نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵

احتمال ساخت سریال Resident Evil

مارتین موسکویچ در سخنانی اعلام کرد که شاید ریبوت مجموعهٔ سینمایی Resident Evil در نهایت به‌صورت یک مجموعهٔ تلویزیونی ساخته و منتشر شود.

ریبوت مجموعهٔ سینمایی Resident Evil (رزیدنت اویل) ممکن است سینمایی نباشد و به‌صورت مجموعه‌ای تلویزیونی ساخته و پخش شود. مجموعه بازی‌های ویدئویی رزیدنت اویل از بهترین‌های دنیای گیم بوده‌اند و تنها یکی دو قسمت در مجموعهٔ ۷ قسمتی، پایین‌تر از سطح متوسط بودند و کیفیت نازلی داشتند، اما در مجموع این مجموعه، از بهترین‌ها بوده و با انتشار نسخهٔ هفتم با عنوان Resident Evil VII: Biohazard سازندگان نشان دادند هنوز هم می‌دانند چطور ترس به جان بازیکنان بیندازند و همچنان به اِلمان‌های ریشه‌ای این مجموعه پایبند هستند. پس از موفقیت مجموعه‌ بازی‌های ترسناک در سبک بقای رزیدنت اویل، نوبت به انتشار بازی‌هایی چون Silent Hill و Dead Space رسید و که این دو مجموعه نیز بسیار موفق بودند و حتی از روی مجموعهٔ Silent Hill چند فیلم نیز ساخته شد که البته به‌جز فیلم ابتدایی مابقی آنچنان موفق نبودند و در گیشه در حد موفقیت مجموعه فیلم‌های رزیدنت اویل ظاهر نشدند.

آخرین فیلم این مجموعه با عنوان Resident Evil: The Final Chapter (رزیدنت ایول: قسمت پایانی) سال ۲۰۱۶ میلادی اکران شد و کارگردانی آن بر عهدهٔ پاول اندرسون بود و مثل همیشه میلا یوویچ نقش ستارهٔ اصلی این مجموعه، یعنی آلیس را بر عهده داشت. این فیلم نیز مثل تمام فیلم‌های مجموعهٔ Resident Evil با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه نشد و اصلاً در حد نام بازی‌های ابتدایی نبود. فیلم آخر این مجموعه با بودجهٔ ساخت ۴۰ میلیون دلاری، حدود ۳۱۲ میلیون دلار فروش داشت و در مجموع در گیشه عملکرد بدی نداشت. در مجموع میلا یوویچ در شش فیلم مجموعهٔ سینمایی رزیدنت اویل حضور داشت و این مجموعه با نقش‌آفرینی این بازیگر مدل و طراح مد اوکراینی آمریکایی، در گیشه عملکردی خوب داشت و شش فیلم این مجموعه، در مجموع ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشتند؛ یادآوری می‌کنیم مجموعهٔ شش قسمتی رزیدنت اویل، پرفروش‌ترین فیلم‌های ویدیو گیمی سینما محسوب می‌شود.

Milla-II

پاول ویلیام اسکات اندرسون نگارش فیلمنامهٔ تمامی فیلم‌های مجموعهٔ سینمایی رزیدنت اویل را بر عهده داشت و ۴ فیلم از ۶ فیلم این مجموعه را نیز کارگردانی کرد. چند روز پیش سایت وِرایتی در گزارشی اعلام کرد مراحل ساخت فیلم جدید کمپانی کنستانتین فیلم (Constantin Film) که اقتباسی سینمایی از مجموعه بازی‌های Monster Hunter کمپانی کپکام (Capcom) است، از سپتامبر (شهریور یا مهرماه) سال جاری شروع  می‌شود. پاول اندرسون و میلا یوویچ همکاری دوباره‌ای در این مجموعه خواهند داشت و باید دید این فیلم رضایت طرفداران بازی محبوب Monster Hunter را جلب خواهد کرد یا خیر. همچنین چندی پیش در خبری اعلام شد میلا یوویچ، در فیلم تریلر و علمی تخیلی Hummingbird (هامینگبرد)، با همسر خود، یعنی پاول اندرسون، همکاری دوباره‌ای خواهد داشت.

کمپانی کنستانتین فیلم تصمیم دارد ریبوت این مجموعه را به‌صورت مجموعه‌ای تلویزیونی بسازد و گویا پاول اندرسون دخالتی در ساخت این مجموعه نخواهد داشت

خبر ریبوت شدن مجموعهٔ سینمایی رزیدنت اویل، اندکی پس از اکران فیلم Resident Evil: The Final Chapter اعلام شد و حال طبق گزارش سایت وِرایتی، کمپانی کنستانتین فیلم تصمیم دارد ریبوت این مجموعه را به‌صورت مجموعه‌ای تلویزیونی بسازد و مارتین موسکویچ،‌ مدیرعامل و رئیس کمپانی کنستانتین فیلم در این رابطه گفت که سازندگان همچنان در حال کار روی این مجموعه هستند. وی در این رابطه چنین گفت:

برای ما سازندگان، اصلی‌ترین موضوع این است که وجه خلاقانه مجموعه به درستی به تصویر کشیده شود تا مردم با خود فکر نکنند که این هم مجموعه‌ای همانند فیلم‌های پیشین است. تنها موضوعی که این روزها برای ما اهمیت دارد، تازگی و متفاوت بودن مجموعهٔ جدید است.

این‌طور که به نظر می‌رسد قرار نیست پاول اندرسون دخالتی در ریبوت مجموعهٔ سینمایی رزیدنت اویل داشته باشد. مارتین موسکویچ در این رابطه چنین گفت:

پاول اندرسون در طول ۱۰ سال، ۶ فیلم ساخت و این فیلم‌ها ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فروش داشتند؛ وی احساس کرد که دیگر زمان رفتن فرارسیده است.

مجموعهٔ رزیدنت اویل جای کار بسیار دارد و دست سازندگان برای به تصویر کشیدن داستان‌های جدید و متفاوت باز است و باید دید سریال این مجموعه می‌تواند رضایت طرفداران قدیمی بازی‌های رزیدنت اویل را جلب کند یا خیر. چند سال پیش سریالی با عنوان Resident Evil: Arklay ساخته شد و قرار بود این سریال پیش‌درآمدی بر مجموعه فیلم‌ها باشد، اما این پروژه نیمه‌کاره رها شد.

قسمت هفتم مجموعهٔ بازی‌های رزیدنت اویل توانسته فروشی معادل ۵.۱ میلیون نسخه روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر داشته باشد که طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط استیم‌اسپای، ۵۵۰ هزار نسخه از این میزان مربوط به نسخه پی‌سی است. با اینکه رزیدنت ایول ۷ فروش خوبی داشته است، اما جالب است بدانید که این بازی فعلاً در کنار رزیدنت ایول ۳ کم‌ترین فروش را در بین نسخه‌های اصلی این مجموعه ثبت کرده‌اند. برای مثال قسمت ششم که از لحاظ کیفیت هم خیلی شرایط ایده‌آلی نداشت، تا به امروز (البته در مدت زمان طولانی‌تر در مقایسه با نسخه هفتم) توانسته فروشی در حدود ۱۰ میلیون نسخه داشته باشد. کپکام چندی پیش اعلام کرد که دو بازی جدید از مجموعهٔ رزیدنت اویل در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد که احتمالاً یکی از این دو بازی، بازسازی قسمت دوم این مجموعه خواهد بود و دیگری قسمت هشتم. طرفداران این مجموعهٔ قدیمی بی‌صبرانه منتظر شروع مراسم E3 امسال هستند تا شاید کپکام قسمت جدید را در این مراسم معرفی کند.  

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده