نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸

سریال The Terror ممکن است برای فصل دوم به تلویزیون بازگردد

فصل اول سریال ترس (The Terror) چندی پیش پخش خود را آغاز کرد. حالا گزارش شده که سریال ممکن است برای فصل دوم هم بازگردد اما با فصل اول خود تفاوت زیادی خواهد داشت.

اولین فصل سریال The Terror (ترس) که چندی پیش پخش خود را آغاز کرد و تا حد بسیار زیادی مورد استقبال طرفداران و مخاطبان شبکه AMC قرار گرفت، پخش خود را در طی هفته جاری به پایان رساند. حالا این سوال مطرح می‌شود که این مجموعه که تا به این اندازه مورد استقبال واقع شد، فصل دیگری نخواهد داشت؟ این مجموعه تلویزیونی درام شبکه AMC داستان خدمه بیچاره و بخت‌برگشته‌ی دو کشتی اچ‌ام‌اس اربوس (HMS Erebus) و کشتی اچ‌ام‌اس ترور (HMS Terror) را حکایت می‌کند. این مجموعه تا حد زیادی ادامه پیدا نکرد و سازندگان آن تا همین میزان بسنده کردند و روال را بر این قرار دادند که بیننده از همان ابتدا و همان اولین صحنه می‌داند که چه بلایی بر سر جستجوگران شمالگان رخ داده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شورانر این مجموعه تلویزیونی یعنی سو هیو که این مجموعه اقتباسی را براساس کتاب دن سیمونز که با همون نام در سال ۲۰۰۷ عرضه شده بود، ساخته است، به تازگی اعلام کرده که احتمال ساخت و پخش فصل دیگری وجود دارد. وی در جدیدترین مصاحبه خود با سایت خبری TV Guide اینگونه نظر خود را درباره این مجموعه عنوان کرد:

در حال حاضر، نزدیک به سه سال از زمانی که شبکه AMC برای ساخت این مجموعه تلویزیونی چراغ سبز نشان داد، می‌گذرد. آنها این چراغ سبز را برای یک مجموعه آنتولوژی که قرار است گلچینی از داستان‌های مختلف باشد، نشان دادند. این موضوع به این معنی است که ما در فصل اول شاهد داستان ترسناک گم شدن دریابان سر جان فرانکلین هستیم و در فصل‌های بعدی داستان‌های جدیدی را دنبال خواهیم کرد که DNA فصل‌های گذشته را در خود جای داده‌اند. 

The Terror

در هر صورت، اگر قرار بر این باشد که سریال ترس، برای فصل دوم خود به شبکه AMC بازگردد، سو هیو و همچنین خالق مجموعه یعنی دیوید کیجگنیچ دیگر نقشی در این مجموعه نخواهند داشت. سو هیو در رابطه با همین موضوع در ادامه صحبت‌های خود در این مصاحبه اینگونه گفت:

دیوید و من با انتخاب خودمان تصمیم گرفتیم که دیگر در فصل دوم این مجموعه تلویزیونی نقشی نداشته باشیم. با این حال، ما باز هم هیجان بسیار زیادی داریم تا ببینیم که شبکه AMC در آینده با کاری که ما با فصل ابتدایی کردیم، چه کار خواهد کرد.

زمانی که دیوید کیجگنیچ در حال فروختن این پروژه و حق پخش آن به شبکه‌های مختلف بود، در آن نسخه از داستان این سفر خاص و ترسناک، مواردی وجود داشت که به راحتی شبکه‌ی سازنده می‌توانست داستان آن را ادامه دهد و قصه را به فصل‌های بیشتری بکشاند؛ اما زمانی که این پروژه به شبکه AMC فروخته و داستان نهایی فیلمنامه آن مشخص شد، دیگر آن موارد وجود نداشتند و به نوعی داستان سفر و ماجراجویی فرانکلین قرار بود تنها در همان یک فصل گنجانده شود.

می‌توان گفت که سریال ترور باید از سریال American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی) یاد بگیرد و روش آن را دنبال کند؛ عوامل ساخت این مجموعه باید جرد هریس را در نقش سارا پلسون قرار دهند. آنها می‌توانند جرد هریس را در هر فصلی به کار بگیرند و او را در نقش شخصیت‌های مختلف قرار دهند. 

تهیه و تولید این مجموعه تلویزیونی توسط اسکات فری، کمپانی Emjag Productions و کمپانی Entertainment 360 صورت می‌گیرد. از طرف دیگر خود شبکه AMC هم در تهیه و تولید این سریال نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. علاوه بر ریدلی اسکات، دیوید کیجگنیچ و سوو هیو، دیوید دبلیو. زاکر، الکساندرا میلچان، اسکات لمبرت و گایمون کسیدی هم نقش تهیه‌کنندگی اجرایی فصل اول این پروژه را بر عهده داشتند.


منبع uproxx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده