نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸

استودیوی انیمیشن سازی Disneytoon تعطیل شد

شرکت والت دیزنی از تعطیلی استودیوی انیمیشن‌سازی Disneytoon (دیزنی‌تون) خبر داد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت والت دیزنی از تعطیلی استودیوی انیمیشن‌سازی دیزنی تون استودیوز (DisneyToon Studios) خبر داده است. طبق خبری که وب‌سایت IndieWire، منتشر کرده، این استودیوی انیمیشن‌سازی که در شهر گلندیل در ایالت کالیفرنیا قرار داشت و سابقه ساخت مجموعه انیمیشن Planes (هواپیماها) و مجموعه انیمیشن Fairies را در کارنامه داشته است، اکنون بسته شده و ساخت جدیدترین انیمیشن سینمایی آن‌ها نیز کاملا لغو شده است.

پس از پیکسار و استودیوی انیمیشن‌سازی والت دیزنی، دیزنی‌تون سومین استودیوی انیمیشن‌سازی شرکت دیزنی بود. حدود ۷۵ نفر در دیزنی‌تون مشغول به کار بودند که سرنوشت این کارمندان هنوز مشخص نیست. ممکن است بخشی یا تمام کارمندان دیزنی‌تون از کار برکنار شوند یا حتی احتمال تقسیم آن‌ها بین دو استودیوی انیمیشن‌سازی دیگر والت دیزنی وجود دارد. سخنگوی والت دیزنی به IndieWire گفت:

پس از بررسی‌های بسیار ما تصمیم به پایان دادن به فعالیت‌های دیزنی‌تون استودیوز گرفتیم.

Disneytoon Studios

بدین ترتیب انیمیشن جدید دیزنی‌تون استودیوز که قرار بود در مارس سال ۲۰۱۹ اکران شود‌، ساخت آن متوقف شده و از برنامه اکران دیزنی کاملا خارج شده است. دیزنی‌تون پیش از این وظیفه ساخت انیمیشن‌های خانگی مثل انیمیشن Mulan 2 (مولان ۲)، انیمیشن Tarzan 2 (تارزان ۲) و انیمیشن Bambi 2 (بامبی ۲) را نیز بر عهده داشته است. ماه گذشته بود که جان لستر، کارمند ارشد بخش خلاقیت استودیوهای انیمیشن کمپانی والت دیزنی که ریاست دو استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار و والت دیزنی را بر عهده داشت، با انتشار بیانیه‌ای از ترک پیکسار و دیزنی در پایان سال جاری میلادی خبر داد

پس از آن، جنیفر لی، کارگردان انیمیشن Frozen (یخ‌زده) و پیت داکتر، کارگردان انیمیشن‌هایی چون انیمیشن Monsters Inc (شرکت هیولاها)، انیمیشن Up (بالا) و انیمیشن Inside Out (درون بیرون)، به‌صورت مشترک به‌عنوان جانشین لستر ریاست استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار و والت دیزنی را بر عهده گرفتند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده