نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

حضور هلی بری در قسمت سوم John Wick

برخلاف دو قسمت قبلی مجموعهٔ John Wick (جان ویک)، این مرتبه سازندگان به دنبال بازیگری معروف برای ایفای نقش شخصیت اصلی زن قسمت جدید هستند.

طبق گزارشات جدید، هلی بری، بازیگر آمریکایی برندهٔ جایزهٔ اسکار، برای ایفای نقش شخصیت اصلی زن، روبه‌‌روی کیانو ریوز در قسمت سوم مجموعه John Wick (جان ویک) کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) انتخاب شده است.

مجموعه فیلم‌های جان ویک توانسته‌اند نظر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کنند و به یکی از بهترین فیلم‌های اکشن چند سال اخیر تبدیل شده‌اند. قسمت ابتدایی این مجموعه در سال ۲۰۱۴ و به کارگردانی چاد استاهلسکی به روی پردهٔ سینما رفت و با استقبال خوبی از سوی منتقدان و تماشاچیان همراه بود و از بهترین‌های ژانر اکشن در چند سال اخیر محسوب می‌شود. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۲۹ میلیون دلاری، فروشی ۸۸ میلیون دلاری در گیشه داشت. در فیلم John Wick بازیگرانی چون کیانو ریوز، مایکل نیکویست، آلفی آلن، آدریان پالیکی، دین وینترز، ایان مک‌شین، جان لگویزمائو و ویلم دفو حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. همین فروش خوب زمینه‌ساز ساخت دنبالهٔ جان ویک در سال ۲۰۱۷ و با عنوان John Wick: Chapter 2 (جان ویک: قسمت ۲) شد. این فیلم نیز همچون فیلم ابتدایی با استقبال خوبی از سوی منتقدان و تماشاچیان همراه شد و با بودجهٔ ۴۰ میلیون دلاری، حدود ۱۷۲ میلیون دلار در گیشه فروش داشت؛ کارگرانی این فیلم نیز بر عهدهٔ چاد استاهلسکی بود. در قسمت دوم علاوه بر کیانو ریوز، بازیگرانی چون کامن، لارنس فیشبرن، ریکاردو اسکامارچو، روبی رز، ایان مک‌شین و جان لگویزمائو حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

با وجود اینکه کیانور ریوز آنقدر شخصیت کاریزمایی داشت که به‌تنهایی بار داستانی و شخصیتی دو فیلم را به دوش بکشد و نیازی به حضور ستاره‌ای دیگر احساس نمی‌شد، اما گویا سازندگان برای قسمت جدید فکرهایی دیگری در سر دارند و می‌خواهند نامی معروف را رو‌به‌روی ریوز قرار دهند و به احتمال فراوان این ستاره، هلی بری، بازیگر زن باتجربه سینمای هالیوود خواهد بود.  

John-Wick

هلی بری علاوه بر دریافت جایزه‌ٔ اسکار برای نقش‌آفرینی در نقش شخصیت لتیشیا موسگرو در فیلم درام Monster's Ball (مهمانی هیولا) مارک فارستر، برای ایفای نقش در برخی فیلم‌های تلویزیونی و همچنین سینمایی دیگر نیز برندهٔ جوایز گلدن گلوب و بفتا شده است. وی همچنین سابقهٔ خوبی در فیلم‌های ژانر اکشن دارد و علاوه بر حضور در فیلم Die Another Day (روزی دیگر بمیر) مجموعهٔ جیمز باند، در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس نیز چندین مرتبه نقش شخصیت اُرورو مانرو ملقب به استورم را ایفا کرده است. علاوه بر فیلم‌های یاد شده، وی به‌تازگی در فیلم Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) متیو وان نیز حضور داشت و نقش شخصیت جینجر ال را ایفا کرد.

در حال حاضر محتمل‌ترین نام برای ایفای نقش شخصیت اصلی زن داستان، هلی بری است و طبق گزارشات مختلف، انتخاب اول سازندگان، همین بازیگر است

طبق گزارش THS، هلی بری برای ایفای نقش شخصیت اصلی زن قسمت سوم مجموعه فیلم‌های جان ویک مدنظر سازندگان قرار گرفته است و آن‌ها تصمیم دارند بازی در نقش شخصیتی به نام سوفیا را به بری بسپارند. در توصیف شخصیت سوفیا چنین آمده است که زنی ۲۰ تا ۴۰ ساله که فرزندی کوچک دارد. اطلاعات بیش‌تری از نقش درنظر گرفته‌شده برای هلی بری منتشر نشده است. با این حال گویا لاینزگیت گزینه‌هایی مختلفی را زیر نظر گرفته است و شاید در انتها بازیگر دیگری برای ایفای نقش سوفیا انتخاب شود. در حال حاضر محتمل‌ترین نام، هلی بری است و طبق گزارشات مختلف، انتخاب اول سازندگان، همین بازیگر است.

گمانه‌زنی‌های زیادی راجع به قسمت سوم مجموعهٔ جان ویک زده می‌شود مبنی بر اینکه علاوه بر کیانو ریوز که ستون اصلی این مجموعه است، کدام بازیگران دو فیلم قبلی، در فیلم جدید نیز نقش خود را تکرار خواهند کرد. فیلمبرداری قسمت سوم در شهر مونترال ایالت کبک کشور کانادا انجام خواهد شد، اما می‌دانید که داستان در شهر نیویورک روایت می‌شود. طبق گزارش جدید ممکن است برخی از صحنه‌های فیلم John Wick: Chapter 3 (جان ویک: قسمت سوم) در کشور ژاپن نیز فیلمبرداری شود. طبق اولین خلاصه داستان رسمی فیلم که در نمایشگاه سینماکان امسال منتشر شده، جان ویک قرار است با چالش بسیار بزرگ‌تر و خطرناک‌تری در قسمت سوم این مجموعه مواجه شود.

انتخاب هلی بری، با توجه به سابقهٔ وی در ژانر اکشن و البته نقش‌آفرینی‌های معمولاً باکیفیت وی، انتخاب خوبی برای مجموعهٔ جان ویک خواهد. اینکه شخصیت هلی بری چه جایگاهی در دنیای مجموعهٔ جان ویک خواهد داشت، هنوز مشخص نیست و باید منتظر اطلاعات تکمیلی ماند. هلی بری سابقهٔ نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون Cloud Atlas (کلاود اطلس)، Fatherhood (پدری)، Why Do Fools Fall in Love (چرا احمق‌ها عاشق می‌شوند)، Catwoman (کت‌وومن) و Perfect Stranger (کاملاً غریبه) را در کارنامه دارد. آخرین نقش‌آفرینی هلی بری بر روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم Kingsman: The Golden Circle می‌شود. وی در این فیلم با تارون اگرتون، جولین مور، مارک استرانگ، کالین فرث، جف بریجز، التون جان و چنینگ تیتوم همبازی بود. فیلم Kingsman: The Golden Circle با استقبال نسبی منتقدان همراه بود و با بودجهٔ ۱۰۴ میلیون دلاری، حدود ۴۱۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

فیلم John Wick: Chapter 3 قرار است در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۹ (۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) به روی پرده‌ٔ سینما برود. علاوه بر ریوز، چاد استاهلسکی برای کارگردانی و دریک کولستاد برای نوشتن فیلمنامه این فیلم که پیش از این در دو قسمت قبلی فیلم جان ویک همکاری کرده بودند، باز خواهند گشت. فیلمبرداری و تولید فیلم John Wick: Chapter 3 به‌زودی آغاز خواهد شد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده