نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵

فیلم Black Panther به سومین فیلم پرفروش آمریکای شمالی تبدیل شد

فیلم Black Panther (بلک پنتر) با عبور از فیلم Titanic، به سومین فیلم پرفروش تاریخ گیشه آمریکای شمالی تبدیل شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Black Panther به رکوردشکنی‌های خود در گیشه ادامه می‌دهد. این فیلم هفته گذشته توانسته بود با عبور از فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک)، به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینماهای آمریکای شمالی تبدیل شود و حال همانطور که پیش از این نیز پیش بینی شده بود، این فیلم توانست در این آخر هفته با عبور از فیلم Titanic (تایتانیک)، لقب سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکای شمالی را به‌دست آورد. فیلم Black Panther توانست در سه روز آخر این هفته، ۸.۴ میلیون دلار دیگر بفروشد و در رتبه چهارم گیشه قرار گرفت. بدین ترتیب مجموع فروش فیلم مستقل شخصیت پلنگ سیاه تا ۶۶۵.۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

 در حال حاضر فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۹۳۶.۶ میلیون دلار و فیلم Avatar (آواتار) با فروش ۷۶۰.۵ میلیون دلار، رتبه‌های اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای آمریکای شمالی را در اختیار دارند که بسیار بعید است فیلم Black Panther بتواند به آن نزدیک شود. هجدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول اخیرا با عبور از فیلم Avengers (انتقام جویان)، به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در آمریکای شمالی نیز تبدیل شده است. همچنین فیلم Black Panther تاکنون ۱.۲۹۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است و در حال حاضر دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینماهای سراسر جهان است. کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه فیلم Black Panther بر عهده رایان کوگلر، کارگردان فیلم Creed (کرید) بوده است.

چادویک بوزمن در نقش تی‌چالا (پلنگ سیاه)، مایکل بی جردن در نقش اریک کیلمانگر، اندی سرکیس در نقش یولیسیس كلا (Ulysses Klaw)، دانای گوریرا در نقش اوکویه، لوپیتا نیونگو در نقش ناکیا، مارتین فریمن در نقش اورت راس، استرلینگ کی براون در نقش ان‌جوبو، آنجلا باست در نقش راموندا، فارست ویتاکر در نقش زوری، دنیل کالویا در نقش وکابی، وینستون دوک ام‌باکو (من ایپ)، لتیشیا رایت در نقش شوری، جان کانی در نقش تی‌چاکا، سیدل نوئل در نقش زولیزوا و فلورنس کاسومبا در نقش ایو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Panther حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده