نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵

علاقه تام کروز به حضور در دنیای سینمایی دی سی

تام کروز، بازیگر مجموعه فیلم‌های Mission: Impossible، در سخنانی کوتاه به حضور در دنیای ابرقهرمانی دی‌سی ابراز علاقه کرد.

تام کروز، بازیگر قدیمی و محبوب سینمای هالیوود در سخنانی اعلام کرد که مشکلی با حضور در فیلم‌های ابرقهرمانی ندارد و بدش نمی‌آید در فیلم‌های دنیای سینمایی دی سی نقش‌آفرینی کند. وی این سخنان را در جریان معرفی و تبلیغ فیلم جدید مجموعهٔ Mission: Impossible با عنوان Mission: Impossible – Fallout (مأموریت غیرممکن: فال اوت)، به زبان آورد.

با وجود اینکه تام کروز جزو بازیگران درجهٔ یک سینمای هالیوود است، اما تجربهٔ حضور در همه نوع فیلمی را دارد؛ از فیلم‌های بلاک‌باستری چون مجموعه فیلم‌های Mission: Impossible گرفته تا فیلم موفق دهه هشتادی Top Gun (تاپ گان) و همچنین فیلم بسیار خوش‌ساخت Born on the Fourth of July (متولد چهارم جولای) که وی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. در واقع تنها حضور در یک ژانر باقی مانده و آن هم ژانر ابرقهرمانی است و این بازیگر خوش‌لبخند آمریکایی می‌خواهد این ژانر را هم به لیست فیلم‌های از همه‌ قِسم خود اضافه کند. در چند سال اخیر وی در فیلم‌های اکشن و ماجراجویانه زیادی ایفای نقش کرده است، اما هنوز نمی‌توان به وی لقب ابرقهرمان داد؛ چون هنوز شنلی روی دوش نینداخته و لباس تنگی نپوشیده است. گفته می‌شود بازیگران درجه یک توانایی ایفای هر نقشی را دارند و قطعاً همین‌طور است و اگر روزی تام کروز را در لباس ابرقهرمانی ببینیم، مطمئناً وی از پس نقش خود به‌خوبی برخواهد آمد.

Tom-Cruise

تام کروز در جریان سینما کان شهر لاس وگاس، مصاحبه‌ای با MTV داشت و هنگامی که از وی پرسیده شد نظرش در مورد حضور در فیلم‌های ابرقهرمانی چیست، گفت که در هر ژانری قله‌ای برای فتح شدن وجود دارد. خبرنگار از تام کروز پرسید آیا تابه‌حال شده است هنری کویل، همبازی‌اش در فیلم Mission: Impossible – Fallout، با وی در مورد حضور در دنیای سینمایی دی‌سی صحبت کند که کروز در پاسخ چنین گفت:

در هر کاری، قله‌ای فتح‌نشده وجود دارد. هرگز نمی‌گویم در این آثار حضور نخواهم داشت؛ اگر پروژهٔ جذاب و خوبی باشد، فکر می‌کنم تماشاچیان نیز دوست داشته باشند آن را تماشا کنند و سرگرم شوند و احساس می‌کنم که می‌توانم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشم.

هنری کویل که نقش کلارک کنت/سوپرمن را در سه فیلم Man of Steel (مرد پولادین)، Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و Justice League (لیگ عدالت) بر عهده داشته است، در رابطه با ملحق شدن تام کروز به دنیای سینمایی دی‌سی (احتمالاً برای ایفای نقش در فیلم Green Lantern) به MTV گفت اتفاق بسیار جالبی خواهد بود و از این موضوع استقبال خواهد کرد. وی نگفت که تام کروز برای ایفای چه نقشی قرار است به دنیای سینمایی دی‌سی بپیوندد.

هرگز نمی‌گویم در آثار ابرقهرمانی حضور نخواهم داشت؛ اگر پروژهٔ خوبی باشد، فکر می‌کنم تماشاچیان نیز دوست داشته باشند آن را تماشا کنند و احساس می‌کنم که می‌توانم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشم

سخت است حدس زدن آیندهٔ دنیای سینمایی دی‌سی و اینکه کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) چه در سر دارند. در چند سال اخیر تنها فیلم Wonder Woman (واندر وومن) بود که هم در گیشه موفق ظاهر شد و هم توانست نظر منتقدان و رضایت نسبی طرفداران را جلب کند؛ فروش جهانی فیلم Wonder Woman حدود ۸۲۱ میلیون دلار بود و به‌خوبی توانست بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری خود را توجیه کند. در قسمت اول فیلم Wonder Woman، گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دیوید تیولیس، دنی هوستون، ایون برمنر، النا آنایا، لیزا لاون کانگلسلی و لوسی دیویس حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم را پتی جنکینز بر عهده داشت و فیلم‌نامه‌نویسان آن نیز جف جانز و آلن هینبرگ بودند.

گفتنی است جدیدترین فیلمی که قرار است از تام کروز روی پردهٔ سینما برود، فیلم جاسوسی و اکشن Mission: Impossible – Fallout کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که تریلر دوم و پوسترهای جدید را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید. تام کروز در نقش ایتن هانت، الک بالدوین در نقش آلن هانلی، ربکا فرگوسن در نقش ایسا فاست، سیمون پگ در نقش بنجی دان، وینگ ریمز در نقش لوتر استیکل، میشل موناهن در نقش جولیا میاد، هنری کویل در نقش آگوست والکر، شان هریس در نقش سالامان لین، ونسا کربی، شان بروک، فردریک اشمیت، وس بنتلی و آنجلا باست، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم  Mission Impossible: Fallout حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کریستوفر مک‌کوری، کارگردان و نویسنده فیلم‌هایی چون فیلم Mission Impossible: Rogue Nation (مأموریت غیرممکن: ملت سرکش) و Jack Reacher (جک ریچر)، کار کارگردانی و نوشتن فیلمنامهٔ فیلم Mission Impossible: Fallout را بر عهده داشته است.

فیلم Mission Impossible: Fallout قرار است در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۱۸ (۵ مردادماه ۱۳۹۷) به روی پرده‌های سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده