نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

تلاش جدید کامکست برای خرید فاکس قرن بیستم

شرکت کامکست در نظر دارد تا با ارائه پیشنهاد جدیدی برای خرید شرکت فاکس قرن بیستم، باعث لغو قرارداد دیزنی با فاکس قرن 21 شود.

آذر سال گذشته، والت دیزنی رسما بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم را از کمپانی فاکس قرن 21 خریداری کرد. ارزش این قرارداد ۵۲ میلیارد دلار اعلام شده است. با این حال، این قرارداد ممکن است تا تابستان سال آینده نهایی نشود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کامکست در حال آماده شدن برای دادن پیشنهاد جدیدی به فاکس قرن 21 است. طبق گفته سه منبع نزدیک به رویترز، شرکت کامکست که یک شرکت مخابراتی و سرگرمی در جهان است، در حال آماده شدن برای ارائه یک پیشنهاد ۶۰ میلیارد دلاری به فاکس قرن 21 است که این پیشنهاد شامل تمام بخش‌هایی می‌شود که پیش از این با دیزنی با قراردادی به ارزش ۵۲ میلیارد دلار توافق کرده بود. در آذر سال گذشته‌، دیزنی با فاکس برای تصاحب استودیوهای فیلمسازی، تلویزیونی و همچنین شبکه‌های داخلی و بین‌المللی این شرکت به توافق رسیده بود.

walt disney buy 21st century fox

علاوه بر این، دیزنی صاحب مجموعه‌هایی چون ایکس-من (X-Men)، چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four)، آواتار (Avatar)، سیمپسون‌ها (The Simpsons) و بیگانه (Alien)، خواهد شد. اگرچه دیزنی و فاکس توافق کرده‌اند؛ اما این قرارداد تا پشت سر گذاشتن مراحل قانونی و اداری خود نهایی نخواهد شد. این قرارداد باید توسط مراجع قانونی و قضایی آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد که با توجه به گسترده بودن این توافق، مراحل اداری آن بسیار طولانی خواهد بود. رویترز در ادامه می‌گوید کامکست سال گذشته نیز پیشنهاد بزرگ‌تری نسبت به دیزنی برای خرید فاکس ارائه کرده بود؛ اما در این رقابت شکست خورد و حال به نظر می‌رسد که کامکست هنوز نیز از بررسی پیشنهاد جدید این شرکت توسط فاکس مطمئن نیست.

رویترز می‌گوید که اگر توافق AT&T با تایم وارنر برای خرید این شرکت به ارزش ۸۵ میلیارد دلار ادامه یابد، در آن زمان برایان رابرتز، مدیر عامل کامکست پیشنهاد جدید را ارائه خواهد کرد. وزارت دادگستری آمریکا به علت نبود صداقت و شفافیت در این توافق، مراحل انتقال دارایی‌های تایم وارنر به AT&T را متوقف کرده و تصمیم‌گیری نهایی در ماه آینده انجام خواهد شد. با این حال، فاکس قرن 21 به دلایل مختلفی پیشنهاد والت دیزنی را به کامکست ترجیح داده است و این موضوع می‌تواند باعث رد دوباره پیشنهاد این شرکت شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده