نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵

فیلم Black Panther پرفروش ترین فیلم ابرقهرمانی در آمریکای شمالی شد

فیلم Black Panther (بلک پنتر) توانست در فروش این آخر هفته به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در آمریکای شمالی تبدیل شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Black Panther رکورد دیگری را شکسته است. اکران این فیلم از ماه بهمن سال گذشته آغاز شد و طی ۶ هفته از اکران فیلم، شاهد رکوردشکنی‌های متعددی از اولین قسمت فیلم مستقل شخصیت بلک پنتر بوده‌ایم. فیلم Black Panther در سه روز پایان هفته گذشته میلادی حدود ۱۷ میلیون دیگر فروخت تا مجموع فروش جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول (Marvel) در آمریکای شمالی تا ۶۳۱ میلیون دلار فروش افزایش پیدا کند و این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در بازار آمریکای شمالی تبدیل شود. این رکورد پیش از این متعلق به فیلم Avengers (انتقام جویان)، دیگر فیلم دنیای سینمایی مارول بود که در سال ۲۰۱۲ به روی پرده‌های سینما رفت و موفق شد بیش از ۶۲۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند.

همچنین ورایتی اشاره کرد که مجموع فروش فیلم Black Panther از مجموع فروش فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) که تا به امروز ۶۱۹.۹ میلیون دلار در آمریکایی شمالی فروخته، عبور کرده است و در حال حاضر فیلم بلک پنتر به پنجمین فیلم پرفروش در تاریخ گیشه آمریکایی شمالی تبدیل شده است. در حال حاضر فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروش ۹۳۶.۶ میلیون دلار، فیلم Avatar (آواتار) با فروش ۷۶۰.۵ میلیون دلار، فیلم Titanic (تایتانیک) با فروش ۶۵۹.۳ میلیون دلار و فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) با فروش ۶۵۲.۲ میلیون دلار، در رتبه یک تا چهار پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ بازار آمریکای شمالی هستند و ممکن است که فیلم Black Panther در پایان اکرانش در رتبه‌های بالاتری نیز قرار بگیرد.

Avengers: Infinity War

همچنین فیلم Black Panther تا به امروز بیش از ۶۰۶.۴ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروخته است و بدین ترتیب این فیلم با فروشی معادل ۱.۲۳۷ میلیارد دلار بالاتر از فیلم Iron Man 3 (مرد آهنی ۳) با فروش ۱.۲۱۴ میلیارد دلار، به سومین فیلم پرفروش دنیای سینمایی مارول در سراسر جهان تبدیل شده است. فروش جهانی این فیلم تنها در ۲۶ روز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده و در حال حاضر این فیلم دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان است. کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه فیلم Black Panther بر عهده رایان کوگلر، کارگردان فیلم Creed (کرید) بوده است.

چادویک بوزمن در نقش تی‌چالا (پلنگ سیاه)، مایکل بی جردن در نقش اریک کیلمانگر، اندی سرکیس در نقش یولیسیس كلا (Ulysses Klaw)، دانای گوریرا در نقش اوکویه، لوپیتا نیونگو در نقش ناکیا، مارتین فریمن در نقش اورت راس، استرلینگ کی براون در نقش ان‌جوبو، آنجلا باست در نقش راموندا، فارست ویتاکر در نقش زوری، دنیل کالویا در نقش وکابی، وینستون دوک ام‌باکو (من ایپ)، لتیشیا رایت در نقش شوری، جان کانی در نقش تی‌چاکا، سیدل نوئل در نقش زولیزوا و فلورنس کاسومبا در نقش ایو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Panther حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده