نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۷

صداپیشگی هیو جکمن و زوئی سالدانا در استاپ موشن جدید لایکا

استودیو لایکا که چهار انیمیشن/استاپ موشن باکیفیت را ساخته است، قصد دارد برای پروژهٔ جدید خود از هیو جکمن و زوئی سالدانا برای صداپیشگی شخصیت‌های اصلی استفاده کند.

هیو جکمن و زوئی سالدانا به‌عنوان صداپیشهٔ شخصیت‌های اصلی، به انیمیشن/استاپ موشن بعدی استودیو لایکا (Laika) ملحق خواهند شد. پس از موفقیت انیمیشن/استاپ موشن‌هایی چون Coraline (کورالاین) و Kubo and the Two Strings (کوبو و دو تار)، همه انتظار ساخت انیمیشن‌های باکیفیت را از استودیو لایکا دارند. استودیو لایکا در کنار استفاده از صداپیشگان تازه‌کار اما بااستعداد، همواره از صدای برخی ستارگان معروف سینمای هالیوود نیز بهره می‌‌برد و همین استفاده به‌جا از استعداد و تجربه، تأثیر به‌سزایی در کیفیت پروژه‌های این استودیو آمریکایی داشته است.

پروژه‌های استودیو لایکا برندهٔ جوایز فرعی بخش انیمیشن مراسم اسکار نیز شده‌اند و همواره تحسین منتقدان و تماشاگران را به همراه داشته‌اند. استودیو لایکا اخیراً پنجمین پروژه خود را پس از ساخت انیمیشن/استاپ‌ موشن‌های Coralin، استاپ موشن کمدی و ترسناک ParaNorman (پارانورمن)، The Boxtrolls (باکس‌ترولز) و Kubo and the Two Strings، معرفی کرده است. با این حال این استودیو تنها به ذکر این موضوع اکتفا کرده است که قرار است پروژهٔ پنجم ساخته شود و اطلاعاتی از داستان یا عنوان پروژه جدید در دسترس نیست و از انیمیشن جدید به عنوان «فیلم پنجم» نام برده می‌شود. پروژهٔ جدید استودیو لایکا در حال حاضر در مرحلهٔ تولید قرار دارد و هیو جکمن و زوئی سالدانا به‌عنوان صداپیشهٔ شخصیت‌های اصلی با استودیو لایکا همکاری خواهند داشت. تنها اطلاعات منتشرشده از انیمیشن/استاپ‌ موشن‌ جدید استودیو در مورد کلیت پروژه بوده است و سازندگان پنجمین اثر خود را در ژانر کمدی و ماجراجویی معرفی کرده‌اند که قرار است بسیار شاد و پرانرژی باشد و در این انیمیشن، شخصیت‌های اصلی داستان به دنبال اهداف خود می‌گردند و همچنین برای رسیدن به پاسخ این سؤال که جایگاهشان در زندگی کجا است، در تلاش هستند. آناپورنا پیکچرز (Annapurna Pictures) اکران پروژهٔ جدید استودیو لایکا را بر عهده خواهد داشت.

Laika

تراویس نایت، مدیرعامل استودیو لایکا و مگان الیسون، مؤسس و مدیرعامل کمپانی آناپورنا پیکچرز، بیانیه‌ای رسمی در مورد انیمیشن/استاپ‌ موشن جدید دادند و بدین موضوع اشاره داشتند که این پروژه چگونه قرار است خط مشی آيندهٔ استودیو لایکا را مشخص کند. استودیو لایکا در ابتدا کار خود را به‌عنوان استودیو مکمل و در واقع همکار با تیم برتون پروداکشنز (Tim Burton Productions) در سال ۲۰۰۵ و در ساخت استاپ موشن Corpse Bride (عروس مردگان)، آغاز کرد. اولین ساختهٔ استودیو لایکا، استاپ موشن ترسناک Coraline، محصول سال ۲۰۰۹ بود. انیمیشن Coraline بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ نیل گیمن ساخته شده ‌است. بودجهٔ ساخت این انیمیشن ۶۰ میلیون دلار بود و در گیشه فروشی ۱۲۴ میلیون دلاری داشت. طبق گفتهٔ تراویس نایت، از آن زمان تاکنون، کارهای این استودیو تغییرات زیادی داشته‌اند، اما فیلم پنجم قرار است تغییری انقلابی در کارهای این استودیو ایجاد کند و حکم پلی رو به سوی آینده را برای این استودیو خواهد داشت. کریس باتلر، کارگردان پروژهٔ جدید راجع به انیمیشن/استاپ موشن جدید گفت که استودیو لایکا هنری زنده را خلق کرده است که تعقل، تخیل و روح در لایه لایهٔ آن حس می‌شود و از طرفی بسیار بسیار سرگرم‌کننده است.

فیلم پنجم قرار است تغییری انقلابی در کارهای این استودیو ایجاد کند و حکم پلی رو به سوی آینده را برای این استودیو خواهد داشت

کمپانی آناپورنا پیکچرز یکی از کمپانی‌های معروف سینمای هالیوود است و تهیه‌کنندگی فیلم‌های اسکاری چون Her (او) ساختهٔ اسپایک جونز و Phantom Thread (رشتهٔ خیال) ساختهٔ پاول توماس اندرسون را در کارنامه دارد و همکاری استودیو لایکا با این کمپانی معروف سینمای هالیوود بدین معنا است که این استودیو تصمیم به حتی بهتر کردن پروژه‌های همواره باکیفیت خود را دارد. مگان الیسون به جهت همکاری با استودیو لایکا بسیار هیجان‌زده است و تیم لایکا را تیمی عالی خوانده است. تنها انیمیشن آناپورنا پیکچرز، انیمیشن بزرگسالانهٔ Sausage Party (سوسیس پارتی) به کارگردانی گرگ تیرنان و کنراد ورنن است؛ این انیمیشن با بودجهٔ ۱۹ میلیون دلاری، حدود ۱۱۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. سث روگن، جوناه هیل، جیمز فرانکو، سلما هایک و بیل هیدر از صداپیشگان انیمیشن Sausage Party بودند.

هنوز نقش شخصیتی که هیو جکمن، زوئی سالدانا قرار است صداپیشگی آن را بر عهده داشته باشد، مشخص نیست. گفتنی است که زک گالیفیاناکیس نیز در این پروژه به‌عنوان صداپیشه حضور خواهد داشت. هیو جکمن سابقه صداپیشگی در نقش شخصیت‌های بانی، ممفیس و رودی را به ترتیب در انیمیشن‌های Rise of the Guardians (ظهور نگهبانان)، Happy Feet (خوش‌قدم) و Flushed Away (بر آب رفته) در کارنامه دارد و زوئی سالدانا نیز صداپیشگی شخصیت ماریا را در انیمیشن The Book of Life (کتاب جنگل) بر عهده داشت. همچنین زک گالیفیاناکیس سابقهٔ صداپیشگی نقش جوکر در انیمیشن LEGO Batman Movie (فیلم لگو بتمن) و چندین شخصیت انیمیشنی دیگر را در کارنامه دارد و استودیو لایکا تیم باتجربه‌ای را برای صداپیشگی شخصیت‌های پروژه‌ٔ جدید خود انتخاب کرده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده