نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۳

شبکه AMC تاریخ پخش پنج سریال خود را منتشر کرد

شبکه AMC به‌تازگی تاریخ شروع پخش پنج مجموعه خود مانند سریال Fear the Walking Dead ،McMafia ،Into the Badlands و... را به همراه اطلاعات آنها منتشر کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه AMC چند ساعت گذشته در تور کنفرانس مطبوعاتی انجمن منتقدان برنامه‌های تلویزیونی (Television Critics’ Association یا به اختصار TCA)، به طور رسمی تاریخ آغاز پخش ۵ سریال قدیمی و جدید خود را به مخاطبانش اعلام کرد. این شبکه در لیست پنج موردی خود، تاریخ آغاز پخش مجموعه هیجان‌انگیزی که محوریت آن جنایت‌های بین‌المللی است یعنی سریال McMafia (مک مافیا)، فصل چهارم سریال Fear the Walking Dead (از مردگان متحرک بترسید)، فصل سوم مجموعه درامی که محوریت آن هنرهای رزمی است یعنی سریال Into the Badlands (ورود به زمین‌های لم‌یزرع) و همچنین برنامه AMC Visionaries: James Cameron’s Story of Science Fiction (ای‌ام‌سی ویژنریز: داستان علمی تخیلی جیمز کامرون) را به طور رسمی اعلام کرد. البته این شبکه چندی پیش تاریخ آغاز پخش یکی از مجموعه‌های هیجان‌انگیز دیگر خود یعنی سریال The Terror (ترور) را اعلام کرده بود، اما باری دیگر در این مراسم، تاریخ آن را مجددا بیان کرد. 

شبکه AMC در این مراسم مطبوعاتی، تاریخ و جزئیات پنج سریال زیر را اعلام کرد:

MCMAFIA

فصل اول سریال McMafia (مک مافیا):

تاریخ پخش قسمت اول: دوشنبه ۲۶ فوریه (۷ اسفند ۱۳۹۶) ساعت ۱۰ شب به وقت محلی

 

سریال مک مافیا یکی از جدیدترین مجموعه‌های هیجان‌انگیز و بین‌المللی شبکه AMC است که انتظار می‌رود به موفقیت‌های نسبتا زیاد و خوبی هم دست پیدا کند. این مجموعه تلویزیونی هشت قسمتی توسط یک نویسنده و کارگردان ایرانی به نام حسین امینی، نویسنده فیلمنامه فیلم The Snowman (آدم برفی) و فیلم Our Kind of Traitor (ما خائنیم) و همچنین جیمز واتکینز، کارگردان یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror (آینه سیاه) و فیلم Bastille Day (جشن ملی فرانسه) ساخته و کارگردانی شده است.

داستان این مجموعه تلویزیونی، از پرفروش‌ترین کتاب میشا گلنی که با همین نام نوشته و منتشر شده، الهام گرفته شده است. این سریال داستان سفر و ماجراجویی الکس گودمن (با بازی جیمز نورتون) را حکایت می‌کند که با گذشت زمان، روز به روز بیشتر غرق دنیای سازمان‌یافته جرم و جنایت می‌شود. الکس گودمن یک پسر انگلیسی تبار است که گذشته‌ای مافیایی دارد و فرزند تبعید شدگان روسی است. الکس در تمام طول زندگی خود به‌شدت تلاش می‌کند که به هر طریقی شده بتواند از زیر سایه گذشته تاریک و مجرمانه خانواده‌اش که روی زندگی او هم سنگینی می‌کند، بیرون بیاید. او سعی می‌کند که کسب و کار و تجارت قانونی خود را راه بیندازد و همراه نامزد خود یعنی ربکا هارپر (با بازی جولیت رایلنس) زندگی جدید و بی‌دردسری را آغاز کند. اما اوضاع به همین منوال پیش نمی‌رود و در نقطه‌ای از زمان، زندگی خوش و خرم آنها به هم می‌ریزد. الکس که تصور می‌کند همه چیز تمام شده و دیگر زندگی جدیدی را آغاز کرده، خودش را در حالی می‌یابد که گذشته تاریک خانوادگی‌اش به سراغش آمده و او را تهدید می‌کند. در همین حین، او برای اینکه بتواند از خانواده و تمام کسانی که دوستشان دارد محافظت کند، مجبور است با ارزش‌های خود مبارزه کند. داستان با موضوع ساده بقا و انتقام آغاز شده و به مرور زمان تبدیل به یک قصه حماسی و منحصربه‌فرد می‌شود که در آن شخصیت اصلی ما هم از درون با خود درگیر است و هم سعی می‌کند با فریب‌ها و نامردی‌هایی که در این دنیای مدرن وجود دارد مبارزه کند. 

علاوه بر جیمز نورتون و جولیت رایلنس، بازیگران دیگری همچون دیوید استراترن بازیگر فیلم The Bourne Ultimatum (اولتیماتوم بورن) و فیلم Good Night, and Good Luck (شب‌بخیر و موفق باشید)، فی مارسی بازیگر سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) و فیلم Love, Nina (با عشق، نینا)، الکسی سربریاکوف بازیگر فیلم Leviathan (لویاتان) و سریال The Method (متد) و ماریا شوکشینا بازیگر فیلم Yolki 3 (یولکی 3) و فیلم Terrorist Ivanova (تروریست ایوانوا) از جمله هنرمندانی هستند که در فصل اول سریال مک مافیا ایفای نقش می‌کنند. تهیه و تولید این سریال هیجان‌انگیز توسط شبکه BBC، خود شبکه AMC و کمپانی Cuba Pictures صورت می‌گیرد. در کنار این سه شرکت، استودیو Twickenham Studios هم در تهیه و تولید این سریال نقش دارد. شبکه BBC Worldwide هم وظیفه پخش جهانی این مجموعه را بر عهده دارد.

The Terror

فصل اول سریال The Terror (ترور):

تاریخ پخش قسمت اول: دوشنبه ۲۶ مارس (۶ فروردین ۱۳۹۷) ساعت ۹ شب به وقت محلی

 

همانطور که این شبکه چندی پیش اطلاعات مجموعه The Terror را منتشر کرده بود، ریدلی اسکات، دیوید کیجگنیچ و سوو هیو تهیه‌کنندگی اجرایی فصل اول سریال ترور را بر عهده خواهند داشت. داستان این سریال، قصه یک ماجراجویی و سفر وحشتناک و غم‌انگیز را برای بینندگان و مخاطبان به تصویر خواهد کشید و بر اساس اطلاعات اعلام‌شده، قسمت اول فصل اول آن قرار است مدت زمانی ۲ ساعته را داشته باشد. داستان این سریال از یک اتفاق واقعی الهام گرفته شده است.

داستان فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی، قصه سفر بسیار خطرناک نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا (Royal Navy) به یک سرزمین ناشناخته و نامعلوم را حکایت می‌کند. زمانی آنها به این سرزمین برخورد می‌کنند که خدمه قصد دارند گذرگاه شمال غربی را کشف و از آن عبور کنند. خدمه و نیروی این کشتی در این سرزمین ناشناخته با شرایط سخت و فوق‌العاده دشوار، محدودیت منابع، از بین رفتن تدریجی امید در خود و همچنین ترس از ناشناخته‌ها روبه‌رو می‌شوند و خیلی از آنها به دوستان خود هم در این وضعیت خیانت می‌کنند. هرچه زمان بیشتری می‌گذرد، این خدمه بیشتر و بیشتر به مرز نابودی نزدیک می‌شوند. آنها در انتهای زمین گرفتار شده‌اند و تنها و کم کم در حال منجمد شدن هستند. سریال The Terror بیشتر روی این موضوع تمرکز دارد و قصد نمایش این را دارد که زمانی که یک گروه از مردان در شرایط سخت گیر افتاده‌اند، به‌شدت از نجات یافتن ناامیدند و به جای اینکه به دنبال راهی برای زنده ماندن و نجات یافتن باشند فقط با یکدیگر درگیر می‌شوند، تا چه جاهایی که پیش نمی‌روند و دست به چه کارهایی که نمی‌زنند.

در این مجموعه تلویزیونی ۱۰ قسمتی بازیگرانی همچون جرد هریس بازیگر سریال Mad Men (مد من) و سریال The Crown (تاج) در نقش کاپیتان فرانسیس کروزیر، توبیاس منزیس بازیگر سریال Outlander (غریبه) در نقش کاپیتان جیمز فیتز‌جیمز، کران هایندز بازیگر سریال بازی تاج و تخت در نقش سر جان فرانکلین، پائول ردی بازیگر سریال Cuffs در نقش دکتر هری گودسر، آدام ناگایتس بازیگر فیلم Suffragette (حق رای) در نقش کورنیلیس هکی، نایو نیلسن بازیگر فیلم The New World (دنیای جدید) در نقش لیدی سایلنس و ایان هارت بازیگر فیلم Finding Neverland (در جستجوی ناکجاآباد) در نقش توماس بلنکی از جمله هنرمندانی هستند که حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تهیه و تولید این مجموعه تلویزیونی توسط اسکات فری، کمپانی Emjag Productions و کمپانی Entertainment 360 صورت می‌گیرد. از طرف دیگر خود شبکه AMC هم در تهیه و تولید این سریال نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. علاوه بر ریدلی اسکات، دیوید کیجگنیچ و سوو هیو، دیوید دبلیو. زاکر، الکساندرا میلچان، اسکات لمبرت و گایمون کسیدی هم نقش تهیه‌کنندگی اجرایی این پروژه را بر عهده دارند.


FEAR THE WALKING DEAD

فصل چهارم سریال Fear the Walking Dead (از مردگان متحرک بترسید):

تاریخ پخش قسمت اول: یکشنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ۱۳۹۷) ساعت ۱۰ شب به وقت محلی

پخش قسمت‌های بعدی این سریال از ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود و ساعت ۹ شب به وقت محلی به روی آنتن می‌رود

 

ما در فصل چهارم سریال مردگان متحرک بترسید قرار است شاهد دنیای مدیسون کلارک (با بازی کیم دیکنز) و خانواده او باشیم؛ با این تفاوت که این بار قرار است از زاویه و دید جدیدی به تماشای آنها بنشینیم. ما در این فصل، دنیای این خانواده چهار نفره را از دید مورگان جونز (با بازی لنی جیمز) که از دنیای سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) به دنیای این مجموعه پیوسته، تماشا خواهیم کرد. صرف نظر از گذشته‌ای که شخصیت‌های اصلی داستان ما پشت سر گذاشته‌اند، قرار است در فصل جدید و در زمان حال با شرایط نامعلوم و ناشناخته‌ای دست و پنجه نرم کنند. همچنین آنها در این فصل قرار است با دوستان، دشمنان و تهدیدهای جدیدی روبه‌رو شوند. آنها با وجود رخ دادن اتفاقات مختلف، هنوز هم به یکدیگر وابسته هستند و برای کسانی که دوستشان دارند مبارزه می‌کنند. با این حال باز هم شرایطی پیش می‌آید که در مقابل یکدیگر بایستند یا در برابر سپاه مردگان مبارزه کنند، اما در نهایت سعی می‌کنند تا بتوانند در برابر فشارهای مختلفی که تلاش می‌کنند افراد را از یکدیگر جدا و نابودشان کنند، زندگی محکمی بسازند. در داستان این فصل تاریکی و روشنایی زیادی وجود دارد، وحشت و زیبایی فوق‌العاده قشنگی در کنار یکدیگر به تصویر کشیده می‌شود، افراد قهرمان، مزدور و همچنین ترسوی زیادی وجود دارند، اما در نهایت همگی با هم و در کنار هم تلاش می‌کنند تا واقعیت جدیدی را برای «از مردگان متحرک بترسید»، به تصویر بکشند.

سریال Fear the Walking Dead توسط AMC Studios تهیه و تولید می‌شود. اسکات ام. گیمپل تهیه‌کنندگی اجرایی آن را بر عهده دارد. اندرو چمبلیس و ایان گولدبرگ به همراه رابرت کرکمن، دیوید آلپرت، گیل آن و گرگ نیکوترو از جمله شورانرهای این مجموعه تلویزیونی محبوب هستند.

Into the Badlands

فصل سوم سریال Into the Badlands (ورود به زمین‌های لم‌یزرع):

تاریخ پخش قسمت اول: یکشنبه ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ساعت ۱۰ شب به وقت محلی

 

ما در فصل سوم سریال ورود به زمین‌های لم‌یزرع شاهد حضور دوباره سانی (با بازی دانیل وو، بازیگر فیلم Tomb Raider) هستیم که در یک محفظه توری مانند زندگی می‌کند و بد از مرگ ویل، سعی دارد برای نگهداری و حفاظت از پسر کوچکش که هنری نام دارد، با تمام قوا تمام تلاش خود را بکند. حال در این میان، زمانی که هنری دچار یک بیماری مرموز و ناشناخته می‌شود، سانی به‌ناچار مجبور می‌شود به نیروهای مبارزاتی و به باجی (با بازی نیک فراست، بازیگر فیلم Shaun of the Dead) بپیوندد و به زمین‌های لم‌یزرع بازگردد. در زمین‌های لم‌یزرع، مینروا ملقب به ویدو (با بازی امیلی بیچام، بازیگر فیلم Daphne) و بارون چائو (با بازی النور ماتسورا، بازیگر فیلم Wonder Woman) در جنگی بسیار طولانی که تمام منطقه را ناامن و بی‌ثبات کرده، گرفتار شده‌اند. آنها دیگر از سمت تیلدا (با بازی الای ایونایدس، بازیگر سریال Parenthood) یا والدو (با بازی استوین لانگ، بازیگر فیلم Avatar)، حمایت نمی‌شوند. با این شرایط، ویدو مجبور است دوستان و متحدان جدیدی پیدا کند. او باید لیدیا (با بازی اورلا بریدی بازیگر سریال Fringe) و ناتانیل مون (با بازی شرمن آگوستس بازیگر سریال Westworld) را به سمت خود بکشاند. ناتانیل مون یکی از افراد سابق دولتی است که در فصل دوم، بین او، سانی و باجی اتفاقات ناگواری رخ داده است. حال در این میان، زمانی که یک رهبر چادرنشین مرموز به نام پیلگریم (با بازی بابو سیزی، بازیگر سریال Guerrilla) وارد زمین‌های لم‌یزرع می‌شود و قصد دارد در طی ماموریتی شهر آزرا را آزاد کند و باعث از بین رفتن دوباره «صلح» شود، دشمنان قدیمی مجبور می‌شوند با یکدیگر متحد شوند و سرزمین خود را از وجود چنین افرادی پاک و از آن دفاع کنند.

آرامیس نایت بازیگر فیلم Ender's Game (بازی اندر) در نقش ام کی، لورین توسان بازیگر سریال Orange Is the New Black (نارنجی مد جدید است) در نقش کرسیدا، الا ری اسمیت بازیگر سریال Clique (گروهک) در نقش نیکس، لوئیس تن بازیگر سریال Iron Fist (مشت آهنین) در نقش گایوس و دین-چارلز چپمن بازیگر سریال بازی تاج و تخت در نقش کستور از جمله هنرمندانی هستند که در این پروژه حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کار ساخت فصل سوم این سریال مانند دو فصل گذشته بر عهده آلفرد گوک و مایلز میلار خواهد بود.

AMC Visionaries: James Cameron’s Story of Science Fiction

برنامه AMC Visionaries: James Cameron’s Story of Science Fiction (ای‌ام‌سی ویژنریز: داستان علمی تخیلی جیمز کامرون):

تاریخ پخش قسمت اول: یکشنبه ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ساعت ۱۰ شب به وقت محلی

 

برنامه «ای‌ام‌سی ویژنریز: داستان علمی تخیلی جیمز کامرون» یک مجموعه تلویزیونی خودمانی و کاملا منحصربه‌فرد است که سعی دارد در روند خود، نگاه عمیقی به اصل و ریشه ژانری نگاه بیندازد و آن را بررسی کند که سنگ بنای یکی از فرهنگ‌ها و ژانرهای پرطرفدار امروزی شده است. در طی هر قسمت این مجموعه تلویزیونی جدید ۶ بخشی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده صاحب جایزه اسکار، یعنی جیمز کامرون، به ریشه‌های ژانر علمی تخیلی نگاهی می‌اندازد و قصد دارد آنها را از منظر خود بررسی کند. کامرون در طی این برنامه خود با مصاحبه با بهترین‌های فیلمنامه‌نویسی و داستان‌سرایی قصد دارد این ژانر پرطرفدار، دیدگاهایی که درباره آیندگان در آن وجود داشته و ایده‌های فوق‌العاده جذاب و چشمگیری که این ژانر همراه خود می‌آورد را بررسی کند. کامرون فقط نویسنده‌ها را مورد خطاب قرار نمی‌دهد؛ بلکه افراد دیگری مانند بازیگران و تمام افرادی را که به واسطه شغل خود موجب به وجود آمدن و رشد بسیار سریع این ژانر شدند به برنامه خود دعوت می‌کند. افرادی مانند استیون اسپیلبرگ، جورج لوکاس، ریدلی اسکات، کریستوفر نولان، آرنولد شوارتزنگر، ویل اسمیت، سیگورنی ویور و خیلی هنرمندان دیگر که در رشد این سبک فیلمسازی سهیم بوده‌اند، به احتمال خیلی زیاد در این برنامه حضور خواهند داشت. جیمز کامرون به واسطه جدیدترین برنامه تلویزیونی خود سعی دارد مخاطبان خود را به یک ماجراجویی و سفر اکتشافی ببرد. او می‌خواهد به ما یاد بدهد که ایده‌های مختلف ژانر علمی تخیلی در ابتدا از کجا به وجود آمده است و این سبک فیلمسازی قرار است ما را به کجاها ببرد. 

برنامه AMC Visionaries: James Cameron’s Story of Science Fiction توسط خود جیمز کامرون، ماریا ویلهلم، کن دراکرمن و بنکس تارور از کمپانی Left/Right TV تهیه‌کنندگی اجرایی خواهد شد. جف کوپرمن و مایک مزاروس هم در تهیه‌کنندگی اجرایی به این افراد کمک خواهند کرد.

 


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده