نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

فیلم Star Trek تارانتینو در تایم لاین کلوین نخواهد بود

این‌طور که به نظر می‌رسد در نسخهٔ جداگانه مجموعهٔ Star Trek کوئنتین تارانتینو، بازهٔ زمانی کلوین کنار گذاشته خواهد شد.

طبق گزارش‌های جدید، نسخهٔ جداگانه مجموعهٔ Star Trek (پیشتازان فضا) کوئنتین تارانتینو، اگر در نهایت ساخته شود، بازهٔ زمانی کلوین سه فیلم پیشین را کنار خواهد گذاشت و فیلمی مستقل خواهد بود.

فیلم ابتدایی سری جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا، طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرد و همگی به آیندهٔ این مجموعه خوشبین شدند. فیلم ابتدایی با بودجهٔ ۱۵۰ میلیون دلاری، حدود ۳۸۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. با وجود آنکه قسمت دوم این مجموعه با عنوان Star Trek Into Darkness (پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی) در گیشه عملکرد خوبی داشت و با بودجهٔ ساخت ۱۸۵ میلیون دلاری، حدود ۴۶۸ میلیون دلار فروش داشت، اما منتقدان چندان از فیلم راضی نبودند و اعتقاد داشتند داستان این فیلم آنچنان قوی نبود و سازندگان می‌توانستند به شخصیت خان با بازی بندیکت کامبربچ بیشتر بپردازند. هنگامی که جی جی آبرامز کارگردانی قسمت سوم را رد کرد تا فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را کارگردانی کند، جاستین لین جانشین وی شد. فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) با بودجهٔ ۱۸۵ میلیون دلاری، فروش معمولی ۳۴۳ میلیون دلاری در گیشه داشت و در واقع عملکرد دور از انتظار قسمت سوم سری جدید در گیشه تا حدی سبب بدگمانی کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) نسبت به آینده مجموعهٔ پیشتازان فضا شد. با این حال چند روز پیش خبرهای جدیدی راجع به قسمت چهارم منتشر شد و طرفداران تا حدودی به تماشای داستانی جدید از این مجموعه امیدوار شدند. دیروز در خبری چنین خواندیم که جی جی آبرامز گفته است استودیو بد ربات (Bad Robot) و پارامونت پیکچرز در حال ساخت دو دنباله و قسمت جدید برای مجموعهٔ پیشتازان فضا هستند. اگرچه اطلاعات بیشتری از این دو فیلم منتشر نشده است؛ اما آبرامز تأیید کرد یکی از این دو فیلم Star Trek متعلق به ایده کوئنتین تارانتینو است که مراحل توسعه خود را سپری می‌کند و قرار است دارای درجه سنی بزرگسال باشد و مارک ال. اسمیت، نویسنده فیلم The Revenant (از گور برخاسته)، کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده دارد.    

پارامونت پیکچرز نیز در مراسم سینما کان شهر لاس وگاس این موضوع را تأیید کرد که دو فیلم مجموعهٔ پیشتازان فضا ساخته خواهد شد. طبق گزارش جدید، یکی از این دو فیلم ادامهٔ مجموعهٔ ریبوت جدید خواهد بود که فیلم اول این مجموعه را جی جی آبرامز در سال ۲۰۰۹ ساخت. طبق گزارش جدید، پارامونت پیکچرز برای کارگردانی فیلم چهارم این مجموعه، اس جی کلارکسون، کارگردان قسمت آزمایشی سریال Jessica Jones (جسیکا جونز) را انتخاب کرده است. با انتخاب اس جی کلارکسون، وی اولین کارگردان زن تاریخ مجموعهٔ پیشتازان فضا خواهد بود. فیلمنامهٔ قسمت چهارم مجموعهٔ پیشتازان فضا توسط جی دی پاین و پاتریک مک‌کی نوشته خواهد شد و کریس همسورث برای ایفای نقش شخصیت جرج کرک به این فیلم بازخواهد گشت.

Tarantino

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، فیلم دوم را قرار است کوئنتین تارانتینو کارگردانی کند و این پروژه لغو نشده است. سایمون پگ چندی پیش گفته بود فکر نمی‌کند تارانتینو این فیلم را کارگردانی کند؛ چون وی در حال حاضر درگیر فیلم کالیفرنیایی خود، یعنی فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) است و بعد از ساخت این فیلم قرار است تنها یک فیلم دیگر بسازد. اما به نظر می‌رسد برخلاف عقیدهٔ سایمون پگ، تارانتینو برای ساخت فیلمی از مجموعهٔ پیشتازان فضا انگیزهٔ فراوانی دارد. نکتهٔ جالب در مورد نسخهٔ تارانتینو این است که برخلاف قسمت چهارم این مجموعه، داستانی جدا دارد و کاری با بازهٔ زمانی کلوین نخواهد داشت و کلاً در قید و بند سه فیلم قبلی نخواهد بود.

نسخهٔ تارانتینو برخلاف قسمت چهارم این مجموعه، داستانی جدا دارد و کاری با بازهٔ زمانی کلوین نخواهد داشت 

همان‌طور که طرفداران این مجموعه می‌دانند، بازهٔ زمانی کلوین از زمانی که جی جی آبرامز فیلم ابتدایی مجموعهٔ جدید را ساخت، به وجود آمده است. نام این بازهٔ زمانی از کشتی فضایی کلوین که فرماندهی آن بر عهدهٔ جرج کرک، پدر جیمز کرک بود، گرفته شده است؛ جرج کرک با بازی کریس همسورث، با به خطر انداختن جان خود روی عرشهٔ سفینهٔ کلوین برای حفاظت از خدمه سفینه و خانواده‌اش از جمله همسر و پسرش، از یک حمله قریب الوقوع رمولان‌ها جلوگیری کرد که این فداکاری او در پایان به مرگ وی ختم شد. در انتهای فیلم آبرامز، رمولان‌ها سیاره ولکان را نابود کردند و البته این اتفاقات سبب ایجاد بازهٔ زمانی جدیدی شد و جی جی آبرامز خیالش در رابطه با بازه‌های زمانی فیلم‌های بعدی نیز راحت شد و مجموعهٔ جدید باعث پیچیده‌ شدن و به‌هم خوردن داستان فیلم‌ها و سریال‌های قبلی نشد.

پاتریک استوارت، کارل اربن، زکری کینتو و جان چو، برای نقش‌آفرینی در نسخهٔ تارانتینو ابراز علاقه‌ کرده‌اند و باید منتظر ماند و دید در نهایت تارانتینو چه بازیگرانی برای بازی در نسخهٔ مخصوص خود انتخاب خواهد کرد. آخرین فیلم مجموعهٔ Star Trek، فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) بود که در سال ۲۰۱۶ به روی پردهٔ سینما رفت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جاستین لین بود. کریس پاین و زکری کینتو بار دیگر به ترتیب در دو نقش کاپیتان جیمز کِرک و فرمانده اسپاک در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کارل اربن، سایمون پگ، زوئی سالدانا و آنتون یلچین اشاره داشت. فیلم جدید مجموعهٔ Star Trek در حال حاضر عنوانی ندارد.

جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو، فیلم Once Upon a Time in Hollywood خواهد بود. تارانتینو چندی پیش اعلام کرد که این اثر در سال ۱۹۶۹ و در شهر لس آنجلس روایت می‌شود. شخصیت‌های اصلی فیلم ریک دالتون با بازی لئوناردو دی کاپریو، ستاره سابق یک سریال تلویزیونی وسترن و کلیف بوث با بازی برد پیت، بدلکار و دوست قدیمی او هستند که سعی دارند در هالیوودی که این روز‌ها دچار تغییرات زیادی شده، جایی برای خودشان پیدا کنند. از آن طرف ریک یک همسایه مشهور هم دارد که همان شارون تیت است و داستان فیلم، پیرامون این شخصیت‌ها روایت می‌شود. نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو قرار است در تاریخ ۹ آگوست سال ۲۰۱۹ (۱۸ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود. این فیلم، اولین اثری است که تارانتینو قرار است با همکاری کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) آن را بسازد. پس از رسوایی رؤسای کمپانی واینستین، کمپانی سونی پیکچرز حقوق ساخت و انتشار فیلم جدید کوئنتین تارانتینو را دریافت کرد. تارانتینو ‌به‌همراه شانون مک‌اینتاش و دیوید هیمن، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این فیلم حضور خواهد داشت.

آخرین فیلمی که از کوئنتین تارانتینو به روی پرده سینما رفت، فیلم کمدی سیاه و وسترنِ خشونت‌آمیز The Hateful Eight (هشتِ نفرت‌انگیز) محصول سال ۲۰۱۵ بود. در این فیلم بازیگرانی همچون ساموئل ال. جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسن لی، والتون گوگینس، دمیان بیچیر، تیم راث و مایکل مدسن به ایفای نقش پرداختند. فیلم The Hateful Eight نیز همچون دیگر ساخته‌های کوئنتین تارانتینو با تحسین فراوان منتقدان همراه بود و با بودجه ساخت ۵۰ میلیون دلاری، در گیشه نزدیک ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده