نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵

بازیگر نسخهٔ جوان T-800، در فیلم Terminator 6 حضور خواهد داشت

طبق آخرین اخبار، قرار است نسخهٔ جوان ربات تی-۸۰۰ که در فیلم Terminator: Genisys معرفی شد، در قسمت ششم این مجموعه نیز حضور داشته باشد.

در فیلم ششم مجموعهٔ ترمیناتور، برت آذر، بازیگر نقش نسخهٔ جوان ربات تی-۸۰۰ که در Terminator: Genisys (ترمیناتور: پیدایش) معرفی شده بود، قرار است نقشی نامعلوم را ایفا کند. جیمز کامرون پس از ساخت فیلم Terminator 2: Judgment Day (ترمیناتور ۲: روز داوری)، بعد از مدت‌ها قرار است در ساخت فیلمی جدید از این مجموعهٔ علمی تخیلی، وظیفه‌ای را بر عهده داشته باشد. جیمز کامرون داستان فیلم دوم این مجموعه را به گونه‌ای خاتمه داد که دیگر شانسی برای کارگردانی فیلم‌های بعدی این مجموعه نداشته باشد، اما از آنجایی که در سال ۲۰۱۹ قرار است باری دیگر حقوق ساخت فیلمی بر اساس داستان ترمیناتور را به‌ دست بیاورد، در سری جدید این مجموعه، نقش تهیه‌کننده را در پروژهٔ جدید ایفا خواهد کرد. در کنار کامرون، دیوید الیسون از کمپانی اسکای دنس (Skydance) حضور دارد و تهیه‌کننده این پروژه خواهد بود. جیمز کامرون پس از مدت‌ها، سرانجام می‌تواند کنترل کاملی بر مجموعهٔ علمی تخیلی مورد علاقهٔ خود داشته باشد و تهیه‌کنندگی اجرایی فیلم جدید را بر عهده خواهد داشت. کارگردانی ریبوت فیلم ترمیناتور بر عهده تیم میلر، کارگردان فیلم Deadpool (دِدپول) خواهد بود. قسمت جدید فیلم ترمیناتور قرار است دنباله مستقیم فیلم Terminator 2: Judgement Day باشد و داستان و اتفاقات قسمت سوم تا پنجم این مجموعه را که شامل سه فیلم Terminator 3: Rise of the Machines (ترمیناتور ۳: خیزش ماشین‌ها)، فیلم Terminator Salvation (ترمیناتور: رستگاری) و فیلم Terminator Genisys می‌شود، کاملاً نادیده خواهد گرفت. فیلم جدید قرار است از پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی صحبت کند.

همان طور که گفتیم، کارگردانی فیلم جدید این مجموعه بر عهدهٔ تیم میلر خواهد و قرار است عنوان فیلم Terminator (ترمیناتور) باشد. هنوز اطلاعات چندانی از داستان فیلم جدید به بیرون درز نکرده است و تنها می‌دانیم که دو بازیگر اصلی فیلم Terminator 2: Judgement Day، یعنی آرنولد شوارزنگر و لیندا همیلتون، برای ایفای نقش دوباره، در این فیلم بازخواهند گشت. مکنزی دیویس، دیگو بونتا و ناتالیا ریز، بازیگران جدیدی هستند که هر کدام قرار است نقشی مهم را در فیلم ششم مجموعهٔ ترمیناتور ایفا کنند.

Azar

یکی از صحنه‌های جالب و به‌یادماندنی دنباله‌های بعدی مجموعهٔ ترمیناتور، مربوط به فیلم Terminator: Genisys می‌شود، جایی که نسخهٔ پیرتر ربات تی-۸۰۰، بنابر تایم‌لاین زمانی مجموعه، مجبور می‌شود با برادر جوان‌تر خود مبارزه کند. برت آذر، ایفاگر نقش نسخهٔ جوان ربات تی-۸۰۰ بود و سازندگان به کمک جلوه‌های ویژه توانستند چهرهٔ آذر را شبیه به دوران جوانی آرنولد شوارزنگر کنند. برت آذر در صفحهٔ فیسبوک خود، در پاسخ به سؤالات طرفداران مبنی بر حضور در فیلم جدید این مجموعه، تأیید کرد که بار دیگر قرار است نقشی را در مجموعهٔ ترمیناتور ایفا کند.

برت آذر، ایفاگر نقش نسخهٔ جوان ربات تی-۸۰۰ بود و سازندگان به کمک جلوه‌های ویژه توانستند چهرهٔ آذر را شبیه به دوران جوانی آرنولد شوارزنگر کنند

با وجود اینکه برت آذر بدین موضوع اشاره‌ای نداشته است که چه نقشی را ایفا خواهد کرد، اما حدس این موضوع سخت نیست و دو حالت بیشتر نخواهد داشت، اینکه نقشی را که در فیلم Terminator: Genisys داشت، تکرار کند یا نقش رباتی جدید را بر عهده خواهد گرفت. اگر قرار باشد نقش نسخهٔ جوان ربات تی-۸۰۰ را بار دیگر ایفا کند، در آن صورت سفر در زمان و احتمالاً فلش‌بک‌هایی در فیلم جدید وجود خواهد داشت. تیم میلر پیش‌تر گفته بود که مشکلی با سن بالای آرنولد شوارزنگر نداشته و این موضوع را در فیلم پنهان نخواهد کرد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تمام فیلم با شخصیت جوان‌شدهٔ تی-۸۰۰ روبه‌رو نخواهیم بود.

در حالی که از دو فیلم ابتدایی مجموعه ترمیناتور، یعنی فیلم‌های The Terminator و Terminator 2: Judgment Day، بسیار تمجید شد و از این دو فیلم به‌عنوان فیلم‌های کلاسیک ژانر علمی تخیلی یاد می‌شود، اما در مورد قسمت‌های بعدی این مجموعه اوضاع این‌گونه نبود و بسیاری از طرفداران و منتقدان عقیده دارند که با جدایی جیمز کامرون از مجموعه ترمیناتور، این مجموعه دیگر هیچ‌گاه نتوانست کیفیت ابتدایی خود را حفظ کند و از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفت. در فیلم Terminator 3: Rise of the Machines، صحنه‌های اکشن خوب و نسبتاً باکیفیتی را شاهد بودیم و پایان‌بندی تا حدی پیچیده آن فیلم نه‌تنها به فیلم ضربه نزد که از نکات قوت قسمت سوم نیز به شمار می‌رفت، ولی خب این فیلم همچون دو فیلم ابتدایی خلاقانه و متفاوت نبود و در کل نتوانست موفقیت دو فیلم ابتدایی را تکرار کند. بودجه ساخت قسمت سوم ۱۸۷ میلیون دلار بود و در گیشه توانست ۴۳۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. کارگردانی قسمت سوم مجموعه ترمیناتور بر عهده جاناتان موستو بود.  

آرنولد شوارزنگر به دلیل مشغله‌های سیاسی آن دوران خود در قسمت چهارم، یعنی فیلم Terminator: Salvation حضور نداشت. در فیلم Terminator: Salvation شاهد نقش‌آفرینی کریستین بیل در نقش جان کانر بودیم و قرار بود این فیلم آغازی بر سه‌گانه‌ای جدید باشد که البته تبدیل به آغازی سرد و نه‌چندان هیجانی شد و نتوانست انتظارات را به هیچ عنوان برآورده سازد. کارگردانی این فیلم بر عهده جوزف مک‌گینتی نیکول بود و بازیگران سرشناسی همچون سم ورتینگتون، هلنا بونهام کارتر، مایکل آیرون ساید، لنی رشید لین ملقب به کامن، برایس دالاس هاوارد و آنتون یلچین در آن به ایفای نقش پرداختند. بودجه ساخت این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار بود و در گیشه نزدیک ۳۷۰ میلیون دلار فروش داشت. آخرین فیلمی که از مجموعه ترمیناتور به روی پرده سینما اکران شد، فیلم Terminator: Genisys بود که نه داستان خوبی داشت و نه صحنه‌های اکشن آن چنگی به دل می‌زد. آرنولد شوارزنگر بازگشتی دوباره در قسمت پنجم داشت و این فیلم نیز همچون فیلم قبلی، بازیگر سرشناس کم نداشت و از معروف‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به امیلی کلارک، جیسون کلارک، مت اسمیت و جاناتان کیمبل سیمونز اشاره داشت. کارگردانی قسمت پنجم بر عهده آلن تیلور بود و با بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری، حدود ۴۴۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

فیلم Terminator 6 در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود؛ اما پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) مدتی پیش زمان اکران این فیلم را عقب انداخت و ریبوت فیلم Terminator اکنون قرار است در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذرماه ۱۳۹۸) به روی پرده‌ٔ سینما برود. دیوید اس. گویر، چارلز اچ. اگلی و جاش فریدمن، اعضای اتاق نویسندگان قسمت جدید فیلم Terminator را تشکیل می‌دهند و فیلمنامه نهایی این فیلم توسط بیلی ری، نویسنده فیلم The Hunger Games (عطش مبارزه)، نوشته شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده