نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

لوکیشن و تاریخ فیلمبرداری لایو اکشن The Sword in the Stone مشخص شد

لوکیشن و همچنین تاریخ شروع فیلمبرداری فیلم لایو اکشن The Sword in the Stone (شمشیر در سنگ) کمپانی والت دیزنی اعلام شد.

لوکیشن و همچنین تاریخ شروع فیلمبرداری جدیدترین بازسازی کمپانی والت دیزنی پیکچرز (Walt Disney Pictures)، یعنی فیلم لایو اکشن The Sword in the Stone (شمشیر در سنگ) اعلام شد و این فیلم احتمالاً اولین فیلم سرویس استریم دیزنی خواهد بود. موفقیت فیلم‌های لایو اکشنی همچون Maleficent (مالیفیسنت) و Beauty and the Beast (دیو و دلبر)، دیزنی را به موفقیت یکی دیگر از انیمیشن‌های قدیمی و بسیار محبوب این کمپانی در قالبی جدید و به‌صورت لایو اکشن، امیدوار کرده است. فیلم لایو اکشن The Sword in the Stone جایگاه ویژه‌ای در بین آثار آیندهٔ دیزنی دارد و یکی از فیلم‌هایی است که این کمپانی تصمیم دارد روی سرویس استریم خود منتشر کند.  

انیمیشن ابتدایی The Sword in the Stone در سال ۱۹۶۳ اکران شد. این اثر، آخرین انیمیشن سینمایی‌ای بود که پیش از مرگ والت دیزنی در سال ۱۹۶۶، تولید و منتشر شد. داستان فیلم ابتدایی بر اساس رمانی منتشرشده در سال ۱۹۳۸ با همین عنوان، نوشتهٔ تی. اچ. وایت بود. کارگردانی انیمیشن The Sword in the Stone بر عهدهٔ ولفگانگ ریترمن بود و این فیلم با بودجهٔ ساخت ۳ میلیون دلاری، فروشی ۲۲ میلیون دلاری در گیشه داشت. طبق خلاصه داستان انیمیشن اصلی، این انیمیشن داستان پسر جوانی به نام آرتور را روایت می‌کند که قرار است با آموزش‌های مرلین، جادوگر افسانه‌ای، تبدیل به پادشاه آرتور بزرگ شود. منتقدان نگاه متفاوتی به انیمیشن ابتدایی داشتند و بعضی بسیار آن را پسندیدند و بعضی آن را اثری ضعیف خواندند. با این حال این انیمیشن تبدیل به ششمین اثر پرفروش سال ۱۹۶۳ شد. ابتدا در سال ۲۰۱۵ میلادی بود که خبر ساخت لایو اکشن The Sword in the Stone اعلام شد؛ اندکی پس از اکران موفقیت‌آمیز فیلم Cinderella (سیندرلا).

کمپانی دیزنی ساخت فیلم لایو اکشن جدید خود را به خوان کارلوس فرسنادیو، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ اسپانیایی سپرده است. کارلوس فرسنادیو، کارگردانی فیلم علمی تخیلی و ترسناک 28 Weeks Later (بیست و هشت هفته بعد) را در کارنامه دارد.

The Sword in the Stone

حال دیزنی فیلم فکتز (Disney Film Facts) در گزارشی لوکیشن و همچنین تاریخ شروع فیلمبرداری فیلم لایو اکشن The Sword in the Stone را اعلام کرده است. طبق این گزارش محل فیلمبرداری لایو اکشن جدید دیزنی در شهر بلفاست کشور ایرلند خواهد بود و مراحل فیلمبرداری این فیلم در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲ مهرماه ۱۳۹۷) شروع خواهد شد. در این گزارش آمده که ممکن است تاریخ فیلمبرداری تغییر کند، ولی در حال حاضر تاریخ رسمی همین تاریخ اعلام شده است. به احتمال فراوان لایو اکشن دیزنی در محل لوکیشن‌های استودیو تایتانیک (Titanic Studios) فیلمبرداری خواهد شد؛ این استودیو محل لوکیشن سریال‌هایی همچون Game of Thrones (بازی تاج و تخت) و Krypton (کریپتون) بوده است و یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها برای دیزنی به شمار می‌رود. مناظر زیبا و بکر کشور ایرلند در بخش‌هایی از سریال Game of Thrones به تصویر کشیده شده و در فیلم جدید دیزنی نیز احتمالاً تصاویر چشم‌نوازی را تماشا خواهیم کرد.

طبق گزارش جدید محل فیلمبرداری لایو اکشن جدید دیزنی در شهر بلفاست کشور ایرلند خواهد بود و مراحل فیلمبرداری این فیلم در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲ مهرماه ۱۳۹۷) شروع خواهد شد

فیلم The Sword in the Stone دومین فیلم کمپانی والت دیزنی است که بر اساس داستان مرلین در دست ساخت است. چندی پیش اعلام شد که دیزنی مذاکرات خود را با ریدلی اسکات برای کارگردانی فیلم The Merlin Saga (حماسه مرلین) آغاز کرده است. این فیلم قرار است بر اساس رمان‌های ۱۲ جلدی The Merlin Saga اثر آرچیبالد بارون، تولید و منتشر شود که این رمان‌ها داستان و ماجراجویی مرلین در دوران جوانی را روایت می‌کند. البته تا این لحظه اطلاعات دیگری از مذاکره دیزنی با اسکات در دسترس نیست. طبق اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده است، کار نوشتن فیلمنامه فیلم The Sword in the Stone بر عهده برایان کاگمن، نویسنده سریال Game of Thrones و بریگهام تیلور، نویسنده فیلم The Jungle Book (کتاب جنگل)، خواهد بود.

به احتمال فراوان مراحل تولید و ساخت فیلم The Sword in the Stone تا پیش از آغاز به کار سرویس استریم دیزنی، به پایان خواهد رسید و تاریخ شروع مراحل فیلمبرداری و پیش رفتن این پروژه به‌گونه‌ای است که احتمالاً دیزنی بخش‌ فیلم‌های اورجینال سرویس استریم خود را با انتشار این فیلم افتتاح خواهد کرد. تا این لحظه خبری از لیست بازیگران این فیلم لایو اکشن در دسترس نیست و مشخص نیست چه بازیگرانی دو نقش اصلی مرلین و آرتور را ایفا خواهند کرد. همچنین مشخص نیست که نسخهٔ جدید قرار است تِم تاریک‌تری داشته باشد و راه فیلمی همچون Maleficent را ادامه دهد یا موزیکال و شادتر همچون فیلم Beauty and the Beast خواهد بود.

یادآوری می‌کنیم طرفداران می‌توانند در آینده‌ای نزدیک انتظار یک لایو اکشن سریالی از دنیای جنگ ستارگان، یک سریال بدون نام از کمپانی مارول و برنامه‌های تلویزیونی بر اساس انیمیشن Monsters Inc (کمپانی هیولاها) و فیلم High School Musical (موزیکال دبیرستان) را داشته باشند. سرویس استریم دیزنی قرار است کار خود را پرقدرت آغاز کند و از همان ابتدا محتویات خیلی زیاد و فوق‌العاده باکیفیتی برای نمایش به مشترکان ارائه دهد. همچنین به مرور زمان و با افزایش حجم محتویات، قرار است هزینهٔ اشتراک هم افزایش یابد. با توجه به اینکه هزینهٔ اشتراک ماهانه شبکه نتفلیکس چیزی در حدود ۸ تا ۱۴ دلار است، دیزنی قرار است هزینه‌ای کمتر از این مقدار برای مشترکان خود در نظر بگیرد.

گفتنی است اولین اخبار مربوط به خریداری و راه‌اندازی سرویس استریم دیزنی در ماه آگوست سال گذشته میلادی منتشر شد. بر اساس همان اخبار اولیه، سرویس استریم دیزنی از سال ۲۰۱۹ میلادی شروع به‌کار خواهد کرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده