکس قرن 21ام تصمیم جدید خود در مورد پیشنهاد کامکست را اعلام خواهد کرد. با این حال، برخی از تحلیلگران معتقد هستند که امکان تقسیم اموال فاکس قرن 21 بین دیزنی و کامکست نیز وجود دارد.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده